شان ری در فولرتون کالیفرنیا متولد شد و تاریخش درست نهم سپتامبر ۱۹۶۵ بود.

 

 

در واقع شان حدود ۹ روز قبل از تولد مسابقات مسترالمپیا به دنیا آمد و از این حیث قدیمی تر از مستر المپیاست. او از بین ۸ فرزند  خانواده جوان ترین است.سال ۱۹۸۶ او طی مصاحبه ای عنوان کرد که:سرنوشتم این است که مسترالمپیا شوم و هیچ چیز در دنیا نمی تواند این را تغییر دهد.

با اینکه این ادعا به  حقیقت نرسید اما رای یکی از بهترین بدنسازانی است که نتوانست مقام اول مسترالمپیا را تجربه کند.چند سال پیش در یک نظر خواهی که قرار بود بهترین بدنسازانی که علی رغم لیاقت شان نتوانستند قهرمان المپیا شوند مشخص شود. شان ری مقام اول را کسب  کرد و این نشان میدهد که خیلی ها بر این باورند که او باید حداقل یکبار قهرمان المپیا میشد.

مرد بزرگ کمپ ها

از جمله نخستین دستاوردهای او می توان به کسب جایگاهی در تالار افتخارات دبیرستانالدوارادو اشاره کرد.او در یک رقابت پاورلیفتینگ در سطح مدارس شرکت کرد و توانست در دسته وزنی ۸۴ کیلوگرم با مجموع ۵۸۸ کیلوگرم به مقام نخست برسد.

 

ستاره ای از نوجوانی

در سن ۱۷ سالگی با راهنمایی اولین مربی بدنسازی اش جان براون توانست در اولین مسابقه خو در رده جوانان به مقام دوم برسد (۱۹۸۳) یک هفته بعد در اولین قهرمانی اش در مسابقات گلد کاپ NPC کالیفرنیا اول شد و همچنین عنوان عضلانی ترین مرد را نیز بدست آورد.

اولین قهرمانی حرفه ای

در شب قهرمانان سال ۱۹۹۸ او بعد از فیل هیل,رابی رابینسون و باب پاریس به مقام چهارم رسید.برای اولین رقابت حرفه ای اش مقام خوبی بود و این در حالی بود که  فیل هیل هفته قبل در اولین مسابقه حرفه ای اش که آبشار نیاگارا بود به مقام دوم رسید.در سال ۱۹۹۰ در اولین رقابت حرفه ای اش یعنی آیرون من به مقام نخست رسید.

بعد از قهرمانی سال ۱۹۹۱ در آرنولد کلاسیک دیگر او تمرکزش را فقط روی مسترالمپیا  قرار داد و تا سال ۲۰۰۱ فقط در این رقابت روی صحنه آمد و فقط سال ۱۹۹۶ سراغ آرنولد کلاسیک و آیرون من آمد.

فقط ۱۰ نفر برتر از او شدند

به غیر از اولین حضورش در مسترالمپیا که سال ۱۹۹۸ بود و به مقام سیزدهم رسید  بعد از آن فقط ۱۰ نفر بودند که طی ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ توانستند از او پیشی بگیرند و  آنها عبارت بودند از لی هنی,لی لابرادا,دوریان یتس,وینس تیلور,کوین لیورون,فلکس ویلر, ناصر الصونباتی,رونی کولمن,جی کاتلر و کریس کورمیر.از پس این افراد شان ری بود که از  سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ هر سال بدون وقفه در المپیا حضور یافت و میانگین مقامش دراین ۱۲ سال رتبه ۶/۳ است.

میانگین ۶/۳

به نظر خودش بهترین آمادگی بدنی تمام عمرش را سال ۱۹۹۲ در مستر المپیایهلسیکنی فلاند داشت که به مقام چهارم رسید.بعد از کسب مقام دوم در سال های  ۹۴ و ۹۶ مقام سوم در۱۹۹۰و۱۹۹۳و۱۹۹۷ نگاهشان به شان تغییر کرد.به غیر از اولین حضورش در سال ۱۹۹۸ او در همه مسترالمپیاها مقامی کمتر از پنجم به دست نیاورده است و از این بابت هیچ کس در این  ورزش با او برابری نمیکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *