پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ
مشاهده منو

پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ




 راهنمای اتصال و استفاده از کانال ادکوان در تلگرام



آخرین ارسالی های انجمن ادکوان

هفت کلید رشد بلند مدت

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

۷ کلید رشد بلند مدت
هرکسی طاقت ۱ یا ۲ ماه تمرین در باشگاه را دارد . اما برای موفقیت در بلند مدت نیاز به تداوم بیشتری دارید. که کلید این تداوم را مایک اهرن مربی مشهور و پاور لیفتر با سابقه که سابقه حضور جلوی دوربین هم دارد.
در این مقاله بازگو کرده است.

هفت کلید رشد بلند مدت

کم تعداد نیستند آنهایی که هفته ها و ماههایی در هر سال وجود دارد که همه چیز مرتب و درست است. در کنارش اوقاتی است که شما یا آسیب دیده هستید یا انرژی کمتری دارید یا حتی انگیزه خود را برای تمرینات سخت از دست می دهید و یا هدف خاصی ندارید.
هیچ راهی برای حذف کامل این روزها وجود ندارد. اما موفق ترین افراد در باشگاه (یا زندگی) کسانی هستند که راهی پیدا می کنند تا این دوران فرود را به حداقل برسانند و به سمت فرازها حرکت کنند.

۰ نظر
مدیریت

چرا بعد از خوردن غذا زود گرسنه می شوید؟

دسته بندی: مقالات متفرقه

چرا بعد از غذا زود گرسنه می شوید؟
احساس خیلی بدی است وقتی که یک وعده غذایی کامل میل کرده اید و اندکی پس از آن مجدد گرسنه می شوید. برخی از عناصر موجود در غذا ها می توانند بدن را فریب دهند و حس سیری ایجاد کنند.

چرا بعد از غذا زود گرسنه می شوید؟

در این مقاله چند تکنیک می آموزیم که کمک می کند بدن را فریب دهیم تا حس سیری کند.

۰ نظر
مدیریت

دو راه حل برای حجم بالاتر سینه

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

دو راه حل برای حجم بالاتر سینه

 دو راه حل برای حجم بالاتر سینه

عضلات بالا سینه از جمله عضلاتی است که افزایش حجم آن مستلزم شکیبایی، انرژی کافی و زمان است. تمام این عوامل به زیباتر شدن بدن می ارزد. بنابر این می توانید جهت افزایش حجم این قسمت از بدنتان دو حرکت بالاسینه با هالتر و قفسه بالا سینه با دمبل را در برنامه تمرینی تان بگنجانید.

۰ نظر
مدیریت

سفره ای برای شکم شش تکه

سفره ای برای شکم شش تکه
رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در شش تکه کردن عضلات شکمی دارد. شما در کنار برنامه ورزشی و تمرینی که دارید اگر از یک برنامه صحیح غذایی پیروی نکنید. نه تنها به چربی سوزی شکم شما کمک نمی کند بلکه هیچ نتیجه ای هم عاید شما نخواهد شد.

سفره ای برای شکم شش تکه

برای کات کردن و تفکیک عضلات شکم، درصد چربی بدنتان را باید خیلی خیلی پایین آورده و رژیم غذایی خود را سخت نگه دارید و از مواد غذایی چربی سوز استفاده کنید. برای رسیدن به هدف خود می توانید از این منابع غذایی کمک بگیرید و در رژیم خود لحاظ کنید.

۱ نظر
مدیریت

اسکوات برای نهایت قدرت

دسته بندی: اسکات

اسکوات برای نهایت قدرت
تنظیمات و نقطه شروع حرکت برای هر حرکتی که با وزنه انجام می شود همواره مهمترین مساله است . وقتی صحبت از اجرای اسکوات در میان است. محل قرارگیری هالتر روی پشت شما بسیار مهم است. برای اسکوات قدرتی، که به نظر من مهمترین شیوه اسکوات برای ورزشکاران و شرکت کننده های رشته های قدرتی است. موقعیت پایین تر هالتر، بهتر است. بنابر این وقتی هالتر را از پایه جدا می کنید، فاصله دست های شما باید زیاد باشد و هالتر روی بخش پایینی ترپز قرار گیرد، در امتداد بخش پشتی شانه ها و زمانی که می خواهید هالتر را از پایه جدا کنید، همواره نفس عمیقی کشیده و نفس را حبس کنید.

اسکوات برای نهایت قدرت

سپس دو قدم کوچک به عقب بردارید و پاهای خود را با فاصله نسبتا باز از هم قرار دهید و پنجه ها را به خارج متمایل کنید. این موقعیت پاها به شما امکان خواهد داد تا به سمت عقب نشست بهتری داشته باشید. اما مهم است که فواصل کمی متفاوت را بین پاها تجربه کنید. چراکه اگر فاصله پاها بیش از اندازه زیاد شود به جلو خم خواهید شد؛ همین مساله در صورتی که فاصله پاها بیش از اندازه کم باشد هم رخ خواهد داد.

۱ نظر
مدیریت

پشت ضخیم تر و پهن تر با پدیده IFBB

پشت ضخیم تر و پهن تر با پدیده IFBB
همیشه تلاش کرده عضلات پشت را بزرگتر کند. ضخیم تر و پهن تر بسازد و البته در این حال حفظ بالانس آن با دیگر گروه های عضلانی را نیز مورد توجه قرار داده است. در این مقاله برنامه تمرین زیر بغل این پدیده IFBB را مرور می کنیم.

پشت ضخیم تر و پهن تر با پدیده IFBB

سدریک مک میلان به جای این که گروه عضلانی خیلی خاصی در بدن داشته باشد ترجیح می دهد فیزیکی بالانس و کامل بسازد.
با توجه به قد و قامت بلندی که دارد در ابتدای کار تمرین زیر بغل برایش به شکلی موثر اتفاق نمی افتاد. خودش می گوید:” هر حرکتی انجام می دادم فشارش روی بازو و پشت سرشانه قرار می گرفت. سعی می کردم فقط وزنه ها را جابجا کنم بدون آن که توجهی به درگیر کردن زیربغل ها داشته باشم.

۱ نظر
مدیریت

هنر آبگیری با فخری مبارک

هنر آبگیری
رفع اشکال رژیم مسابقه

هنر آبگیری با فخری مبارک

” فخری مبارک” حالا دیگر متخصص آماده سازی بدنسازان جهت شرکت در مسابقات است. با توجه با ظرافتی که رژیم مسابقه دارد. مربیان معدودی هستند که می توانند شاگردان را روز مسابقه به اوج آمادگی برسانند. مبارک در این مقاله چند اشکال رژیم مسابقه را برطرف می کند.

۲ نظر
مدیریت

تمرین کاملا متفاوت سینه با آقای خاص بدنسازی

تمرین کاملا متفاوت سینه با آقای خاص بدنسازی

تمرین کاملا متفاوت سینه با آقای خاص بدنسازی

بدنسازی که از همان اول با همه فرق داشت حالا هم با دیگر هم رده های خود تفاوت های فاحشی دارد.
کسی که از پرورشگاه تا نائب قهرمان مستر المپیا پیش رفته به طور حتم انسان خاصی است . کای گرین به انجام کارهای متفاوت شهرت دارد. و البته کاراکتر متفاوتی هم دارد که بین هواداران بدنسازی مورد علاقه خیلی هاست. روش عضلات تمرین سینه او را در این مقاله مرور می کنیم.

۱ نظر
مدیریت

و باز هم بحث شیرین کراتین

دسته بندی: کراتین

و باز هم بحث شیرین کراتین

کراتین یکی از مکمل هایی است که بیشترین تحقیقات درباره آن انجام شده و بارها و بارها فواید فراتر از عضله سازی آن مثل پیر نشدن، بهبود حافظه و محافظت از سلول ها نشان داده شده است؛ مخصوصا از لحاظ ورزشی، این مکمل روز به روز پرطرفدارتر می شود و تحقیقات جدید نشان می دهند که کراتین قدرت زیادی برای تمرین های مختلف و همچنین کمک در بازپروری و ریکاوری عضلات بعد از تمرین را به ورزشکاران هدیه می کند. فقط تنها بحثی که در حال حاضر وجود دارد زمان مصرف آن است اینکه بهترین زمان مصرف کراتین “چه زمانی؟” است.

 و باز هم بحث شیرین کراتین

به طور کلی زمان بندی مصرف ماده مغذی بحث داغی است. هرکسی نظر خود را درباره مکمل های مختلف و زمان مصرف آنها به همراه دلیلشان را بیان می کند. در این مورد، افرادی که کراتین مصرف می کنند معمولا به سه دسته تقسیم می شوند.

۷ نظر
مدیریت

این چربی ها را حذف نکنید

دسته بندی: چربی ها

این چربی ها را حذف نکنید

این مساله برای اغلب افراد پیش می آید که فرد در دوره چربی سوزی است ولی در شرایطی قرار می گیرد که مراجعه به باشگاه برایش ممکن نیست. سپس وقت غذا خوردن می رسد، از نظر منطقی باید تغذیه خود را با تمرین تنظیم کنید، چرا که در واقع غذا سوخت شما به حساب می آید. بدون اینکه تمرین کنید ، رشدی هم نخواهید داشت، پس آنچه در چنین شرایطی اهمیت دارد این است که بیشترین مقدار از حجم عضلات را خود حفظ کنید.

این چربی ها را حذف نکنید

اگر چه اطمینان یافتن از دریافت مقدار پروتئین مشابه قبل، مسئله واضحی به نظر می رسد، اما بسیاری از ورزشکاران در چنین شرایطی تلاش می کنند تا وعده های رژیمی تری داشته باشند و در واقع چربی کمتری دریافت کنند. اما این می تواند مسیر غلطی باشد!

۱ نظر
مدیریت
صفحه 1 از 360123456...102030...قبلی »

ما در شبکه های اجتماعی

آپارات کلوب اینستاگرام یوتیوب گوگل پلاس توییتر فیسبوک