شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » فرمول محاسبه مقدار کالری مورد نیاز روزانه بدن

فرمول محاسبه مقدار کالری مورد نیاز روزانه بدن

بدن انسان جهت انجام فعالیتهای روزمره و طبیعی که در اصطلاح به آن سوخت و ساز پایه (متابولیسم پایه) اطلاق می گردد نیاز به یک حداقل انرژی دارد؛ این حداقل انرژی در سنین مختلف و از شخصی به شخص دیگر متغیر بوده و به مقدار زیادی به وزن بدن فرد بستگی دارد؛
در زیر فرمول محاسبه مقدار کیلو کالری مورد نیاز روزانه بدن به تفکیک ****ت آورده شده است:

 


۸۵۰ + وزن * ۶ ،۳۶ = برای آقایان
۵۸۰+ وزن * ۳۱،۱ = برای خانمها

به عنوان مثال یک فرد ۷۰ کیلو گرمی که هیچ گونه فعالیت ورزشی ندارد روزانه به حدود ۳۴۰۰ و ۲۸۰۰ کیلو کالری (به ترتیب برای آقایان و خانمها) انرژی نیاز دارد که بایستی از طریق مواد غذایی وارد بدن گردد؛توجه شود که متابولیسم پایه زنان از مردان کمتر است و به همین دلیل برای یک وزن برابر،خانمها به مقدار کیلو کالری کمتری نیاز دارند؛
حال اگر چنین فردی روزانه فعالیت ورزشی یا فعالیتهایی علاوه بر کارهای روزمره اش انجام دهد در این حالت بدن وی به مقدار انرژی بیشتری نیاز داشته و این افزایش بیشتر از نیاز معمول بایستی به طریقی جبران گردد؛دو راه برای این جبران وجود دارد: خواه افزایش مقدار کالری مورد نیاز روزانه، خواه استفاده از ذخایر انرژی بدن

  1. مریم حمزه

    سلام من 94 کیلو وزن دارم و 43 سال سن برای اینکه وزنم کم شود چه رژیمی را باید بگیرم و اگر امکان دارد برام بنویسید متشکرم

  2. abesta

    tanx very nice

  3. amiro la

    سپاس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره