تغذیه گروه خونی AB
شما اینجا هستید
مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه » تغذیه گروه خونی AB

طی هزار تا ۱۲۰۰ سال پیش این گروه خونی ایجاد شده‌است. به نظر می‌رسد قفقازی‌ها و مغول‌ها اجداد این دسته را تشکیل دهند.
تنها ۲ تا ۵ درصد از انسان‌ها دارای این گروه خونی هستند. این افراد از ترکیب گروه A و B تشکیل شده و از هر کدام چیزی را به ارث برده‌اند.
مانند گروه خونی A دارای ترشح کم اسید معده هستند و مانند گروه B با خوردن گوشت سازگارند.
در مقابل ویروس‌ها و حساسیت‌ها و بیماری‌های سیستم ایمنی مقاوم تر از بقیه گروه‌های خونی هستند.

احتمال ابتلای این افراد به انواع مختلف سرطان بیشتر است و مانند گروه خونی A احتمال ابتلا به سرطان سینه در این افراد بالاست.
دستگاه گوارش حساس‌تری هم دارند.
این افراد بسیار حساس بوده و بایستی با در نظر گرفتن حد تعادل از تمام گروه‌های غذایی به طور مختلط استفاده نمایند.
توصیه می‌شود این افراد در برنامه غذایی خود از موادی مانند ماهی ، شیر ، لبنیات ، غلات ، میوه و سبزی استفاده نمایند. غذاهای دریایی و سبزیحات موجب افزایش متابولیسم پایه می‌شود و لبنیات نیز تولید انسولین را افزایش می‌دهند. میوه‌هایی مانند آناناس به هضم مواد غذایی کمک می‌کنند. این غذاها در مجموع می‌توانند موجب افزایش کارایی بدن در تنظیم وزن و تثبیت آن شوند. لذا اگر می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید حتما این غذاها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. سبزیجات سبز را فراموش نکنید زیرا راندمان متابولیسم را افزایش می‌دهد.
اگر می‌خواهید لاغر شوید در برنامه غذایی خود از گوشت قرمز ، لوبیا ، فندق، ‌کنجد ، گندم ، ذرت و قزل‌آلا و دانه‌های خوراکی به میزان کمتری استفاده نمایید. گوشت قرمز موجب هضم ناقص شده و در روده‌ها سم تولید کرده و بصورت چربی ذخیره می‌شود. لوبیای قرمز ، لیما و سفید اثر انسولین و سرعت متابولیسم را کاهش می‌دهند. گندم نیز موجب کاهش اثر انسولین و تنظیم نامناسب قند خون شده ، متابولیسم پایه و قند خون را کاهش می‌دهد. ذرت و گندم سیاه نیز مانع تاثیرات مثبت انسولین می‌شوند. در حقیقت استفاده از غذاهای فوق می‌تواند موجب افزایش وزن‌ شود.
کلپ(جلبک دریایی) ، آناناس ، ماهی ، سبزی تازه و لبنیات مصرف نمایید.
سبزیجات برگ‌سبز‌تیره سوخت و ساز را افزایش می‌دهند. بروملین موجود در آناناس به هضم غذا کمک می‌کند لبنات تولید انسولین را افزایش می‌دهند و نهایتا غذاهای دریایی با تامین ید مورد نیاز بدن می‌توانند سوخت و ساز را افزایش دهند. کلیه‌های غذاهای ذکر شده در این قسمت می‌توانند شما را در کاهش وزن یاری نمایند.
گوشت را به همراه سبزیجات یا پنیر حاصل از شیر سویا مصرف نمایید.
این افراد وقتی عضلاتشان کمی قلیایی می‌شود سرحال‌ترند.
مغز میانی گندم در گروه O و B قلیازا و در گروه AB و A اسیدزا است.
کم بودن اسید معده این گروه مانند A است و سازگاری‌اش با مواد گوشتی مانند گروه B است. به همین دلیل می‌توانند گوشت بخورند اما نمی‌توانند آن را هضم نمایند و در نتیجه بصورت چربی در بدن‌شان ذخیره می‌‌شود.
فشارهای عصبی در لحظه‌های اولیه خوب تحمل می‌شوند اما اگر همچنان ادامه یابند می‌توانند با ایجاد اضطراب و استرس سیستم قلب و عروق و ایمنی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز سکته و سرطان می‌گردند.
به همین جهت ورزش‌هایی که استرس و اضطراب و تحریک پذیری و تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهند و می‌توانند در این مورد یاری‌گر شما باشند.
این افراد اگر چه روحیه حساس و زودرنج را از گروه A را به ارث برده‌اند اما شخصیت متعادل و سازگاری را نیز از گروه B به ارث برده‌اند در واقع این افراد به راحتی می‌توانند با انعطاف‌پذیری بسیار زیاد خود یک جمع یا گروه را مجذوب کنند و از خود راضی نگهدارند.
اگر به دنبال یک سنگ صبور یا درمانگر و مشاور خوب می‌گردید که حتی هنگام ناراحتی‌های‌تان هم از طعنه‌های تندتان نرنجد حتما مطمئن شوید که آن شخص دارای گروه خونی AB باشد.
از سوی دیگر این راضی نگه‌داشتن همه افراد از خود گاهی می‌تواند شما را مجبور کند تا برای راضی نگه‌داشتن عده‌ای منافع عده‌ دیگر را نادیده بگیرید.

  1. رضا جهانی

    سلام علاقه بسیار زیادی به ورزش بدنسازی دارم قبلا تمرین می کردم ولی مدتی رها کردم اکنون مدت دو ماه است که هفته ای ۴ روز تمرین می کنم از حجم عضلاتم راضی ام ولی وزنم هیچگونه تغییری نکرده است. خواهشمندم با توجه به گروه خونی ab و وزن ۸۳ کیلو و قد ۱۸۵ و سن ۳۶ سال یک رژیم غذایی زحمت بکشید آیا خوردن مکمل رو پیشنهد می کنید با تشکر

    • مدیریت

      سلام برادر رضا
      قبل از هرکاری لطفا این مطلب رو یکبار مطالعه کن.
      https://goo.gl/RPqee3

      قطعا بعد مطالعه مطلب، دقیقا میتونی بفهمی که به چه دلیل، وزنت بالا نمیره.
      سوال دیگه ای بود، در زیر همون پست مطرح کن.

      ممنون. موفق باشی.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره