برخی از مواد لازم برای افزایش ترشح تستوسترون
شما اینجا هستید
تغذیه و رژیم های غذایی » برخی از مواد لازم برای افزایش ترشح تستوسترون


روی : غذاهای دریائی، تخمه و آجیل، گوشت، تخم مرغ
منیزیوم: غذاهای دریائی، سبزی جات و تخمه و آجیل
اسید های چرب اساسی و کلسترول خوب : تخمه و آجیل بو نداده، روغن زیتون ، زرده تخم مرغ، میگو
ویتامین ای: تخمه و آجیل بو نداده، جوانه کندم

نکات مهم:
-اگر در دوره کات هستید نباید بدن خود را از چربی های مفید موجود در تخمه و آجیل بو نداده و زرده تخم مرغ و امثال آن محروم کنید بلکه از چربی های مضر مثل چربی گوشت، مارگارین و سرخ کردنی ها دوری نمائید.
– تستوتسترون از کلسترول ساخته می شود. اگر از تخم مرغ به عنوان منبع اصلی پروتئین خود استفاده می کنید، حتما چند تای آن با زرده با شد و اگر منبع اصلی شما گوشت و وی است چند تخم مرغ کامل را در برنامه خود بگنجانید.
– اگر از لبنیات زیاد استفاده می کنید، بدن شما به منیزیوم بیشتری نیاز دارد.
– بادام زمینی یکی از منابع مهم منیزیوم و روی و اسید های چرب اساسی و آمینو اسید های شاخه ای است. حتماً آنرا در برنامه غذائی خود بگنجانید. البته بدون نمک و ترجیحاً خام.
– کسب ویتامین ای لازم از رژیم های غذائی متداول تقریباً ناممکن است. بهتر است از مکمل های ویتامینه هم استفاده نمائید.

  1. ali davoodi

    دوستان توجه داشته باشند که مصرف بیش از حد مکمل روی zinc plus باعث ایجاد حالت تهوع میشود . پس سعی کنید بیش از حد مصرف نکنید . مقدار معقول مصرف روزانه 50 میلی گرم میباشد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره