این مطلب را آکتومورف ها بخوانند!
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » این مطلب را آکتومورف ها بخوانند!

این مطلب را آکتومورف ها بخوانند!

این مطلب را آکتومورف ها بخوانند!

تمام بدنسازان با هر فیزیک , توانایی های جسمانی و ژنتیکی , فقط به افزایش حجم و بزرگ کردن عضلات فکر میکنند هدف فقط رشد است رشد بیشتر و بهتر .
همه بدنی بزرگ و عضلانی می خواهند آکتومورف ها که بدنی لاغر و ظریف دارند پیوسته به آندومورف ها و مزومورف ها که از نظر بدنی از آمادگی بیشتری برای افزایش حجم برخوردارند آیا راهی وجود دارد که آنها هم بتوانند مانند دو گروه دیگر رشدی سریع داشته باشند و به عضلاتی بزرگ دست پیدا کنند؟

همه چیز به ترشح هورمون رشد بستگی دارد در آکتومورف ها بر خلاف آنچه که در موزوروف ها و اندوموروف ها دیده می شود ترشح هورمون رشد پایین است آنها باید در تمرینات خود حرکات بیشتری داشته باشند با وزنه های سنگین تمرین کنند بین ست ها استراحت زیادی نداشته باشند حداکثر یک دقیقه تا در بدن آنها هورمون رشد بیشترترشح شود
در آندومورف ها و موزوروف ها سطح ترشح هورمون رشد بالاست این دو گروه می توانند با تمرین سنگین و مناسب رشد خوبی داشته باشند .
اما از دیگر فاکتور هایی که در رشد بسیار موثر است و متاسفانه خیلی از بدنسازان به آن توجه ندارند باید به استراحت کافی اشاره کنیم استراحت کافی یعنی رفع خستگی و بازسازی و ترمیم به موقع رشد بهتر با استراحت تمام بدن و سیستم عضبی که در طول تمرین فشار زیادی را تحمل کرده است به آرامش می رشد و برای تمرین بعد آماده می شود
چنانچه با تنظیم یک برنامه مناسب برای تمرین به هر گروه از عضلات فرصت بدهید پس از هر جلسه تمرین ۵یا ۶ روز استراحت کنند بدن و عضلات شما پیوسته برای تمرین در هر سطح آن آماده خواهد بود از استارحت نترسید عضلات شما در ساعت ها و روزهایی که استراحت میکنید رشد می کنند
توصیه دیگری هم داریم که با هر توانیی فیزیکی و ژنتیکی برای افزایش حجم باید به آن توجه داشته باشید تمرین را طولانی نکنید سعی کنید تمرین شما بیشتر از ۴۰تا۵۰ دقیقه به طول نکشد تمرین های طولانی هیچ کمکی به رشد عضلات نمی کند و حتی ترشح برخی هورمون هایی را که در رشد دخالت دارند (مثل تستسترون) با مشکل مواجه می سازد

  1. ali

    سلام با تشکر از زحمات شما ببخشید تیپ بدن من اکتومورف هست با این مطلبی که نوشتید منظورتون اینه که مثلا من شنبه ها تمرین کنم و تا شنبه بعد استراحت این طوری بهتره؟ میتونم دوشنبه و چهارشنبه رو کاردیو یا تمرین های بی وزنه انجام بدم؟

    • مهدی

      سلام منظورش اینه که هر عضله ای رو هفته ای یک بار تمرین بدی

  2. امیر

    سلام خسته نباشید
    قدم ۱۹۰ وزنم فقط ۷۵
    تا حالا بدنسازی رو اصلا بصورت جدی انجام ندادن ولی میخام شروع کنم
    خواستم لطف کنید شما راهنماییم کنید چه از نظر خرید مکمل یا نوع تمرین ها یا کلا همه کارایی که لازم هست انجام بدم هرچقدم لازم باشه وقت میزارم

  3. علی

    سلام من داخل تیم ملی یونی فایتم
    نمیخوام خیییلیییی وزنم بالا بیاد ولی میخوام حجم بدنم بیشتر بشه قدم ۱۷۵وزنم۵۷
    هیکل خطی دارم میخوام حجم پیداکنه ۱۷ سال سن دارم ممنون از سایت کاملتون
    لطفا راهنمایی کنید

    • رضا

      سلام تو این سن به فکر مکمل ها نباش سعی کن از منابع با کیفیت پروتئینی نظیر لبنیات گوشت ماهی حبوبات و.. برای افزایش وزن استفاده کنی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره