آموزش ایروبیک برای خانوم ها
شما اینجا هستید
بدنسازی بانوان » آموزش ایروبیک برای خانوم ها

 

ترفندهای لاغری را بیاموزیم :

داشتن زندگي پر تحرك همراه با رفتارهاي غذايي سالم، از مهم ترين دلايل چاق نشدن افراد لاغر است. پس از اينكه تصميم گرفتيد وزن خود را كم كنيد، يك برنامه ي مناسب كه شامل تغيير روش زندگي است براي خودتان طراحي كنيد.

 

ty_9423

 

– بعد از بلند شدن از خواب يك راست به سراغ صبحانه نرويد. همين كه چشم هايتان را باز كرديد، بدون استفاده از دست ها به آرامي بلند شويد. عضلات پاهايتان را صاف كنيد و شكمتان را به داخل ببريد. پس از 10 ثانيه رها كنيد. تمرين مداوم اين نرمش 10 كالري را مي سوزاند.

– صبح ها پروتئين بخوريد. تحقيقات نشان مي دهد هر چه بيشتر صبح ها شير و پنيربخوريد، هنگام عصر تمايل كمتري به خوردن عصرانه خواهيد داشت.

– تعادل برقرار كنيد. به جاي اينكه حين مسواك زدن بيكار باشيد، پاهايتان را يك در ميان جابجا كنيد و تعادل ماهيچه اي برقرار سازيد. اين نرمش كمك مي كند 10 كالري بسوزانيد.

– صبح ها پنير كم چرب بخوريد و به جاي ريختن ميزان زيادي شكر در چاي يا قهوه ، از شير براي متعادل ساختن آن استفاده كنيد.

– در ترافيك ورزش كنيد. زماني كه با ماشين جلويي سپر به سپر هستيد، هر مرتبه كه پا روي ترمز مي گذاريد، باسن خود را سفت كنيد و براي 10 ثانيه نگه داريد. اگر اين كار را 15-10 بار انجام دهيد، 10 كالري مي سوزانيد.

– در هر لحظه نرمش كنيد. هر وقت در يك صف منتظر ايستاده ايد، دست هايتان را از پشت قفل كنيد و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بكشيد تا قفسه سينه باز شود. اين يك تقويت جهت تحريك سيستم عصبي بر پايه ي يوگا است. شانه ها را براي 20-10 ثانيه نگه داريد و در حالي كه آرام نفس مي گيريد، بيرون دهيد. اين حركت 5 كالري مي سوزاند.

– غذا را با سوپ شروع كنيد. به جاي سالادي كه دو قاشق سس چرب دارد، سوپ سبك سفارش دهيد.

– براي نوشابه جايگزين پيدا كنيد. نوشيدن آب ميوه يا نوشابه ي رژيمي، به جاي نوشابه هاي گازدار به شما كمك مي كند تا از رساندن 60 كالري به بدنتان جلوگيري كنيد.

– تا مي توانيد سيب بخوريد. تحقيقات انجام شده در برزيل نشان مي دهد افرادي كه حداقل 3 عدد سيب يا گلابي در روز مصرف مي كنند، در مقايسه با سايرين از وزن كمتري برخوردار هستند. با خوردن 2-1 عدد سيب در روز مي توانيد 60 كالري ذخيره كنيد( البته به شرطي که پُرخوري نکنيد).

– عادات غذايي خود را تغيير دهيد. به جاي يك شير قهوه ي بزرگ، خامه و كيك خامه دار، از شير قهوه ي كوچك و بدون چربي و يا كيك هويج و كشمش استفاده كنيد.

– هنگام فيلم ديدن، به جاي چيپس از کمي آجيل يا ميوه استفاده كنيد.

– روغن کمي هنگام پخت غذا به آن اضافه کنيد.

– از هر ماده غذايي با نام يا پسوند سرخ كرده دوري كنيد. با نخوردن يك وعده سيب زميني سرخ كرده، 500 -400 كالري ذخيره كرده ايد.

– اگر كارمند هستيد، از ظرف غذاي كوچك استفاده كنيد.

– لباس راحت بپوشيد. اگر لباس راحت مثل شلوار جين، شلوار خاكي، تي شرت اسپورت و كفش راحت بپوشيد، تحرك بيشتري خواهيد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره