هدف

اگر هدف شماره یک شما ساختن عضله است بنابراین شما یک بدنساز هستید

زمانی که جوان بودم به تمرین می پرداختم تا بتوانم کمی به سایز و قطر عضلاتم اضافه کنم همانند خیلی های دیگر که با من هم باشگاهی بودند هدف من از تمرینات با وزنه تبدیل شدن به یک بدنساز نبود.

 
elsonb38

زمانی که نتایج حاصل از تمرینات در بدنم نمایان شد من قوی تر شدم و روی این مسئله متمرکز شدم که چقدر می توانم در حرکت پرس سینه وزنه بزنم همیشه سعی میکردم نسبت به نوبت قبل وزنه را بیشتر کنم با این روش رشد حجم عضلانی ام ادامه یافت اما متوجه شدم که برای حفظ تناسب بدن باید روی نقاط ضعفم تمرین کنم به این درک رسیدم که اگر بیش از حد روی یک بخش عضلانی خاص تمرکز و تمرین کنم براحتی ان گروه نسبت به دیگر بخشهای بدنم قوی تر می شود در ان نقطه زمانی من باید از بین ۱- جابجا کردن وزنه سنگین تر در حرکت پرس سینه و ۲- تبدیل شدن به یک بدنساز یکی را انتخاب می کردم.

همه افرادی که زمانی را برای اجرای تمرینات با وزنه اختصاص می دهند نهایتا باید نیت و قصد خود از این کار را برای خودشان روشن کنند .

تعیین هدف است که در باشگاه بدنسازی را از پاورلیفتینگ و اجرای تمرینات تفننی مجزا می کند زمانی که تصمیم گرفتم یک بدنساز باشم دیگر برایم میزان وزنه کاربردی در حرکات مختلف مهم و جالب نبود دیگر قدرت خودم رابا کس دیگری در باشگاه مقایسه نمی کردم چرا که هدفم بدنسازی شده بود نه پاورلیفتینگ.

این سخنان بدین معنی نیست که قدرت برایم نامفهوم بود بلکه باید اشاره کنم که به عنوان یک بدنساز قوی بودن یک فاکتور ضروری است چرا که یک بدنساز باید قادر به جا به جا کردن و تمرین  انجام دادن با وزنه های سنگین باشد تا بتواند به میزان کافی بدن را به رشد تحریک کند از سوی دیگر اگر شما در حرکت اسکوات یا پرس سینه یک رکورد دار باشید بدان مفهوم نیست که دارای بدنی متناسب و خوش ترکیب هستید .

قدرت به خودی خود در وجود هر بدنسازی از اماتور گرفته تا قهرمان مسترالمپیا هست و این مسئله مشخص است که با وجود این اینکه سطح قدرت تان نسبت به دیگر بدنسازان هم رده تان چقدر کم یا زیاد باشد تاثیری روی کسب مقام تان نخواهد گذاشت .

اگر میخواهید یک بدنساز باشید و در نهایت در این رشته مسابقه بدهید از سخنانی که درباره قدرت تان می شنوید تاثیرنپذیرید و برایتان مهم نباشد کهچند تکرار بارفیکس میتوانید بروید یا نمی توانید .

تنها چیزی که باید روی صحنه مسابقه داشته باشید شکل و فرم متناسب و حجم عضلانی است حال ار نمیتوانید بین بدنسازی یا قویترین مردان جهان یکی را انتخاب کنید پس می توانید در هر دو رقابت های بدنسازی و قوی ترین مردان شرکت کنید و پس از ان خودتان متوجه خواهید شد که به کدامیک گرایش بیشتری دارید .

نوشته: ناصر السنباتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *