بهترین و ناکام‌ترین‌های سال
جی کاتلر نه مثل کریس کورمیر از ژنتیک فوق‌العاده بهره برده، نه به اندازه‌شان ری خوش استیل است و نه به لحاظ تفکیک و تناسب با فلکس ویلر قابل قیاس است اما آنچه که باعث شده این سه نفر هیچگاه قهرمان المپیا نشوند اما جی کاتلر به این درجه برسد، تلاش، نظم و خستگی‌ناپذیری ذاتی است که در جی کاتلر وجود دارد. او به هیچ بهانه‌ای، برنامه ورزشی خود را تغییر نمی‌دهد و مثل یک ساعت دقیق سوئیسی قدم به قدم پیش می‌رود. کاتلر امسال هم موفق شد عنوان قهرمانی المپیا را نزد خود حفظ کند، هرچند که به شدت از سوی فیل هیث تهدید شد.

 

 

تازه وارد سال: عیسی عبید
تا یک سال پیش به زحمت می‌شد تصور کرد که یک بدنساز از کشور کوچک امارات بتواند در رقابت با حرفه‌ای‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد اما عیسی عبید که به پشتوانه قهرمانی در مسابقات آماتوری آرنولد کلاسیک به جمع حرفه‌ای‌ها راه یافته بود، در اولین مسابقه‌اش توانست در نهایت شگفتی قهرمان «سوپر نمایش اروپا» شود. حتماً هفته پیش خواندید که فلکس ویلر درباره او گفته که روزی قهرمان مستر المپیا خواهد شد.


بازگشت سال: دنیس ولف
قهرمان اسبق آماتورهای جهان پس از یک سال ناکامی و شکست، امسال توانست بار دیگر خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کند. او که در سال ۲۰۰۹ در مستر المپیا اوت شده بود، این بار به فینال راه یافت و هفته پیش توانست در آرنولد کلاسیک تا نایب قهرمانی پیش بیاید. ولف چهار روز پیش هم توانست در مسابقه جایزه بزرگ استرالیا به سادگی قهرمان شود.
خوش استیل سال: ادوارد نون
در روزهایی که اغلب بدنسازان حرفه‌ای به شکلی افراطی حجیم به نظر می‌رسند، ادوارد نون یکی از بدنسازانی است که استیل او به بدنسازان نسل قدیمی شباهت دارد. نون در سالی که گذشت توانست در مسابقه حرفه‌ای اروپا به مقام قهرمانی برسد اما در مستر المپیا که یک تازه وارد محسوب می‌شد، مطابق همان رسم قدیمی (نامهربانی داوران با تازه‌ واردها) چندان به چشم نیامد و حتی در جمع ۱۵ نفر برتر هم قرار نگرفت.
ناکام سال: دکستر جکسون

wotw110_a

شاید بهتر باشد این عنوان به کای گرین تعلق بگیرد؛ کسی که می‌خواست قهرمان مستر المپیا شود اما حتی به فینال هم راه نیافت. اما یکی از ناکامان بزرگ امسال دکستر جکسون بود که امسال هم نتوانست در المپیا حریف جی کاتلر، فیل هیث و برانچ وارن شود. او در دیگر مسابقه معتبر حرفه‌ای‌ها یعنی آرنولد کلاسیک هم در جای چهارم ایستاد تا مشخص شود قطار قهرمانی او به نزدیکی خط پایان رسیده است. با این حال، جکسون هنوز هم یکی از مردان قابل احترام دنیای بدنسازی است.

مربی سال: هنی رامبد

وقتی مربی دو بدنسازی باشی که قهرمان و نایب قهرمان مستر المپیا باشند، طبعاً باید شایسته عنوان بهترین مربی سال باشی. هنی رامبد، مربی جوانی که با سیستم ابداعی FST7 به شهرت رسیده، این روزها هم مربیگری جی کاتلر را به عهده دارد و هم فیل هیث را در راه قهرمانی کمک می‌کند. کاتلر که پیش از رامبد هم قهرمان المپیا بوده، اذعان دارد که روش‌های او تاثیر به سزایی در برطرف کردن نقاط ضعفش داشته است.

حجیم سال: برانچ وارن

Branch-Warren1
نام برانچ وارن با مقوله تناسب و زیبایی گره نخورده اما شکی نیست که او یکی از حجیم‌ترین بدنسازان حال حاضر جهان است. او که سابقه نایب قهرمانی المپیا را در کارنامه دارد، امسال هم در جمع سه نفر برتر قرار گرفت و بالاخره در آرنولد کلاسیک بالاتر از رقبای قدرتمند خود ایستاد. اگر نگاه داوران المپیا همچنان بر مقوله حجم استوار باشد، وارن می‌تواند در صورت کوچکترین لغزش جی کاتلر، جای او را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *