فواید تمرین در بعد از ظهر و عصر
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » فواید تمرین در بعد از ظهر و عصر

فواید تمرین در بعد از ظهر و عصر

فواید تمرین در بعد از ظهر و عصر

تحقیقات انجام شده در ورزشکاران در ساعت های ۲۲,۱۸,۱۴,۱۰,۶,۲ نشان داد که اکسیژن مصرفی و میزان لاکتات خون در ساعت ۲۱:۳۹ به اوج خود رسید در حالی که بیشترین تعداد ضربان قلب در ساعت ۲۰:۳۹ دقیقه بود
این تحقیقات نشان داد که همبستگی بالایی بین دوره ی شبانه روزی و عملکرد هوازی –بی هوازی وجود دارد

مطالعات انجام شده در چرخ کارسنج در شدت بالای عملکرد بدنی نشان داد که به طور کلی مقدار عملکرد در بعد از ظهر ۹/۶ درصد افزایش داشت و در بعد از ظهر مقدار توان هوازی ۵/۱ درwد و توان غیv هوازی ۵/۶ درصد بیشتر بود
قدرت بدنی در بعد از ظهر در مردان و زنان افزایش داشت
تحقیقات انجام شده در ساعات مختلف روز (۲۲,۱۸,۱۴,۱۰,۶,۲ )در کار بر روی چرخ کارسنج نشان داد که :
۱- اوج درجه ی حرارت مرکزی قبل از ساعت ۱۸:۳۰ اتفاق می افتد
۲- حداکثر توان در قبل از ساعت ۱۷:۳۰ اتفاق می افتد (۷/۶ درصد بالاتر از میانگین اوج توان در شبانه روز)
۳- تغییرات بازده توانی با درجه حرارت مرکزی ارتباط بالایی دارد

  1. الیاس

    سلام. مرسی از اطلاعات خوبتون .. بهترین ساعت تمرین از چند تا جند بعد از ظهر هست ؟

    • hossein

      پنج تا هفت بعد از ظهر بهترین زمان برای فعالیت بدنی و ورزش است

  2. ممی

    سوال کجا بپرسیم ؟من طول روز درگیرم ساعت ۱۱ شب واسه تمرین کردن چطوره؟

  3. amiro la

    سپاس..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره