ترکیبی ایده ال برای تمرینات فوق العاده

 

 

یکی از کاربردی ترین مکمل های عضله سازی کراتین می باشد که بطور طبیعی انرژی مورد نیاز برای تمرینات با شدت و قدرت زیاد را تامین می کند. کراتین منبع انرژی اضافه ای برای عضلات در حال انقباض فراهم می کند.چنین انرژی می تواند به شما کمک کند که وزنه های آخر را با قدرت و شدت وتمرکز بیشتری بزنید و یا ۱۰۰متر آخر را بطور انفجاری با حداکثر سرعتتان بدوید.

ترکیب کراتین با پروتئین در حجم گیری و ریکاوری بعد از تمرین تاثیر بسزایی دارد و شما را از هر آنچه که از عملکرد یک جلسه تمرینی می خواهید بی نیاز می سازد.

راهنمای مصرف کراتین با پروتئین

مزایای ترکیب کراتین و پروتئین
مزایای مصرف همزمان کراتین با پروتئین عبارتند از :
• بازیابی سریع
• انرژی انفجاری
• کمک به داشتن عضلات شش تکه
• ارتقاء سنتز پروتئین
• افزایش حجم ، قدرت و استقامت
برای گرفتن بهترین نتیجه یک پیمانه از کراتین را با یک پیمانه پروتئین همراه با کربوهیدرات های سریع الجذب مصرف کنید. مصرف کراتین ترکیبی همراه با پروتئین به سرعت هر آنچه را که شما برای تمرین و بعد از تمرین نیاز دارید یکجا در اختیارتان قرار می دهد.

راهنمای مصرف کراتین:
کراتین یکی از پرکاربردترین مکمل ها برای افراد مبتدی و بدنسازانی که نیاز به افزایش وزن و استقامت دارند میباشد.

نکات مهم درباره ی مصرف کراتین:
هیچ وقت کراتین را با شکم پر از غذا مصرف نکنید مصرف کراتین با شکم پر از غذا فقط باعث از بین رفتن هزینه شما میشود سعی کنید بین زمان مصرف کراتین و وعده های اصلی غذایی فاصله بیاندازید البته این حرف به معنای خالی مصرف کردن کراتین منوهیدرات با آب نیست بلکه شما اگر بخواهید کراتین جذب شود باید ترشح انسولین در بندتان را تحریک کنید، شما میتوانید کراتین را همراه با مکمل کربوهیدرات و یا قندهای ساده، نوشیدنی های شیرین مانند اب انگور مصرف کنید .و اگر نمیتوانید کراتین را در کنار کربوهیدرات مصرف کنید به سراغ کراتین های ترکیبی بروید.که ترکیب های خوبی از کراتین – کربوهیدرات – بتاآلانین و امینو اسید های شاخه ای دارند.

بهترین زمان مصرف کراتین:

رایج‌ ترین روش مصرف کراتین ابتدا استفاده از یک دوره بارگیری به مدت ۵-۷ روز و مصرف روزانه ۲۰ گرم کراتین در این مدت و سپس دوره نگهداری با مصرف روزانه ۵-۱۰ گرم کراتین در ادامه می‌باشد.

دوره باگیری به شما کمک میکند که ذخیره کراتین در ماهیچه های شما بیشتر شود و شما در چهار وعده صبح – قبل تمرین – بعد تمرین – و قبل خواب هر وعده ۵ گرم کراتین را مصرف میکنید
شما مجبور نیستید که از دوره بارگیری استفاده کنید و میتوانید از همان اول شروع مصرف تنها ۱۰ گرم کراتین استفاده کنید.اما دوره بارگیری باعث میشود که تجمع کراتین در عضلات سریعتر انجام شود و بنابراین مزایای آن را سریعتر میتوانید مشاهده کنید.البته برخی از کارشناسان به این دوره بارگیری اعتقادی ندارند و همان مصرف دو عده قبل و بعد تمرین در روز را پیشنهاد میدهند، در کل شما باید یک وعده کراتین (۵ گرم) نیم ساعت قبل از تمرین و یک وعده (۵ گرم) بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنید تا بهترین جواب بدهی را از این مکمل بگرید.

 

راهنمای مصرف پروتئین وی :
معروف ترین مکمل در دنیای بدنسازی پروتین وی میباشد و اکثر افراد بارها از آن استفاده کرده اند،اما هنوز خیلی از افراد به طور کامل با این مکمل اشنا نیستند، حتی دیده شده برخی از افراد فکر میکنند که وی نام یک شرکت یا یک برند تولید کننده مکمل میباشد و یا برخی هنوز با انواع مختلف آن آشنا نیستند و روش های استفاده صحیح این مکمل را نمیدانند

نکات مهم درباره ی مصرف پروتئین وی
یک فرد معمولی روزانه حدود ۲-۱ گرم پروتئین برای هر یک پوند (حدود ۴۵۰ گرم) از وزن بدنش نیاز دارد؛ بنابراین یک فرد متوسط با وزن تقریبی ۷۰ کیلوگرم، باید روزانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم پروتئین مصرف کند. البته لازم نیست تمام پروتین مورد نیاز خود را از طریق مکمل تهیه کنید،میتوانید بسته به نیاز خود مقداری از پروتئین وی و مابقی را از طریق تغذیه تامین کنید.

از آنجایی که نیاز‌های هر فرد برای دریافت پروتئین یکسان نمی‌باشد تعیین کردن عدد خاصی‌ برای این موضوع درست نمی‌باشد.اولین کاری که شما باید انجام دهید تعیین میزان کالری و درشت مغذی‌های مورد نیاز روزانه شما می‌باشد.بعد از تعیین دقیق میزان این درشت مغذی‌ها شما میتوانید میزان دریافت پروتئین خود را بر اساس آن تعیین کنید.برای پیدا کردن مقدار مورد نیاز روزانه باید نیاز خود و ساپلمنت فکت پروتیئن خریداری شده را بررسی کنید

چهار نوع پروتیئن وی وجود دارد که در برخی از مکمل ها ترکیب این موارد وجود دارد و در برخی دیگر نیزهر یک از اینها بصورت جداگانه وجود دارند که شما با توجه به نیاز و هدف خود باید نوع پروتئین مصرفی خود را انتخاب کنید،برای اطلاع بیشتر در مورد انواع این مکمل میتوانید این مقاله را مطالعه کنید:

بهترین زمان مصرف پروتئین وی
بهترین زمان برای استفاده از پروتیئن وی بلافاصله بعد از تمرین میباشد.به طور کلی شما میتوانید ۳ اسکوپ از این مکمل را در وعده های صبح ، بعد تمرین و قبل خواب مصرف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *