خیلی از بدنسازان دارای ژنتیک فوق العادهای هستند و نیازی حتی به یک دقیقه تمرین هوازی برای کات کردن بدن خود ندارند. از جمله آنها می توان به دوید هنری اشاره کرد و دکسترجکسون هم البته در همین دسته است که طی دو سال اخیر به تازگی تمرینات هوازی را نیز در برنامه های خود جای داده است.اما در مجموع به ندرت می شود که کسی بدون تمرین هوازی بتواند بدنی فوق العاده کات پیدا کند.من به شخصه نمی توانم.

 


 

ادامه مطلب: مارکوس رول آلمانی چطور هوازی کار کنید.

من با ۴الی ۵ جلسه تمرین هوازی ۴۵ الی ۶۰ دقیقه ای بعد از تمرین با وزنه می توانم بدن خود را در شکل مسابقه ای نگه دارم. خیلی ها باید بیشتر از این مقدار تمرین داشته باشند تا به فرم مطلوب برسند.برخی حرفه ای ها را می شناسم که روزی دو ساعت تمرین هوازی کارمی کنند.

خیلی خوشحالم که ناچار به انجام چنین کاری نیستم چرا که تمرین هوازی خسته کننده ترین کار دنیا برای من است.من از متابولسیم بدن شما اطلاعی ندارم اما آنچه می توانم پیشنهاد کنم این است که به بدن خود توجه کنید.اگر بدون تمرین هوازی کم چرب و کات تر می شوید نیازی به هوازی ندارید اما اگر با رعایت یک سری نکات رژیمی و تمرین با وزنه چربی های اضافی همچنان درجای خود هستند.

باید شروع به استفاده تمرینات هوازی کنید.به نظر من سه جلسه ۳۰ دقیقه ای بلافاصله بعد از تمرین وزنه مناسب است.شاید آنچه نیاز داشته باشید همین ۹۰ دقیقه در هفته باشد.البته با توجه به واکنش بدن باید مقدار تمرین را کم و زیاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *