دوره استفاده از استروئید‌های آنابولیک

یک دوره با کیفیت از استروئید‌ها‌ی آنابولیک بسته به نوع هدف شما میتواند شامل فرم‌های مختلفی‌ شود.هنگامی که اسمی از استروئید‌ها برده میشود اکثر افراد فردی بسیار حجیم و بزرگ را در ذهن خود متصور میشوند.

مسلما امروزه اکثر آنچه ما در مورد استروئید‌های آنابولیک میدانیم از طریق بدن سازی بوده است.اما امروزه مصرف استروئید‌ها فراتر از مرز بدن سازی نیز پیش رفته است.

دوره استفاده از استروئید‌های آنابولیک
دوره استفاده از استروئید‌های آنابولیک

امروزه برای یک ورزشکار که به دنبال بهبود عملکرد خود است تا یک بدن ساز ساده که فقط دنبال بدنی خوش فرم میگردد استروئید‌های با کیفیتی تولید شده است.در بسیاری از موارد جدایی از نوع هدف دوره‌های مصرف استروئید‌ها معمولا شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند.گرچه ممکن است دوز مصرفی هر دوره با دیگری تفاوت داشته باشد اما در آخر چیزی که تعیین کننده رشد شما می‌باشد رژیم غذایی است که از آن استفاده می‌کنید.

شما نیز این جمله را احتمالا بار‌ها شنیده اید که افرادی می‌گویند ” دوست دارم بدن سازی را شروع کنم اما نمی‌خواهم بیش از حد حجیم شوم. ” همین نگرانی در مورد مصرف استروئید‌های آنابولیک نیز وجود دارد اما حقیقت این است که استروئید‌ها این‌گونه عمل نمیکنند و شما تصمیم گیرنده خواهید بود که چطور از آنها در جهت اهداف خود استفاده کنید.برای حجیم شدن شما باید مقدار فراوانی‌ تغذیه داشته باشید.

دوره استفاده از استروئید‌های آنابولیک برای مبتدی ها
اگر که تا کنون از استروئید‌ها استفاده نکرده باشید گزینه‌های زیادی را در اختیار خواهید داشت اما جدایی از نوع هدف یک دوره ساده تستوسترون میتواند بسیار کارامد باشد.

تستوسترون بسیار آنابولیک و اندروژنیک می‌باشد و سازگاری بهتری نیز در اکثر موارد از خود نشان داده است.منبع سایت اد ک و ا ن به هر حال تستوسترون هورمونی نیست که ما با آن کاملا ناآشنا باشیم.گرچه برای شروع دوره خود تستوسترون تنها گزینه نمی‌باشد ولی‌ ایده بدی نیست که برای شروع فقط از تستوسترون استفاده کنیم.اگر که شما فقط با تستوسترون دوره خود را آغاز کنید میتوانید به طور دقیق واکنش‌های بدن خود را زیر نظر داشته باشید.ولی‌ اگر از استروئید‌های دیگر نیز در کنار تستوسترون استفاده کنید و دچار عوارض جانبی شوید آنوقت تشخیص اینکه کدام استروئید برای شما مشکل ساز بوده است میتواند کار سختی باشد.به علاوه تستوسترون خود به تنهایی میتواند تقریبا نیاز‌های شما را پوشش دهد.دلیل استفاده شما از استروئید‌ها هر چه که باشد استفاده از تستوسترون میتواند نتایج قابل قبولی برای شما به ارمغان آورد.

وقتی‌ که شما دوره آغازین مصرف خود را پشت سر گذاشتید اینجاست که بحث استفاده از استروئید‌های دیگر به میان میاید.به طور کلی‌ دوره‌ها در بدن سازی به دو بخش دوره حجم و دوره کات تقسیم میشود و ما با توجه به این تقسیم بندی میتوانیم از استروئید‌های مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف استفاده کنیم.برخی‌ از استروئید‌ها هستند که تقریبا در هر دوره جدایی از نوع هدف شما میتوانند موثر باشند در حالی‌ که برخی‌ دیگر از استروئید‌ها فقط در برخی از دوره‌ها اهمیت ویژه ای‌ دارند و ممکن است در دوره‌های دیگر در درجات‌ بعدی قرار گیرند.هنگام استفاده از استروئید‌های مختلف شما باید بر اساس نوع هدف خود بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

مدت زمان دوره مصرف استروئید ها

مدت زمان مشخص و دقیقی‌ برای استفاده از استروئید‌ها وجود ندارد.گرچه برخی‌ از استروئید‌ها هستند که باید مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر استروئید‌ها مصرف شوند تا تاثیر خود را بگذارند.از طرف دیگر استروئید‌هایی نیز هستند که به دلایل مختلف باید در مدت زمان کوتاهی‌ مصرف شوند.ولی‌ به طور قاطع می‌توان گفت که هر دوره ای‌ زیر هشت هفته چیزی جز وقت تلف کردن نمی‌باشد.

بدن نیاز به وفق پذیری دارد و باید خود را با شرایط جدید سازگار کند و هشت هفته حداقل زمانی‌ است که برای شروع به آن نیاز داریم.در مورد اینکه بعد از هشت هفته چقدر باید دوره را ادامه دهیم متأسفانه زمان دقیقی‌ را نمی‌توان تعیین کرد.اما به طور قطع این دوره نباید بیشتر از ۱۶ هفته به طور بیانجامد و شما باید بعد از یک دوره ۱۲-۱۶ هفته ای‌ به بدن خود قبل از شروع مجدد یک دوره دیگر استراحت دهید.

 

یک نمونه دوره مصرف استروئید ها
توضیح دادن در مورد استروئید‌ها بدون ذکر هیچ مثالی تقریبا بی‌ فایده می‌باشد و ما در ادامه برای شما یک دوره مصرف استروئید‌ها را ذکر خواهیم کرد.هر کدام از دوره‌های ذکر شده در زیر تنها به عنوان مثال هستند و مقدار مصرف و زمان دوره میتواند بر اساس نیاز‌های شما تغییر پیدا کند.هر کدام از دوره‌های زیر به غیر از یک مورد در دوره‌های ۱۶ هفته ای‌ تنظیم شده‌اند و هر کدام از این دوره‌ها میتواند بسیار موثر و کارامد باشد.

دوره حجم سطح ۱
هفته ۱-۶ —> دیانابول ۳۰-۵۰ میلی‌گرم در روز
هفته ۱-۱۲ —> دکا دورابولین ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم در هفته
هفته ۱-۱۶ —> تستوسترون ۵۰۰-۷۵۰ میلی‌گرم هر هفته

دوره حجم سطح ۲
هفته ۱-۶ —> دیانابول ۵۰ میلی‌گرم در روز
هفته ۱-۱۲ —> دکا دورابولین ۴۰۰-۶۰۰ میلی‌گرم در هفته
هفته ۱۱-۲۰ —> ترنبولون-اسیتیت ۷۵ میلی‌گرم روز در میا‌‌ن
هفته ۱-۲۰ —> تستوسترون ۱۰۰۰ میلی‌گرم در هفته

دوره کات سطح ۱
هفته ۱-۸ —> تستوسترون استر ۲۵۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۱-۸ —> ایکویپویز ۲۰۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۹-۱۶ —> تستوسترون-پروپیونات ۲۰۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۹-۱۶ —> ترنبولون-اسیتیت ۷۵-۱۰۰ میلی‌گرم روز در میان

دوره کات سطح ۲
هفته ۱-۸ —> تستوسترون استر ۲۵۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۱-۸ —> ایکویپویز ۲۰۰-۳۰۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۹-۱۶ —> تستوسترون-پروپیونات ۲۰۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۹-۱۶ —> ترنبولون-اسیتیت ۱۰۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۹-۱۶ —> استانوزولول ۵۰ میلی‌گرم روز در میان
هفته ۱۳-۱۶ —> ماسترون ۱۰۰ میلی‌گرم روز در میان (فقط ورژن پروپیونات)

 

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *