مزاياي تردميل
برخي تردميلها داراي تجهيزاتي است كه كارهايي از قبيل شمارش تعداد قدمها —،كنترل سرعت ضربان قلب و ميزان كالري مصرفي را انجام مي دهند .
دويدن يا قدم زدن روي يك تردميل يك شيوه موثر براي انجام فعاليت هاي جسمي در مقايسه با ساير تمرين هاي پيچيده براي سلامتي قلب و عروق است.استفاده كننده گان تردميل ميتوانند ورزش را درون خانه هم انجام دهند.
تردميل اين امتياز را دارد كه تا حدي خاصيت جذب ضربه را دارد .و ورزش روي تردميل مي تواند از فشار بر قوزك ،زانو و كمر دونده بكاهد.
استفاده از تردميل مثل همه ورزشها استقامت فرد را بالا مي برد.در تمام طول دويدن ميتوانيد از سرعت خود آگاه باشيد و در صورت نياز سرعت دويدن را تغيير دهيد.روي تردميل ميتوان سرعت حركت و شيب نوار را به طور دقيق تنظيم كرد.

معايب تردميل

هزينه هاي خريد و برق مصرفي تردميل بسيار بيشتر از دويدن در بيرون خانه است.
تردميل فضايي را در خانه اشغال مي نماید.
در صورت عدم استفاده درست ممكن است باعث آسيب ديدن فرد شود.
در مدل هاي ارزان قيمت ترلغزش مداوم نوار ممكن است صدايي ناخوشايند ايجاد كند.
در صورتيكه هدف كسب آمادگي براي مسابقات در هواي آزاد باشد ،نبود مقاومت باد و در نتيجه آسانتر بودن دويدن روي آن ممكن است باعث اشتباه محاسبه فرد شود .

چه تردميلي بخريم؟

هنگام خريد بايد دقت داشته باشيد در طيف قيمت هاي مختلف ،بهترين دستگاه را انتخاب كنيد. قيمت متوسط تردميل بين يك و نيم تا سه ميليون تومان و انواع آن با كيفيت بالا حدود سه ميليون تومان مي باشد .
مشخصات موتور تردميل از مهمترين عوامل كيفيت آن است .قدرت موتور كه بر حسب اسب بخار بيان مي شود ممكن است شما را گيج كند .رقمي كه بايد به آن دقت كنيد “ميزان قدرت كار مداوم “است كه بايد بين 5/1تا 5/2 اسب بخار باشد .قدرت حداكثر كار كمتر ارزشمند است.به دنبال موتوري با طولاني ترين گارانتي باشيد ،دست كم يك سال ،موتورهاي dc نرم ترند.

هنگام خريد دقت كنيد :

ميله دستي بايد به قدر كافي مستحكم باشد كه از شما حمايت كند .
لباس و كفش تمرين خود را بپوشيد و تردميل را امتحان كنيد .اگر نوار متحرك مي لرزد يا حركاتي پر تكان داردقبل قبول نيست .
اگر مايل به خريد نوع تا شو هستيد دقت كنيد به :پايدار بودن ،آساني تا كردن ،ميزان تحمل وزن و آساني جابه جا يي آن.

تردميل دستي نسبت به انواع موتور دار ،شما را با مشكلاتي مواجه مي كند .اغلب به حركت در آوردن آنها بدون ايجاد شيب زياد مشكل است و وقتي به حركت در آمدند ،تغيير دادن شيب آنها به سختي صورت مي گيرد.

چگونه از تردميل استفاده كنيم ؟

با راه رفتن عادي روي تردميل شروع كنيد. آغاز كردن با سرعت 5 كيلو متر در ساعت كافيست.در ابتدا مي توانيد از دسته ها استفاده كنيد .اما اين كار را به صورت عادت در نياوريد.آنها تنها براي مبتديان هستند.هنگامي كه شروع به دويدن كرديد از آنها استفاده نكنيد.
در فواصل منظم شيب تسمه را تغيير دهيد.با بالا بردن تسمه ،نبود مقاومت باد را كه در هنگام دويدن در بيرون از خانه هستيد،جبران كنيد.
مستقيم به جلو نگاه كنيد .سرتان را اين طرف آن طرف تكان ندهيد.
قبل استفاده معمول از تردميل با دكترتان مشورت كنيد زيرا دكتر با انجام يك چك آپ كامل مي تواند بهترين برنامه تمريني را به شما توصيه كند.
براي رسيدن به بهترين نتايج بعد از هر دو دقيقه شيب تسمه را 3 درصد اضافه كنيد.

احتياط :

در صورت امكان استفاده از تردميل را به صورت متناوب با راه پيمايي يا دويدن بيرون از خانه يا استفاده از يك ماشين ورزشي ديگر انجام دهيد.تنوع در تمرينات ورزشي از آسيب هاي ناشي از فشار بيش از حد بر اعضا مي كاهد .
ترتيب و وضع قرار گيري بدن نيز ممكن است دچار اختلال شود،براي مثال به علت گرفتن دسته هاي ماشين در حالي كه شيب تسمه بيش از حد زياد است يا تسمه با سرعت بالايي در حال حركت است .هر دوي اين عوامل انتقال صحيح نيرو را در طول بدن تغيير مي دهند و نيروي وارده بر مفاصل و عضلات را زياد مي كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *