با سلام به شما دوستانبا بخش دیگری از بدن سازی بانوان به سراغ شما اومدیم

 

گروه زیبا پرستان به دسته زنان و مردانتقسیم می‌شوند که در گزینه‌ی زیباپرستی در بعضی موارد انتخاب آنان مشترک و در بعضی موارد از یکدیگر مجزاست. انتخاب تناسب و زیبائی اندام در مردان ایرانی، سالیان سالسابقه دیرینه دارد و زنان نه تنها در کشور ما بلکه در همه‌ی کشورها قدمت در انتخاب آرایش مو و چهره دارند.شاید این انتخاب زنان ژنتیکی و یا فطریباش؛ اما جدای از مو چهره، زنان ایران سال‌ها است که به سایز و وزن و تناسب اندام فیتنس نیز اندیشیده‌اند و در طی سال‌های اخیر این خواسته‌ی آن‌ها به شدت و با جدیتتعقیب یافته و بدین علت درکمتر مکان ورزش است که بادی بیلدینگ آقایان وجود داشته باشد و نیمی از ساعات روز به بانوان اختصاص نیافته باشد. این حسن انتخاب در روحیه‌ی زیباپرستی بانوان بسیار تأثیر چشمگیر داشته و در کنار ظواهر آرایشی و تناسب اندام، سلامتی را نیز برای آنان به ارمغان آورده است.

یکی از مباحثی که همواره مورد توجهافراد بوده علت افزایش سن در بانوان است که عده‌ای معتقدند صبر و بردباری و تحمل دربرابر ناملایمات و مشکلات رمز طول عمر آنان است. عده‌ای معتقدند که به لحاظ ژنتیکیبانوان از صحت و سلامت بیشتری نسبت به آقایان برخوردارند و بدین علت عمر آنان نیزبیشتر است. حقیقت آن است که زنان از نقطه نظر علمی و مختصات ژنی تنها ۱۰% از قدرتآقایان کمتر می‌باشند.

علت آن هم به دلیل تفاوت هورمون زنانه نسبت به مردان است کهآنان را از مردان جدا می‌سازد در غیر این صورت به لحاظ توانایی جسمانی و عقلانی هیچتفاوتی بین آنان موجود نیست.شاید در طول عمر خود به دلیل اندیشهمتداول مردم هزاران هزار بار دیده و شنیده‌اید که ظرافت خانم‌ها آنها را از کارهایسنگین و قدرتی منع و تصور بر آن می‌رفت که اثرات سوء بر آنها باقی می‌گذارد؛ درحالی که قدرت زنان تنها ۱۰% کمتر از مردان است.

یکی از بهترین دلایل خط بطلان کشیدنبه این عقاید حضور بانوان در اماکن باشگاهی و تحمل تمرینات سخت و قدرتی مانندتمرینات با وزنه و تمرین با دستگاه‌های کششی و در سطح پیشرفته انتخاب وزنه‌هایی استکه حتی بعضی از مردان هم قادر به جابجائی و تمرین با آن نیستند.ما حصل این همه سعی و تلاش این است کهاین گروه در کاهش و افزایش وزن و سایزگیری دلخواه به اهداف دلخواه دسترسی یافته ویکی از فاکتورهای دیگر زیباپرستی بر فاکتورهای قبلی زنان افزوده می‌گردد.

در هر حالامروزه شاید بتوان گفت که یکی دیگر از رموز افزایش طول عمر زنان، دیدگاه منطقی ودرست و علمی آنان از طریق صرف اوقات ورزش است.در یک بررسی و تحلیل منطقی و علمیمی‌توان اذعان داشت که افزایش طول عمری که نسبت به سطح جامعه در بعضی از زنان جهان(طول عمری معادل بیش از یکصد سال) شنیده می‌شود وابسته به علل گوناگون است؛ ازجمله: آب و هوا، تغذیه، سازش با محیط، برقراری روان و اعصاب مناسب با حوادث و معتقدبه اعتقادات مذهبی.

اخیراً دانشمنداندر پژوهش‌های علمی پی برده‌اند که هورمونی در کهنسالگی زنان و مردان ترشح می‌شود کهآنها را در مقابل بیماری‌ها مصون می‌دارد. ایستادگی وت مقابله با شرایط بدن در

برابر بیماری‌ها و تنظیم بدن با سوخت و ساز منطقی یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش طول عمر در سنین بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *