هشت نکته ضروری برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین‌ها
وقتی دائم این توصیه را می‌شنویم که ویتامین‌ها تاثیر مهمی در کاهش احتمال بروز سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها دارند به فکر می‌افتیم که این املاح ضروری را به بدن خود برسانیم، اما سوال این است که کدام ویتامین در این زمینه بیشتر به ما کمک می‌کند؟

 

 

ادامه مطلب:هشت نکته ضروری برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین‌ها

در این مقاله به هشت نکته کاربردی اشاره شده که هنگام انتخاب مولتی ویتامین مناسب خودتان می‌توانید از این نکات کمک بگیرید. این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

1-‌ از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن را دارند به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن چاپ شده است.

2- سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شایسته شده باشد.

3- اگر محصول مورد نظر تاریخ انقضا ندارد از خرید آن خودداری کنید. حتی مولتی ویتامین‌ها هم باید تازه باشند تا خواص خود را حفظ کنند.

4- هیچ ریزمغذی به تنهایی عمل نمی‌کند یعنی برای تاثیرگذاری و عملکرد مناسب نیازمند وجود ریزمغذی‌ها و املاح دیگر است. بنابراین در جستجوی طیفی گسترده از ویتامین‌ها، املاح معدنی، آنزیم‌ها، اسید آمینه‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باشید.

5- از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هرنوع ماده اعتیادآور مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند.

6- املاح معدنی را انتخاب کنید که فرآیند «Chelation» را پشت سر گذاشته باشند. این فرآیند در واقع اسیدهای چرب یا اسید آمینه‌ها را به املاح پیوند می‌زند و به جذب آنها در بدن کمک می‌کند.

7- اگر گیاهخوار هستید در خرید محصول مورد نظر خود دقت کنید. چون بسیاری از محصولات حاوی روغن‌های ماهی یا ماده حاصل از گوشت یا ماکیان هستند.

8- بالاخره اینکه از یک مولتی ویتامین استفاده کنید که از مواد ارگانیک تهیه شده باشد. مولتی ویتامین ارگانیک عاری از مواد شیمیایی مصنوعی، آفت‌کش‌ها، هورمون‌های رشد و آنتی بیوتیک‌ها است که پرهیز از تمام آنها حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *