معرفی پودرها و مکملها و بیان طرز استفاده از آنها
شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » معرفی پودرها و مکملها و بیان طرز استفاده از آنها

معرفی پودر ها و مکملهای غذایی:

البته در اینجا فقط به معرفی کاربرد این مکملها می‌پردازم و اگر طرز مصرف آنها را خواستید در قسمت پیامها بگذارید.

supplements

ایندکس:

glutamine creatin monoydrate
creatine ATP
creatine capsules
amino 6000
whey amio 6000
weight gainer
mega mass 2000
muscle builder
anabolic mega paks

۱– Glutamine : 

کمک به حفظ بافت های عضلانی
مفید برای افرادی که رژیک کالری دارند و می خواهند حجم عضلانی‌شان حفظ شود
مناسب برای تمامی ورزشکاران بویژه آنهایی که می‌خواهند تا حد ممکن تمرین کنند
موثر در ساخت گلیگوژن و پروتئین در بدن

گلوتامین یکی از آمینواسیدهای ضروری بدن می باشد که برای ساخت پروتئین و گلیگوژن در بدن کمک خصای می‌کند و همچنین باعث نگهداری حجم و بافت عضلانی در بدن می شود.

افزایش دهنده سطح انرژی و قدرت بدنی
افزایش حجم و کمک در حفظ وزن و حجم عضلانی
توانایی برای تحمل انجام تمرینات سنگین
قابل استفاده و موثر در هر رشته ورزشی

می‌توان به حرات گفت که یکی از پر طرفدارترین مکملهای جهان کراتین مونوهیدرات می‌باشد و قابل استفاده در تمامی رشته‌های ورزشی می‌باشد.

این مکمل با افزایش سطح انرژی بدن به انجام تمرینات سخت کمک کرده و باعث افزایش حجم و توده عضلانی میإشود و می‌توان گفت که عوارض محسوسی ندارد.

۲- creatin monoydrate
:

۳- creatine ATP

۵– Amino 6000:

موثر در بهبود قدرت عضلات
مناسب برای ورزشکاران رشته های قدرتی
موثر در بازسازی بدن پس از اجرای تمرین
تامین کننده امینو اسیدهای ضروری بدن

کپسولهای این محصول دارای  آمینواسیدهای شاخه ای BcAA s و آمینواسیدهای فرم L هستندکه موجب رشد عضلات و جذب بهتر پروتئین می شوند.

۶- Whey amino 6000:

موثر در جریان پروتئین و عضله سازی
مفید برای بدنسازانی که  قبل از مسابقات یا برای حجم رژیم دارند

این مکمل بصورت کپسول در اختیار شما قرر می‌گیرد و ترکیبی از Whey  و اسیدآمینه ضروری L-threonine است.

۷- Weight Gainer:

مناسب برای رژیمهای افزایش وزن
مناسب برای افرادی که در جهت کسب حجم عضلانی هستند
مناسب برای تامین مواد معدنی ویتامینها و کربوهیدراتها

این مکمل به دلیل بالا بودن میزان کربوهیدرات آن (در هر سروینگ ۱۲۶ گرمی ۹۳ گرم کربوهیدرات) نقش شایانی در جهت اضافه کردن وزن ایفا می‌کند.

۸- Mega Mass 2000:

تامین کننده انرژی بدن به اندازه یک وعده غذایی در هر بار مصرف
موثر برای بالا بردن حجم و وزن
تامین کننده آمینواسیدهای لازمه بدن

این مکمل غذایی یک فرمول عالی برای افزایش وزن عضلانی است، وکمک زیادی در اجرای تمرینات سخت می‌کند و از طرفی حاوی مقدار زیادی اسیدآمینه می‌باشد که روند عضله سازی را در بدن سرعت می‌بخشد، و همچنین دارای میزان قابل توجهی ویتامینها و پروتئینهاست.

۹- Muscle builder:

تامین کننده آمینواسیدهای ضروری بدن جهت حمایت از جریان ساخت عضله
تامین کننده کربوهیدراتها با کیفیت بالا جهت حفظ وزن و تولید انرژی بدن
مفید برای ورزشکارانی که در صدد کسب حجم عضلانی هستند

وجود  پروتئین برای ساخت و ترمیم عضلات تحت تمرین قرار گرفته، یک امر مهم و حیاتی می‌باشد که در این محصول با دارا بودن این پروتئین ها فرایند عضله سازی و ترمیم عضلات را سرعت بخشیده و کربوهیدرات در آن انرژی مورد نیاز بدن را تهیه می‌کند و بعنوان وعده غذایی بعد از تمرین و قبل از خواب بشمار می‌آید.

۱۰- Anabolic Mega Paks:

موثر در ترشح هورمونهای آنابولیک در بدن به شکل طبیعی
موثر در حفظ قدرت ، انرژی و استقامت بدن
موثر برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته در اثر تمرین
تامین کننده ویتامینها و مواد معدنی ضروری بدن

این محصول که سرشار از ویتامینها و مواد معدنی ضروری بدن است در هنگام کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدن  در حین تمرین کردن (که بسیار مخرب است)  باعث حفظ انرژی و استقامت بدن می‌شود

:

افزایش دهنده سطح انرژی و قدرت بدن
افزایش دهنده توان و عملکرد بدنی در تمامی ورزشکاران
موثر در بازیابی انرژی از دست رفته بدن
موثر در افزایش حجم خالص عضلانی بدن
موثر در آبدار کردن و عمل تورژسانس (آماس) در سلولها و بروز آن ها

این مکمل بدون چربی و دارای فت نسبتا بالایی می‌باشد که به خاطر داشتن

ATP

انرژی بدن را تامین می‌کند و در هنگام تمرین قدرت را افزایش می‌دهد.

۴- creatine capsules

:

بالا بردن حجم عضلانی
بالا بردن قدرت و توانایی در هنگام تمرین
مفید برای ورزشکاران استقامتی و قدرتی
بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن

این محصول به صورت کپسول در اختیار شما قرار دارد و با افزایش

ATP

بدن حجم عضلات و استقامت را افزایش می‌دهد. و توصیه میشود که محصولات کراتین را با شیر و آبمیوه های اسیدی میل نکیند.

  1. آرمان

    ببخشید کراتین، گلوتامین وآمینوی شاخه ایbcaa روباهم مصرف میکنم طریقه مصرف صحیحش چطوریه ممنون.

    • مدیریت

      بهترین شیوه مصرف کراتین این است که در چند روز اول سلولهای عضلانی پر کرد تا هر چه سریعتر موجودی کراتین فسفات در عضله به حداکثر خود برسد. برای این کار باید در پنج روز اول روزانه ۲۰تا ۳۰ گرم کراتین مونو هیدرات در چهار الی شش وعده در طی روز مصرف شود، با این روش در چند روز ذخایر کراتین فسفات عضلات تا ۵۰ درصد افزایش پیدا میکند.بعد از این فاز بارگیری ادامه مصرف چنین مقادیر بالایی فایده ندارد و باید دوز کراتین را کاهش داد .تحقیقات نشان داده اند که هر چند ادامه مصرف کراتین ضروری است ( در غیر اینصورت ذخایر آن مجددا به سرعت کاهش می یابند) ، اما دوز ادامه یابنده کراتین باید به مراتب کمتر از دوز بارگیری باشد . در این فاز مصرف مجموعا ۵ تا ۱۵ گرم کراتین کافی است که میتوان آن را بین یک تا سه و عده تقسیم کرد (لازم به ذکر است که این مقادیر دوزهای ذ کر شده تقریبی میباشد و دوز دقیق و ثابت باید توسط پزشک و یا مربی مجرب بر اساس وزن و مشخصات بدن ورزشکار تعین شود).

      بهترین زمان مصرف گلوتامین
      عده ای معتقدند که گلوتامین را بلا فاصله پس از بیدار شدن از خواب باید مصرف کرد زیرا در این زمان بدن در بدترین شرایط کاتابولیسمی قرار دارد و تمایل زیادی برای تجزیه آمینو اسید عضلات و تبدیل آنه به قند دارد که گلوتامین با خواص آنتی کاتابولیسمی که دارد از این فرایند جلو گیری خواهد کرد.عده ای هم مصرف بعد از صبحانه را توصیه میکنند و اعتقاد بر این دارند که مصرف بعد از غذا کمک به ریکاوری بیشتر می نماید.
      نظریه بعدی مصرف گلوتامین را قبل از تمرینات ورزشی توصیه میکنند زیرا در این زمان کمک شایانی به افزایش قدرت و انرژی عضلانی میکند
      عده ای دیگر بهترین زمان مصرف گلوتامین را پس از تمرینات ورزشی میدانند که کمک میکند یه تسریع ریکاوری بعد از تمرین این وعده یکی از مهمترین زمانهای مصرف گلوتامین میباشد.
      و در آخر عدهای اعتقاد به مصرف گلوتامین پیش ازخواب دارند که دلیل آن کمک به افزایش ترشح و آزادسازی هورمون رشد (سوماتوتروپین)پس از خواب و همچنین جلوگیری از کاتابولیسم عضلات در طی خواب شبانه میباشد.
      بطور کلی تمامی وعده ها و زمانبندی های ذکرشده در بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشند و به طور متوسط توصیه میشود گلوتامین را روزانه بین ۱۰ تا ۳۰ گرم مصرف نمایید که این مقدار را باید در زمانهای ذکر شده در بالا تقسم کرد.

      بهترین زمان مصرف BCAA ها نیم تا یک ساعت پس از تمرین است که در این زمان جذب آمینو اسیدهای بیشترین شدت خود را دارد. مصرف BCAA با مواد غذایی کربوهیدراتی که بعد از تمرین باید خورده شوند نیز بسیار مناسب است چون ترشح انسولین ناشی از مصرف مواد کربوهیدراتی ، وارد شدن BCAA ها را به سلولهای عضلانی تسهیل میکند در مجموع بهتر است BCAA را قبل و بعد از تمرین استفاده نمایید و در صورت تمایل میتوانید یک وعده هم قبل از خواب مصرف کنید.

  2. Alireza

    سلام ببخشید میشه نحوه مصرف مکملmass gainerرابگید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره