پشتکارو پایداری ، کلید موفقیت در هر هدفی است ، ولی وقتی صحبت از تمرین باشد این مسئله بیش از هر موقعیت دیگری برجسته می شود . از دست دادن زیاد جلسات تمرینی و وقفه های طولانی بین تمرین ، پیشرفت شما را کاهش خواهد داد .

 

 

در مقابل تمرین منظم و مداوم با آهن سرد ، تحریک مداومی را بر عضلات شما اعمال می کند که نتیجه آن تطابق و رشد مداوم عضلات خواهد بود . تحقیق اخیر از دانشگاه کانکتیاک پاسخ این پرسش را آشکار کرد که چرا تمرین مداوم بهترین نتایج را در پی دارد .

هورمون رشد ! محققان سطح هورمون رشد را در بین وزنه برداران با تجربه مرد بررسی کردند ( کسانی که برای چهار سال سابقه وزنه برداری داشتند ) در مقایسه با افراد مبتدی ، در پی یک جلسه تمرین اسکوات شامل شش ست ۱۰ تکراری . با دو دقیقه استراحت بین هر ست . پس از یک جلسه تمرین آنها کشف کردند ترشح هورمون رشد در میان وزنه برداران با تجربه ۶۲درصد بیشتر از افراد مبتدی بود .

نتیجه اینکه . در تمرین خود تداوم داشته باشید ، از بی نظمی و از دست دادن جلسات تمرین اجتناب کنید ، همینطور از وقفه های طولانی در تمرین ( مثلاً بیش از ۲ هفته ) . تداوم در تمرین می تواند سطوح هورمون رشد شما را تقویت کند . پس از اینکه بطور مداوم و منظم به مدت یک سال تمرین کردید ، کاهش زمان استراحت بین ست ها را مد نظر قرار دهید . در تحقیقی دیگر ، مشخص شد زمان های استراحت کوتاهتر بین ست ها باعث تقویت بیشتر سطوح هورمون رشد و در نتیجه تقویت رشد عضلانی می شود

 

منبع : مجله فلکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *