یکی از دلایلی که حتی پزشکان در تجویز مصرف داروهای استروئیدی به ورزشکاران خودداری می ورزند آن است که نیک میدانند مصرف غیرپزشکی داروهای آنابولیکی یا هورمونی چه عوارضی به اندام های بدن انسان و به ویژه با مصرف داروهای غیرمجاز به مغز و توابع آن یعنی اعصاب به شدت تاثیر مخرب میگذارند .



مغز پس از مصرف داروهای ممنوعه یک دوره ی 3 تا 6 ماه به شدت از فعالیت اجباری استروئیدهای تصنعی که خارج از فرمان مغزوارد بدن میشود و به آن آسیب زده و فرماندهی کنترل اندامهای بدن و اعصاب را از دست می دهد . بدین علت برای تشکیل تستسترون و رشد عضلانی و ؟؟؟ استاندارد ؟؟؟؟ ها را بیاد نمی آورد و آتروفی ؟؟؟؟ ها (عکس شماره ی 1 ) ناشی از همین پروسه است.


به تصور غلط مربیان مبنی بر مصرف کوتاه مدت یا بلند مدت داروهای استروئیدی پس از یک دوره ی عقیمی بهبود می یابد خیال خامی است که مربیان مدعی به جوانان جاهل به علوم ورزشی با وعده و وعید سبب آسیب به گنادهای جن سی و اثرات سوء در روابط زناشویی می شوند. ابتدای مصرف هر دارو با افزایش کاذب میل جن سی همراه است اما پس از قطع دوره و عواقب بعدی پیام آور بی میلی شدید جن سی وکاهش تعداد اسپرم استاندارد مردانه میگردد. در برخی موارد با استراحت طولانی دوره شاید حجم و اندازه ی ؟؟؟؟ ها منتهی به بازگشت به حالت اولیه شود لاکن علیرغم بهبودی فرد حاوی ؟؟؟ کافی نخواهد بود . بنابراین عقیمی مسجل خواهد بود . در این مواقع مراجعات به پزشکان مقاربتی فزونی یافته و در برخی مواقع عقیمی دائم حادث میشود
این پروسه با تحلیل شدید عضلانی و به عبارتی توام با کاتابولیک عضلانی همراه خواهد بود . کاهش شدید وزن و حجم به گونه ای اتفاق می افتد که فرد از تغییر و افت شدید بدنی در کوتاه مدت شرمسار و از حضور در جمع باشگاهی پرهیز و از محافلی که وی را می شناخته اند دوری می ورزد . وجود غدد دردناک نوک سینه, تغییرات ژینکوماسیتی ( شکل سینه ای زنانه) عارض و همچنین وجود برخی جوش های زخم دار که با بی قراری خواب شبانه و خون آلود شدن پیراهن و رختخواب همراه است نیز مشاهده میشود.
جدای از خطرات بیماری های کلیوی و در نهایت از دست دادن کلیه ها و سرطان کبد , سرطان خون , ایست مغزی و ایست قلبی همه و همه آسیب های جسمانی را شامل میشود که با مرگ این تراژدی به پایان می رسد.

اما اگر از مرگ سخنی به میان نیاید عوارض شدید روحی و تنش و تحریکات عصبی , بدخلقی , پرخاشگری و بی قراری روحی بیماری محرزی است که گریز از آن تقریبآ در اکثر قریب به اتفاق مصرف کنندگان داروهای غیر استروئیدی غیر ممکن است.
این داروها عبارتند از :
وینسترول
دکابولین
اکسی متان
اکسی متالون
ناندرولن
سروستیم
پروتروپین
هورمون های رشد
استانولوزوییک
سیپونات
انان تات
و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *