پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ
مشاهده منو

پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ




 راهنمای اتصال و استفاده از کانال ادکوان در تلگرام



آخرین ارسالی های انجمن ادکوان

بررسی اهمیت تغذیه در حول و حوش زمان تمرین

تغذیه بهتر= کارایی بیشتر
بررسی اهمیت تغذیه در حول و حوش زمان تمرین
دانش تغذیه مثل تمام علوم دیگر بطور مرتب در حال پیشرفت است، تغذیه در بدنسازی هم از این مسئله مستثنی نیست. در سال های نه چندان دور، قبل از اینکه بدنسازی تا این حد رواج یابد و مورد استقبال همگان واقع شود، دانش کمی در این رشته ورزشی بکار رفته می شد و عملکرد اغلب بدنسازان بر تجربیات آنها تکیه داشتند. با گذشت زمان، بتدریج بدنسازان بیشتر و بیشتر به اهمیت تغذیه پی بردند، و شروع کردند به مصرف پروتئین و گربوهیدرات های مناسب برای پشتیبانی از رشد عضلات خود.

بررسی اهمیت تغذیه در حول و حوش زمان تمرین

سرانجام بدنسازان به این نتیجه رسیدند که هر چه اطلاعات علمی خود را در زمینه های مختلف مرتبط با بدنسازی از جمله تغذیه افزایش دهند، دستیابی به رشد عضلانی بیشتر در زمان کمتری میسر خواهد شد. برای مثال روزگاری ، بسیاری از بدنسازان بر این تصور بودند که باید با شکم خالی تمرین کرد و تنها پس از اتمام تمرین یک وعده غذایی مصرف کرد، حتی بسیاری از مربیان به افراد تحت نظرشان که قصد چربی سوزی داشتند، توصیه می کردند که تا دو ساعت پس از تمرین نباید چیزی بخورند. ولی خوشبختانه حالا تمامی این اشتباهات به تاریخ پیوسته و تحقیقات علمی نشان داده که نه تنها تغذیه قبل و پس از تمرین برای رشد عضلانی ضروری است، بلکه تغذیه در طول تمرین هم می تواند نقش مهمی در پیشرفت افراد داشته باشد.

۵ نظر
مدیریت

قوانین دنیس ولف برای حجم

قوانین دنیس ولف برای حجم

قانون یک: بازه حرکات

قوانین دنیس ولف برای حجم

دنیس میداند که تعداد بازه حرکات در هر ست نباید برای او از عدد خاصی تجاوز کند . این عدد برای دنیس ۱۰-۱۲ حرکت در هر ست است ، البته اواستثنا را همیشه درنظر میگیرد. برای مثال تعداد حرکات هر ست پشت پا او تا ۲۰ حرکت و برای عضلات شکم نیز تا ۲۵ تجاوز میکند.

۱ نظر
مدیریت

قدرت ذهن و تاثیر آن بر رشد عضلانی

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

قدرت ذهن و تاثیر آن بر رشد عضلانی
وقتی بحث این است که واقعا چه زمانی بشر متوجه تاثیر روان شناسی و توان ذهنی بر کارایی جسمی و بدنی شد، هیچکس نمی تواند جواب دقیقی ارائه دهد، در واقع برخی از باستان شناسان این مسئله را به هزاران سال پیش نسبت می دهند.، وقتی که انسان ها با ثبت و نقش و نگارهای اساطیری روی دیوار غارها سعی می کردند کارایی و اعتماد به نفس ود برای شکار را تقویت کنند.

قدرت ذهن و تاثیر آن بر رشد عضلانی

ولی آنچه حالا ما بطور قطع می دانیم این است که مسئله تمرکز ذهنی و تاثیر آن بر موقعیت های ورزشی بیش از هر زمان دیگری جای خود را در میان ورزشکاران موفق باز نموده. در میان بدنسازان آرنولد جز اولین کسانی بود که بطور جدی این مسئله را مطرح کرد و اینکه چطور توانایی ذهنی او در باشگاه بر عکس العمل بدنش تاثیر می گذارد. از آن پس بود که بسیاری از بدنسازان موفق-اگر نگوییم تمام آنها – به نوعی از تمرکز و ارتباط ذهنی عضلانی خود در زمان تمرین استفاده کردند.

۱ نظر
مدیریت

ددلیفت، سلطان حرکات با وزنه

دسته بندی: ورزشی

ددلیفت، سلطان حرکات با وزنه
ددلیفت همچنان بهترین حرکت برای ساختن قدرت و حجم خالص عضلانی در سراسر بدن است، به شما خواهیم گفت چطوری از این حرکت بیشترین بهره برداری را داشته باشید.
در تمام دنیا به هر باشگاه بدنسازی وارد شوید، همچنان اغلب افراد سعی می کنند با نشان دادن قدرت خود در حرکت پرس سینه خودی نشان دهند، با این فرض که این بهترین و واقعی ترین شاخص برای نشان دادن قدرت یک مرد است. ولی همه کسانی که زمان طولانی را با آهن سرد دست و پنجه نرم کرده اند، می دانند وقتی صحبت از قدرت کلی بدن باشد، همواره ددلیفت تعیین کننده بوده و خواهد بود.

ددلیفت، سلطان حرکات با وزنه

ددلیفت دروغ نمی گوید، بلند کردن هالتری که با صفحه های وزنه در هر طرف پر شده از روی زمین بدون امکان ضربه زدن و تقلب کردن، یا هیچگونه کمک جانبی، نیاز به هماهنگی و فعالیت صدها عضله در بدن دارد. برای اینکه بتوان آنرا به درستی انجام داد، و ثابت کرد که قدرت یک مرد چقدر است!

۴ نظر
مدیریت

علاج سینه های ضعیف با شرکت کنندگان مطرح مسترالمپیا

علاج سینه های ضعیف با شرکت کنندگان مطرح مسترالمپیا
برخی از افراد تصور می کنند که حاضرین در رقابت المپیا با یدن های کامل و سینه های ضخیم و پر از فیبر به دنیا می آیند، و اینکه نقطه ضعفی هم ندارند که مجبور باشند برای رفع آن بسختی تلاش کنند؟! اگر شما هم جز چنین افرادی هستید، لازم است در نوع نگاه تجدید نظر کنید. سه تن از بزرگترین فوق ستارگان دنیای بدنسازی شامل فیل هیث، جی کاتلر، و تونی فریمن، در ادامه به شما می گویند که هر یک برای دستیابی به سینه هایی که در کلاس قهرمانی باشد با چه چالش هایی روبرو بوده اند.

علاج سینه های ضعیف با شرکت کنندگان مطرح مسترالمپیا

برای هیث، مشکل اصلی ضعف بالا سینه بوده ، برای کاتلر، تمرکز روی سینه در حالیکه عضلات دلتوئید او تمایل غلبه بر سینه هایش را داشته ، و برای فریمن ، این چالش تقابل با یک آسیب دیدگی بود که می توانست ب راحتی تمرینات او را با مشکل مواجه کند، در واقع هر سه این افراد به نوعی در عضلات پکتورالیس خود با مشکل مواجه بوده اند، ولی هر سه توانستند با استراتژهای مناسب در تمرین و تحمل سختی های طاقت فرسا بر مشکلاتشان غلبه کنند. در ادامه خواهید دید چگونه:

۰ نظر
مدیریت

برنامه تمرین با دستگاه برای خانمهای مبتدی

دسته بندی: بدنسازی بانوان

برنامه تمرین با دستگاه برای خانمهای مبتدی

برنامه تمرین با دستگاه برای خانمهای مبتدی

اگر شما هم به تازگی در باشگاه ثبت نام کرده و برای بهبود ظاهر بدن تان مصمم شده اید، ممکن است در ابتدای کار کمی هراسان شوید! دیدن انواع دستگاه های رنگارنگی که در باشگاه ردیف شده اند، به تنهایی می توان شما را در رابطه با نوع تمرین یا روش استفاده درست از آنها به تردید بیندازد. اگر در حال حاضر با این احساس روبرو هستید، بدانید که تنها نیستید، خیلی از خانم ها با این شرایط مواجه می شوند. اما اگر کمی شجاعت به خرج دهید و از محدوده آسایش تان خارج شوید ، خیلی زود در مسیر شگفت انگیز تناسب اندام و تندرستی قرار خواهید گرفت.
بیایید با هم به بررسی برخی از موارد مهمی بپردازیم که برای طراحی یک برنامه کار با دستگاه برای شروع تمرینات بدنسازی به آنها نیاز خواهید داشت.

۲ نظر
مدیریت

اسرار ملیوس سارسف برای کسب موفقیت

اسرار ملیوس سارسف برای کسب موفقیت
– درنیمه های روز، انرژی من افت می کند واحساس ضعف می کنم، و متوجه شده ام که تمرینم تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ پاسخ توسط میلوس سارکف…

اسرار ملیوس سارسف برای کسب موفقیت

میلوس سارکف: با احتمال زیاد شما برای پشتیبانی از نیازهای بدنتان ، مقدار غذای کافی دریافت نمی کنید. البته، لازم است مقدار زیادی استراحت هم داشته باشید وزمانی را به آرامش یافتن بدن و رهایی از استرس های روزمره اختصاص دهید. اما یکی از متغییرهایی که تا حد زیادی در کنترل شماست ، برنامه غذایی تان است.

۰ نظر
مدیریت

بهترین شیوه اجرای جلو بازو هالتر

بهترین شیوه اجرای جلو بازو هالتر

بهترین شیوه اجرای جلو بازو هالتر

– کدامیک از این دو حرکت برای رشد عضلات بازو بهترند: جلو بازو هالتر دست باز یا جلو بازو هالتر دست جمع ؟
– برای پاسخ مناسب به این سوال بهتر است ابتدا این دو نوع متفاوت را اجرا را با هم مقایسه کنیم، جلو بازو هالتر با فاصله کم بین دست ها سربلند دو سر بازو را بیشتر تحت فشار قرار می دهد، یعنی همان بخشی که ایجاد کننده پیک جلو بازو است .

۷ نظر
مدیریت

دانلود رایگان مجله بدنسازی Muscular Development – January 2016

مجله حرفه ای بدنسازی Muscular Development – January 2016،این مجله جزو بروزترین و پرفروشترین مجله بدنسازی است،

دانلود رایگان مجله بدنسازی Muscular Development – January 2016

محتویات این مجله شامل مباحثی چون بدنسازی ، فیتنس ، ورزشهای قدرتی , علم تغذیه، روش های تمرینی ، برنامه های تمرینی ،معرفی مکمل های ورزشی و آموزشی بررسی تخصصی حرکت های ورزشی ، برنامه های غذایی و بررسی مکمل های ورزشی است.

۴ نظر
مدیریت

نبرد برای عضلات متقارن

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

نبرد برای عضلات متقارن
عدم تقارن عضلانی یکی از مشکلاتی است که با شروع تمرین در برخی افراد بروز می کند. در این مقاله ، با چهار تکنیک تمرینی آشنا خواهید شد که در رفع این معضل کارساز هستند. همین امروز آن ها را امتحان کنید !

نبرد برای عضلات متقارن

آیا تا به حال متوجه شده اید که یک بازویتان بزرگتر از دیگری به نظر می رسد ؟ یا شاید وقتی در حال اجرای حرکت جلو بازو دمبل تمرکزی هستید، برای دست چپ از وزنه ۱۵ کیلویی استفاده می کنید ولی با دست راست فقط توانایی جا به جا کردن دمبل ۱۲٫۵ کیلویی را دارید ! یعنی مشکل کار از کجاست ؟ عدم تقارن عضلانی مشکلی است که با افزایش سابقه تمرین برای بعضی از افراد اتفاق می افتد.

۰ نظر
مدیریت
صفحه 1 از 347123456...102030...قبلی »

ما در شبکه های اجتماعی

آپارات کلوب اینستاگرام یوتیوب گوگل پلاس توییتر فیسبوک