در لیست مواد تشکیل دهنده بعضی از مکمل ها ، ماده ای با نام رودیولا روزیا به چشم می خورد .این ماده چیست ؟


رودیولا روزیا ، گیاهی است که بطور عمده در مناطق مرتفع می روید . این گیاه برای قرن های طولانی در طب سوزنی روسیه ، کشورهای اسکاندیناوی و بسیاری دیگر از کشورها مورد استفاده بوده  .

رودیولا دارای فواید متعددی برای بدن است ، ولی آنچه بیش از همه برای بدنسازان جلب توجه می کند ، توانایی آن برای افزایش تولید آدنوزین تری فسفات ( ATP) در طول تمرینات شدید است . ATP منبع اصلی انرژی برای تمام فعل و انفعالات در سطح سلولی به شمار می آید . از آنجائیکه رودیولا کمک می کند به افزایش سطوح ATP ، می تواند به طور چشمگیری توانایی بدن برای تحمل تمرینات شدید را افزایش دهد .

بخش عمده ای از تحقیقات انجام شده بر روی رودیولا به تجزیه و تحلیل فواید آن بر ورزشکاران استقامتی اختصاص داشته . نتایج آن مطالعات مستقیماً در مورد بدنسازانی که هر روز تمرینات سختی را پشت سر می گذارند هم قابل تعمیم است . با تقویت تولید ATP یک بدنساز می تواند باعث ارتقاء ریکاوری بدن از تمرینات شدید شود .


مثل هر گیاه دیگری ، ماده فعال موجود در گیاه عامل اصلی این مزیت است . در این مورد ترکیبات فعال موجود با نام  روزاوین شناخته می شوند . وقتی عصاره ای از رودیولا را خریداری می کنید ، مطمئن شوید که حداقل حاوی ۵ درصد روزاوین باشد . مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم از چنین عصاره ای باعث تقویت انرژی شما خواهد شد . رودیولا را باید حدود یک ساعت پیش از یک جلسه تمرین شدید مصرف کنید .

اگر چه رودیولا یک ماده محرک به شمار نمی آید . اما بسیاری از بدنسازان مدعی هستند که در پی مصرف آن بسرعت افزایش سطح انرژی را در خود احساس می کنند

منبع : مجله Muscle & Fitness

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *