ورزشکارانی که تمرینات سختی را دنبال می کنند اغلب دارای سطح پایینی از برخی مواد معدنی اساسی برای بدنسازان بشمار می آید. منیزیم برای سلامتی و عملکرد سیستم قلبی عروقی وسیستم اعصاب مرکزی اهمیت زیادی دارد.

 

 


 

منیزیم همچنین به غلبه بر استرس و کوفتگی عضلانی کمک می کند. حدود نیمی از منیزیم بدن در استخوانها یافت می شود، که در آنها نقشی اساسی بر عهده داد ( در کنار کلسیم ، فسفات و پروتئنهای مختلف ).

در تمام بافتهای دیگر، منیزیم جزو مهمترین الکترولیتهای داخل سلولی بشمار می آید، که پس از پتاسیم در جای دوم قرار دارد. منیزیم برای اغلب پروسه های بیوشیمیایی در بدن مورد نیاز است ، از جمله تولید و استفاده از آدنوزین تری فسفات ( ATP ) که منبع اصلی سوخت تمام سلول ها بشمار می آید.

وقتی دچار کمبود منیزیم هستید، شاید متوجه شوید که در خواب هم دچار مشکلید. واضح است که حفظ منیزیم در سطحی نرمال برای کسب بهترین نتایج در بدنسازی ضروریست.

برای حفظ سطوح منیزیم، همانطور که گفتیم از مکمل های منیزیم استفاده کنید و روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلی گرم از آنرا دریافت کنید. بدنبال محصولاتی باشید که این مقدار منیزیم را در اختیار شما قرار دهند ( البته برخی از بدنسازان بسته به سایز و نیاز بدنشان می توانند کمی از این هم مصرف کنند، ولی نباید در این مورد زیاده روی کنید ).

برای افزایش مقدار منیزیم موجود در رژیم غذایی تان هم روی غذاهایی مفید برای بدنسازان تاًکید کنید : از جمله انواع ماهی و غذاهای دریایی ، اسفناج ؛ بادام ، کره بادام زمینی ، آووکادو ، سیب زمینی پخته یا تنوری ، کلم بروکلی و موز .

 

منبع : فلکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *