آشنایی با مواد انرژی زا و تقويت کننده های قدرت عضلات
شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » آشنایی با مواد انرژی زا و تقويت کننده های قدرت عضلات

آمينو اسيدها
آمينو اسيدها مواد پايه و زير ساخت پروتئين ها بوده وآنها در بدن جهت ساخت بلوک های پروتئينی ساخته می شوند . آمينو اسيدها يکی از فاکتورهای بسيار مهم در آنابوليسم بدن (درساخت بافت های عضلانی ) می باشند. آنها بسيار ضروری می باشند اما اگر شما قبلا در رژيم روزانه غذايي پروتئين زيادی داشته باشيد , در غير اين صورت انتخاب مناسبی است .

 

3-steps-to-a-big-bench-press

 

بورون
تعداد خيلی کمی از کمپانی های توليد مکمل ادعا می کنند که بورون می تواند تستوسترون را افزايش دهد. اما من می توانم به شما اطمينان بدهم که اين چنين نيست پول تان را برای اين مواد زايد حرام نکنيد .

چيتوسان
اين ماده از خانواده بلک کننده های چربی می باشد وخيلی از افراد که ان را استفاده نموده اند نشان داده اند که آن می تواند جلوی جذب چربی را در معده بگيرد, اما ممکن است اين ماده جلوی جذب ساير مواد ضروری را هم بگيرد .

ويتامين و املاح معدنی
من اين مواد را برای زمان کاهش وزن توصيه می کنم نه برای افزايش عضله . ممکن است شما روی بعضی از محصولات تجاری ديده باشيد که نوشته اند ( با خيال راحت استفاده کنيد )که اين هم مانند چيتوسان فايده يا ضرر آن مشخص نباشد .

کروميوم
اين ماده احتمالا يکی از معروفترين چربی سوزها در ويترين فروشگاه ها باشد . کروميوم يک ماده مفيد است, اين ماده ثابت کرده که می تواند شما را در کاهش چربی و افزايش عضله کمک نمايد . بهترين محصول کروميوم پيکولات می باشد .

کيريسين
اين ماده از يک گياه بدست می آيد, از فرا يند تبديل تستسترون به استروژن جلو گيری می کند و ماده به صورت هم زمان با مکمل هايی که سطح تستسترون را افزايش می دهند استفاده مکی شوند و شما نمی خواهيد که استروژن افزايش يابد بنابراين اگر از مکمل هاي افزايش دهنده تستسترون استفاده می کنيد خوب است که از کيريسين نيز استفاده کنيد .

کلوستروم ( شير ماک )
اين ماده ادعا دارد که می تواند سطح IGF۱( انسولين فاکتور شده ) را افزايش دهد . اين ماده در شير مادران شيرده پيدا شده است , اما اين ماده نمی تواند چيز خوب و مناسبی به شما ارائه نمايد چرا که IGF۱ فقط برای کودکان شيرخوار مفيد است واين ماده برای من و شما مفيد نمی باشد .

کراتين
کراتين يکی از مواد پايه و اصلی انرژی عضلانی می باشد , که در عضله ذخيره می گردد و ما آنرا در تغذيه روزانه به مصرف می رسانيم , کراتين را در اشکال مختلف غذايي می توان يافت , يکی از آن مواد گوشت قرمز می باشد , بنابراين اين ماده يک پيشنهاد خوب برای کسانی است که گياه خوار هستند , با استفاده از اين مکمل عضله آبگيری خواهد نمود . هنگامی که عضله از کراتين انباشته گردد عضله می تواند حدود ۷۰% آبگيری بيشتر نمايد واين می تواند عضلات شما را بزرگتر وسخت تر نشان دهد .
هنگامی که شما کراتين را می خوريد آن انباشته می شود ودر حدود ۲۰ دقيقه بعد آن تبديل مي شود به ATP,ATP ( آدنوزين تری فسفات ) چيزی است که در هنگام تمرين به عضلات شما انرژي می بخشد . با کراتين ممکن است که شما بتوانيد تعداد تکرار بيشتری را از حالات معمول انجام دهيد . دبهترين فرم کراتين , کراتين مونوهيدرات می باشد . خيلی از کمپانی ها می گويند شما می بايد کراتين را بارگيری نماييد به اين معنی که می بايد در هفته اول از کراتين چهار برابر بيشتر از حالت معمول استفاده شود . بارگيری اختياری است .

داندولين ( قاصدک )
اين ماده ديورتيک (مدر) می باشد که بسيار مفيد است .
خيلی از بدنسازان از داندولين قبل از مسابقات استفاده می کنند تا عضلانی تر ديده شوند . اين ماده در قسمت خلفي گل قاصدک يافت می شود .
من توصيه می کنم که مکمل حاوی دانولين را با ترکيبات خلفی گل قاصدک خريداری نماييد و به تنهايی استفاده نکنيد .

DHEA ( دی هيدرو اپی آندروسترون )
يکی ديگر از افزايش دهنده های تستوسترون مي باشد . اين ماده به تنهايي کار مفيدی در بدن انجام نمي دهد ، اما با ماده هايي مانند تريبولوس تراسيس و تونگکت علی بسيار مفيد مي باشد.

اسيدهای چرب ضروری ( EFAS )
يک زمان ممکن است گفته شده باشد که تمام چربي ها بد هستند . اين مطلب صددرصد صحيح نمي باشد . هنوز ايده ای بدست نيامده است که شما نتوانيد به فست فود ( fast food ) دل خواه تان رفته و عضلاتتان را افزايش بدهيد. متاسفانه اين راه کارگر نخواهد بود. چربي های مفيد لينولئيک اسيد ( امگا-۶ ) و لينوليک اسيد ( امگا-۳ ) هستند که در ماهي های آب های سرد يافت مي شود مانند کفشک ماهی و ماهی حلوا و … ، يا در روغن های خاصی مانند روغن دانه سويا ميتوان آنها را يافت . حال اگر شما رژيم غذايي خيلی کم چرب داريد eafs مي تواند برای گرفتن انرژی مصرفی روزانه خيلی مفيد باشد.

ژينکو بيلوبا ( درخت شجرالمعبد يا چهل سکه )
اين گياه برای تمرکز کردن مفيد است و ممکن است به افرادی که نمي توانند در باشگاه تمرکز نمايند کمک نمايد . من هرگز ژينکو را شخصاً امتحان نکرده ام اما از افراد زيادی که تمرين مي کنند شنيده ام و از افرادی که آنرا برای سردردهای شديد استفاده نموده اند. اگر شما دچار عدم تمرکز در تمرينات باشگاه هستيد آنرا امتحان کنيد.

جينسنگ
جينسنگ يکی از گياهانی است که می تواند به شما در مقابل فشارها و استرس کمک نمايد . به نظر من نيمی از افرادی که جينسنگ واقعی استفاده نموده اند ، نتايج خيلی خوبی هم گرفته اند . اين ماده در اشکال مختلفی از جمله هندی ، آمريکايي ، کره ای ، سيبريه ای و چينی به بازار آمده است که آنها با هم تفاوت چندانی ندارند، اما فرم سيبريه ای آن بهتر است.

گلوکوزامين
اين ماده در بين داروهای آرتريت محبوبيت زيادی داردو می تواند به بافت غضروفی بدن شما کمک نمايد . خيلی از بدنسازان درد را در سرتاسر روزهای تمرين در آسيب ديدگي هاي شان تحمل مي کنند.

گلوتامين
گلوتامين يک نوع آمينواسيد است . اين نوع آمينواسيد در بافت عضلانی انسان بيشتر يافت شده است . بنابراين اين ماده برای تمام بدنسازان ضروری ميباشد. همه ميدانند که پروتئين برای بزرگتر شدن شما نياز است و گلوتامين در بين پروتئين ها ئی که شما برای رشد نياز داريد رتبه اول را دارد ، گلوتامين اگر بهترين مکمل در فروشگاه های امروزی نباشد ، يکی از بهترين ها است .

گوارانا
گوارانا ترجيحاً از خانواده گياهان کافئين دار می باشد . گوارانا در رده محصولات انرژي زا قرار دارد . اين ماده مي تواند انرژی شما را در طول زمان تمرين تامين نمايد . بهتراست اين ماده را با ماهوانگ ( گياه افدرا ) ترکيب نمائيد.

5- هيدروکسی تريپتوفان
در بدن شما به سروتونين تبديل مي شود. بنظر مي رسد که ۵-HTP ميتواند به مهار اشتها کمک نمايد . خيلی از مردم مدعی هستند که آن واقعاً کار مي کند . اگر شما مشکل تغذيه بی رويه داريد ، آن را امتحان کنيد .

هيدروکسی سيتريک اسيد ( HCA )
يکی ديگر از مهار کننده های اشتها مي باشد . HCA از محبوبيت زيادی برخوردار نبوده و روی همه نتيجه يکسانی ندارد . احتمالاً اگر برای شما کارگر شود ، نبايد تاثير چندان بزرگی را داشته باشد.

ليپوئيک اسيد
اين ماده يکی از محرک های انسولين مي باشد و مي تواند کاری مشابه آن را انجام دهد. اين ماده در خيلی از بسته های مکملی کراتين مانند : ( Cell Tech ) يافت مي شود ، ليپوئيک اسيد به همراه کراتين واقعاً تاثيرگذار است . بدنسازانی که انسولين را با کراتين استفاده نموده اند مي توانند از تاثيرات مشابه رشد اين ماده استفاده نمايند . اين تاثير در واقع با ليپوئيک اسيد رخ نخواهد داد، اما شما مي توانيد رشد خوبی در عضلات تان داشته باشيد. ( به همراه مصرف کراتین )

تری گليسريدهای زنجيره متوسط ( MCT )
اين ها شکلی از چربي ها هستند که به نسبت چربي های معمولی ، در سطح کمتری انباشته می شوند . به روزهايي برگرديد که افزايش دهنده های وزن و پودرهای مشابه بسيار بزرگ و محبوب بودند و بهترين چيزهايي که عموماً پيرامون MCT بودند از محبوبيت زيادی برخوردار بودند. امروزه محبوب ترين افزايش دهنده وزنی که از MCT در آن استفاده شده است CNHG۹۰۰ مي باشد. بنظر نمي رسد که اين مواد بتوانند چربي ها را کم کرده و عضلات را افزايش دهند. بنابراين MCT ها مهم نيستند ، اما از چربي های معمولی بهتر بهتر هستند.

ملاتونين
ملاتونين هورمونی است که در بدن شما موجود بوده و به شما فرمان مي دهد که چه هنگام بخواب برويد. اين ماده خواب آور طبيعی است و ممکن است خيلی قوی نباشد اما مانند ساير خواب آورها ، اعتياد آور نيست. بدنسازان ملاتونين را استفاده مي کنند ، چرا که شما فقط هنگامی رشد مي کنيد که در خواب هستيد.

يام ( شلغم شيرازی يا سيب زمينی ترشی )
بنظر مي رسد که اين ماده در بدن به DHEA تبديل مي شود . اما من مي گويم اگر شما به DHEA نياز داريد، DHEA بخريد.

فسفات ها
فسفات ها برای افزايش پايداری شما استفاده می شوند. همچنين آنها را با کراتين مصرف مي کنند.مانند فسفاژن HP شرکت EAS ، شرکت EAS آنرا در کنار کراتين توليدی خودش تبليغ مي نمايد.

پرگننولون
اين يکی ديگر از ترکيبات افزايش دهنده هورمون تستوسترون مي باشد . همچنين اين ماده هورمون پروژسترون را در خانم ها افزايش مي دهد که نوعی هورمون کاتابوليک کننده است ، فرايند کاتابوليک يعنی شکسته شدن بافت عضلانی که بسيار بد است . در نتيجه اين يکی ديگر از مکمل های دارويي است که هميشه مفيد نمي باشد.

پيرووات ( pyruvate )
اين يکی از مکمل های جديد است که گمان ميرود بتواند شما را در کاهش چربی بدن بدون ورزش ياری نمايد .خيلی از بدنسازان نشان داده اند که اين ماده تاثيرگذار است .
همچنين آن را مانند يک ماده اعتياد آور ديده اند . بنظر مي رسد که پيرووات بتواند سطح ATP را در بدن تغيير دهد ( پيل انرژی عضله ) مانند کراتين ، شما قبل از استفاده مي توانيد تاثير آن را روی ديگران ببينيد . اما من سفارش مي کنم هنگامی تمرين را انجام دهيد که آنرا گرفته ايد.

پالمتو ( ريشه درخت نخل اره ای يا بادبزنی )
اين گياهی است که در ابتدا برای کمک به مردان ضعيف استفاده شد . همچنين در حال حاضر کشف کرده اند که اين ماده ضد استروژنيک بوده ( در جلوگيری از هورمون مضر زنانه يعنی استروژن مفيد می باشد )، که اين هم ممکن است در ساخت آندروستن بيشتری در سيستم شما کمک کند . همچنين پالمتو ميتواند در درمان آکنه در بعضی موارد مفيد باشد.

غضروف کوسه
اين موضوع باز مي گردد به ۹۰ سال پيش ، که فردی گفت آن ميتواند سرطان را درمان کند ، اوگفت که کوسه تنها جانوری است که سرطان نمي گيرد .
اين باعث شد تا اشتياق گرفتن غضروف کوسه بيشتر شود. در آخر مشخص شد که همه اين ها نادرست بوده . در حال حاضر غضروف کوسه ميتواند برای کمک به بدنسازان و وزنه بردارانی که غضروف شان را از دست داده اند استفاده شود . با کشف گلوکوزامين ، اگر تشخيص داده شد که مفاصل تان از بين رفته است گلوکوزامين بخريد که خالص تر و تاثيرگذارتر است .

استرولز ( گياه استرول )
با وجود اين که نام گياه استرول شبيه به استروئيد است اين ماده هيچ کاری نمي تواند انجام دهد. فروشندگان فقط بخاطر شباهت اسمی اين گياه آنرا مي فروشند . استرول هيچ کاری در بدن نمي کند .

تائورين
شبيه تمام مطالبی که قبلاً درباره گلوتامين گفتم درباره تائورين هم صادق است ، اما گلوتامين در ساخت بافت عضلانی بهترين آمينواسيد و شماره ۱ آنهاست ، تائورين هم اسيد آمينه شماره ۲ است . به پيشنهاد من فقط گلوتامين مصرف نمائيد ، اما اگر مي خواهيد يک پله کوچک جلوتر باشيد از هر دوی آنها استفاده کنيد.

تنگکت علی ( لانگی فولی ، پاساک بومی )
تنگکت علی که با نام لانگی فولی نيز خوانده می شود ، نشان داده است که می تواند در بالانس هورمونی تاثيرگذار باشد ( خصوصاً برای تستوسترون مفيد است ) و در قوای جنسی نيز تاثير گذار است. لانگی فولی در رده گياهان شناخته شده جنوب شرقی آسيا است که خاصيت افزايش تستوسترون را دارد ( تجزيه های علمی نشان داده است که ماده فعال اين گياه تستوسترون را ۴۰۰% افزايش می دهد. ) اين ماده در بدن فعاليت آنابوليکی داردو بصورت سنتی برای افزايش سطح انرژی و پايداری قوای حياتي کاربرد دارد.

تريبولوس تراسيس
تريبولوس از دسته گياهان داروئی بوده ، که در درمانهای بومی شرقی استفاده می شده و پس از سال ۱۹۸۱ در بلغارستان برای درمان ناتوانی جنسی در مردان استفاده می شده . بر اساس تاييد يک مرکز مطالعات پزشکی مردان در بلغارستان ، افزايش توان جنسی مردان ( افزايش تستوسترون ) در حدود ۳۸% است که به دنبال اين افزايش ، ما شاهد پيشرفت ترکيبات پروتئينی در بدن خواهيم بود که برای رشد عضلانی و استحکام بدن بسيار مفيد می باشد.

واناديل سولفات
واناديل مکمل خوبی است ،چرا که باعث می شود شما افزايش عضله داشته و احساس کنيد که عضلاتتان سخت تر شده اند. واناديل يکی ديگر از مکمل های با تاثير گذاری مشابه انسولين ميباشد ، اما اين ماده در دوز بالا ميتواند کمی سمی باشد .اگر شما عضلات سکسی داريد ، مي توانيد از آن استفاده نمائيد. اما از دستورات و هشدارهای روی بسته بندی آن پيروی نمائيد.

پروتئين وی ( کشک )
پروتئين وی در حال حاضر بهترين نوع پروتئين است. رژيم غذايي شما هميشه می بايد حاوی سطح بالايي از پروتئين وی باشد، همچنين رژيم غذايي شما می بايد سطح بالايي از پروتئين طبيعی وی و ساير پروتئين ها را دارا باشد.

ساليکس آلبا ( وايت ويلو بارک ، نوعی بيد )
اين گياه حاوی نوعی آسپرين مي باشد . آزمايش ها نشان داده است که ترکيب آسپرين و افدرين در کاهش چربی موثر است . اين گياه به تنهايي برای درمان تب و آماس استفاده می شود.

يوهيمب
اين گياه نيز بصورت فراوان برای افزايش توان جنسی مردان مورد استفاده قرار می گيرد . همچنين استفاده از آن ممکن است باعث توقف ذخيره نمودن چربی توسط بدن شود .( بصورت خيلی خفيف )

منبع : www.muscleenhancers.com

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره