آموزش حرکت کول با هالتر
شما اینجا هستید
اصول تمرین با وزنه » آموزش حرکت کول با هالتر

آموزش حرکت کول با هالتر

 

 

شیوه اجرا

در حالیکه دست ها به اندازه عرض شانه بازند هالتر را بگیرید

هالتر را به طور عمودی به بالا بکشید تا به چانه برسد آرنج ها را نا جایی که امکان دارد بالا ببرید

هالتر را به آرارمی پایین آورده تا آؤنج ها صاف شوند

عضلات درگیر در حرکت کول با هالتر

عضلا اصلی : ذوزنقه دلتوئید

عضلات کمکی :بالا برنده کتف راست کننده های ستون مهره ها ساعد

نکات آناتومیکی

فاصله دستها : اگر فاصله دست ها به اندازه عرض شانه یا کمتر باشد تاکید بیشتر حرکت بر عضله ذوزنقه ای است و اگر بیش از عرض شانه باشد عضله دلتوئید به خوبی درگیر می شود

وضعیت بدن : اجرای تمرین کول در حالی که به صورت عمودی و صاف ایستاده اید عمدتا عضله ذوزنقه ای را به کار میمارد تمایل تنه از کمر کمی به عقب بخش بالایی ذوزنقه را تحت تاثیر قرار می دهد در حالیکه به جلو بخش پایینی عضله در ناحیه گردن را تقویت میکند

مسیر حرکت : برای تاکید بیشتر تمرین بر عضله ذوزنقه (نه دلتوئید ) میله هالتر را از نزدیک بدن به بالا ببرید

 

دامنه حرکتی :

هرچه میله هالتر بالاتر رود عضله ذوزنقه ای شدیدتر کارمیکند و خطر درد و اسیب در ناحیه شانه بیشتر می شود

 

 

اشکال گوناگون حرکت

کول با هالتر با سیم کش : استفاده از یک میله صاف که با سیم به قرقره پایینی دستگاه متصل شده مقاومت یکنواختی را در سرتاسر طول حرکت ایجاد میکند

کول با دستگاه: استفاده ار دستگاه اسمیت که تنها در یک سطح حرکت عمودی ایجاد میکند به تمرکز تمرین کمک میکند

  1. محمد

    باسلام و خسته نباشید
    من عضلات کولم بلند نیستن گردنم هم لاغر به نظر میرسه عضلات کولم کوتاه هستند بالا تنم بزرگه ولی همین کوتاهی کول ولاغری گردنم فرم مناسبی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید
    ممنون از سایت بسیار عالیتون من ورزش کردنم رو مدیون سایت و منابع علمی بسیار عالی شما هستم خدا قوت

    • حمید

      سلام داشتن گردن زیبا منوط به داشتن عظلات کول قوی میباشد و این عظلات لازم و ملزوم همند برای تقویت گردن پل بستن (از جلو و عقب)بر روی گردن-خوابیدن بر روی شکم و بالا پائین کردن گردن(این حرکت از ۴طرف میبایست انجام شود)
      برای کول هم حرکات با دمبل توصیه میشودشراگم واسه کول ها خیلی خوبه بادمبل موفق باشی

      • محمد

        مرسی عزیزم محبت کردی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره