انواع دیگر رژیم ها
رژیم‌هایی که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد به عنوان رژیم‌های غیر معمول شناخته میشوند.البته منظور ما این نیست که این رژیم‌ها ناکارامد هستند.هر کدام از این رژیم‌ها توسط بدن سازان مختلف اجرا شده است و نتایج قابل قبولی نیز از آن گرفته‌اند.قبل از انجام هر کدام از روش‌های زیر به شما توصیه می‌کنیم که تحقیقات بیشتری در مورد آنها انجام دهید.

راهنمای غذایی عضله‌ سازی و چربی ‌سوزی

خیلی‌ از این رژیم‌ها باید بعنوان یک سبک زندگی‌ جدید به آنها نگاه کرد و یک راه حل مقطعی نخواهند بود.نکات مثبت و منفی‌ هر کدام از این رژیم‌ها نیز در کنار توضیحات دیگر برای شما بیان خواهد شد.

رژیم غذایی (paleo)

رژیم غذایی پالئو
این رژیم غذایی هزاران سال است که وجود دارد.مشخصات مربوط به این رژیم را در ادامه می‌بینید:
دریافت غذا: دریافت غذا در این رژیم محدود به گوشت خالص، میوه ها، غذا‌های دریایی، دانه‌ها و سبزیجات میشود.
محدودیت کالری: ندارد
موارد استفاده: از رژیم پالئو می‌توان برای عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی استفاده کرد.برخی‌ از افراد نیز مدعی شده‌اند که با انجام این رژیم توانستند به طور همزمان هم عضله‌ سازی کنند و هم چربی‌ سوزی.
فراوانی‌ تعداد وعده ها: رژیم پالئو طرفدار تعداد وعده‌های زیاد نمی‌باشد.شما میتوانید با ترکیب رژیم پالئو با رژیم غذایی با وعده‌های زیاد فرایند عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی خود را بهبود بخشید.
مزایای رژیم پالئو: در رژیم غذایی پالئو شما از خوردن مواد غذایی مضری نظیر آرد و شکر جدا خواهید شد.در این رژیم پر خوری بسیار سخت می‌باشد.در این رژیم به شما اجازه داده میشود که هر زمان که احساس گرسنگی کردید بتوانید تغذیه کنید.
معایب رژیم پالئو: رعایت این رژیم میتواند برای بسیاری از افراد هزینه بر باشد.به علاوه برخی‌ بر این اعتقاد دارند که با استفاده از کربوهیدرات‌های بر پایه آرد میتوانند عضلات خود را بهتر حفظ کنند.

رژیم غذایی (Warrior )
رژیم غذایی (Warrior ) فقط شامل خوردن یک وعده اصلی‌ و بزرگ در روز می‌باشد.در این روش شما باید بخش اعظمی از کالری روزانه خود را در وعده شام ۲ ساعت مانده به وقت خواب مصرف کنید.فلسفه پشت این رژیم غذایی این است که اگر شما در طول روز به حالت روزه داری بروید بدن شما دست به کار میشود و برای تامین نیاز‌های بدن چربی‌‌های اضافه رامیسوزاند.همچنین در این مدت شما بیشتر هوشیار هستید.

دریافت غذا: در رژیم غذایی (Warrior ) محدودیتی در مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ وجود ندارد.شما میتوانید از بعدظهر به بعد هر آنچه که مایل بودید مصرف کنید.البته از منابع غذایی سالم باید استفاده کنید.در طول روز شما بسیار کم یا حتی هیچ تغذیه ای‌ نخواهید داشت.شما فقط اجازه دارید که از میوه‌های با شاخش گلیسمیک بسیار پایین نظیر توت فرنگی‌ یا ذغال اخته، مقدار کمی‌ از دانه‌ها یا مقدار کمی‌ غذای پروتئینی استفاده کنید.وعده بعدظهر شما نیز باید با سالاد شروع شود و بعد میتوانید غذای اصلی‌ خود را میل کنید.رژیم غذایی (Warrior ) معمولا به صورت یک دوره ۲ روزه انجام میشود.به این صورت که یک روز پروتئین بالا و یک روز کربوهیدرات بالا مصرف خواهید کرد.
محدودیت کالری: ندارد
موارد استفاده: رژیم غذایی (Warrior ) برای چربی‌ سوزی بسیار کارامد است و برای افرادی که میخواهند بیشتر در بعدظهر تغذیه کنند بسیار مناسب می‌باشد.
فراوانی‌ تعداد وعده ها: یک وعده غذایی بزرگ در شب دو ساعت قبل از خواب.
مزایای این رژیم غذایی : مصرف وعده‌های غذایی در شب بسیار راضی‌ کننده می‌باشد.شما میتوانید در حالی‌ که مقدار زیادی غذاهای سالم مصرف می‌کنید به سرعت نیز چربی‌ سوزی کنید.یکی‌ از مزایای پنهان این رژیم این است که شما در طول روز بسیار احساس خوبی‌ خواهید داشت.شما به ندرت احساس خستگی‌ خواهید کرد.
معایب این رژیم: این رژیم برای عضله‌ سازی و افزایش وزن زیاد مناسب نمی‌باشد.مقداری کاهش عضله‌ ممکن است در اجرای این رژیم برای شما اتفاق بیفتد.همچنین در روز‌های اول اجرای این رژیم شما احساس سر درد و خستگی‌ خواهید داشت.

راهنمای غذایی عضله‌ سازی و چربی ‌سوزی

رژیم غذایی (ketogenic)

رژیم غذایی کتوژنیک
رژیم کتوژنیک معمولا یک رژیم چربی‌ سوزی می‌باشد که میتواند به مدت ۲ هفته تا ماه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.هدف رژیم کتو رسیدن بدن به حالت کتوسیس می‌باشد.منبع سایت اد کو ان .در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات‌ها از چربی‌‌ها به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند و فرایند چربی‌ سوزی رخ خواهد داد.در این رژیم تمرکز روی مصرف بسیار کم کربوهیدرات در روز می‌باشد.در اکثر مواقع این مقدار حداکثر ۳۰-۵۰ گرم در روز می‌باشد.
دریافت غذا: ۵-۶ روز در هفته شما فقط پروتئین و چربی‌ مصرف خواهید کرد و مصرف کربوهیدرات شما در روز باید کمتر از ۳۰-۵۰ گرم باشد.۱-۲ روز نیز شما باید همراه هر وعده خود ۴۰-۱۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید.دریافت پروتئین طی‌ این ۱-۲ روز همچنان بالا میماند ولی‌ دریافت چربی‌ باید به حداقل برسد.
محدودیت کالری: نهایاتا از میزان کالری مورد نیاز بدن برای حفظ وزن کنونی خود ۵۰۰ کالری کمتر میتوانید استفاده کنید.
موارد استفاده: این رژیم میتواند ۲-۳ پوند در هفته از وزن شما کم کند.این رژیم هنگامی که می‌خواهید به بدنی کاملا تفکیک شده برسید بسیار مناسب است.
فراوانی‌ تعداد وعده ها: اگر هدف شما عضله‌ سازی یا تفکیک عضلات می‌باشد همان رژیم غذایی با تعداد وعده‌های زیاد را انجام دهید.
مزایای رژیم کتو: برای چربی‌ سوزی بسیار مناسب می‌باشد.شما احساس کمبود انرژی نخواهید داشت.
معایب رژیم کتو: هفته اول و دوم این رژیم میتواند سخت باشد.ممکن است در اوایل احساس خستگی‌ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *