پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ
مشاهده منو

مجله ادکوان




 راهنمای اتصال و استفاده از کانال ادکوان در تلگرام



آخرین ارسالی های انجمن ادکوان

تمرین زدگی و راه های مقابله با آن را بهتر بشناسیم

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

تمرین زدگی و راه های مقابله با آن را بهتر بشناسیم

همان طور که همه بدنسازان و ورزشکاران می دانند ، پدیده تمرین زدگی از شایع ترین مواردی است که می تواند دامن هر ورزشکاری را گرفته و او را مدت ها از صحنه ورزش دور کند. در زیر به علائم تمرین زدگی و راه های مقابله با آن می پردازیم.

 

علائم تمرین بیش از حد را تشخیص دهید.

زیاده از حد تمرین کردن در نتیجه برهم خوردن بالانس بین میزان استرس وارده بر بدن و توانایی تطبیق بدن با آن ایجاد می گردد.

۰ نظر
مدیریت

انفجار عضلات با قهرمان شش دوره مسترالمپیا

انفجار عضلات با قهرمان شش دوره مسترالمپیا

با استفاده از برنامه شش هفته ای بی رحمانه ای که توسط دوریان یتس طراحی شده ، از محدودیت های خود فراتر روید و قدم در مسیرهای تازه و ناشناخته برای دستیابی به نهایت رشد عضلانی بگذارید !

 

آماده باشید برای اینکه همان روشی که دوریان یتس را به یک اسطوره بدل کرد ، شما را هم متحول کند ، البته به شرطی که بتوانید با شدتی مشابه او برنامه را اجرا کنید. این آزمونی خواهد بود برای اینکه آستانه تحمل خود را آزمایش کنید وثابت کنید که چقدر به اهدافتان در بدنسازی پایبندید.

۰ نظر
مدیریت

گلوتامین و کاهش وزن

دسته بندی: گلوتامین

ال‌ گلوتامین و کاهش وزن

بدن شما خود قادر به تولید آمینو اسید ال‌ گلوتامین می‌باشد که اغلب تنها با نام گلوتامین از آن یاد میشود و همچنین شما میتوانید از مواد غذائی سرشار از پروتئین در رژیم خود این آمینو اسید را دریافت کنید.

 

افراد سالم معمولا نیازی به مصرف مکمل گلوتامین ندارند اما برخی‌ افراد به امید بهبود فرایند چربی‌ سوزیشان از آن استفاده میکنند.اما به هر حال شواهد و تحقیقات در این زمینه هنوز مقدماتی و ضد و نقیض هستند.این مکمل‌ها ممکن است که برای همه ایمن نباشند بنابراین قبل از مصرف و اضافه کردن آنها به رژیم غذائی روزانه با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهید.

۰ نظر
مدیریت

با این ۱۰ نکته با التهابات مبارزه کنید

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

ایجاد التهاب اولین واکنش بدن به یک آسیب دیدگی یا عفونت می‌باشد.التهابات حاد یک بخش نرمال از زندگی‌ محسوب میشوند.مزایای یک ناراحتی‌ و ایجاد ورم موقتی‌ در یک ناحیه از بدن این است که این التهاب این اجازه را به سلول‌های ایمنی بدن خواهد داد تا به سرعت در محلی که به آنها برای نابودی میکرو ارگانیزم‌ها نیاز است تجمع کنند و فرایند بهبودی را شروع کنند.

 

التهابی که به واسطه انجام یک تمرین سخت ایجاد میشود خوب می‌باشد.واکنش بدن به ایجاد یک التهاب حاد در این حالت کاملا نرمال و عادی می‌باشد و این موضوع میتواند شامل بهبودی زخم‌ها تا رشد عضلات شود.اما اگر این التهاب بسیار شدید شود از حالت نرمال خود خارج شود چه اتفاقی‌ خواهد افرد؟

۰ نظر
مدیریت

از دست دادن مواد معدنی برابر است با سطح پایین تستوسترون

از دست دادن مواد معدنی برابر است با سطح پایین تستوسترون

 

اگر شما یک ورزشکار یا بدن ساز می‌باشید طی‌ فعالیت‌های خود عرق زیادی خواهید کرد و بنابراین به احتمال زیاد دچار کمبود روی خواهید شد که این ماده معدنی همراه با سلنیوم باعث حفظ سطح بالای تستوسترون و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن میشوند.اگر یک فرد مسن می‌باشید شما همچنین به احتمال زیاد دچار کمبود منیزیوم نیز می‌باشید.بر اساس تخمین‌های زده شده تا ۸۰% از جمعیت آمریکا به اندازه کافی‌ منیزیوم دریافت نمیکنند و احتمالا دچار کمبود آن هستند.در کنار این مساله اگر ورزش کردن را هم اضافه کنیم اوضاع وخیم تر خواهد شد زیرا هرچه بیشتر عرق کنید منیزیوم بیشتری نیز از بدن شما خارج خواهد شد.

۰ نظر
مدیریت

۱۰ صبحانه برتر برای تناسب اندام

دسته بندی: ورزشی

معمولا بیان میشود که صبحانه مهم‌ ترین وعده در روز می‌باشد.

پس مصرف صحیح آن برای هر کسی‌ که خواهان بدنی متناسب می‌باشد بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد.در اینجا برای شما ۱۰ صبحانه برتر خودمان را که حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌های خوب و دیگر مواد مغذی مورد نیاز رشد بدن شما میباشند را معرفی‌ خواهیم کرد.

۰ نظر
مدیریت

پشت بازو خوابیده با سیمکش

پشت بازو خوابیده با سیمکش

حرکت پشت بازو خوابیده با سیمکش ، حرکتی تک مفصلی عالی است برای پشت بازو. سیمکش باعث اعمال فشار ممتدی بر پشت بازوهای شما خواهد شد ، مسئله ای که در اجرای این حرکت با وزنه های آزاد امکان پذیر نیست و در بالای دامنه حرکت تقریبا عضلات پشت بازو وارد استراحت می شوند.

 

موقعیت بازو در این حرکت ، باعث می شود تا فشار قابل توجهی بر دو سر بلند و جانبی سه سر بازو وارد شود.

۰ نظر
مدیریت

تاریخ انقضاء برنامه های تمرینی

دسته بندی: بدنسازی و فیتنس

تاریخ انقضاء برنامه های تمرینی . . .

در نشریات ، مجلات ، کتابها ، از زبان مربیان دوستان و . . . برنامه های تمرینی زیادی خوانده و شنیده اید که هر یک از آنها به ریزترین جزئیات و حرکات تمرین پرداخته اند ؛ اما اینکه یک برنامه تمرینی را چه مدت باید مورد استفاده قرار داد را چگونه باید تشخیص داد؟ آیا تمامی برنامه های تمرینی دارای یک مدت اعتبار خاصی هستند؟ آیا می توان برای سال های مداوم تنها با یک برنامه تمرینی جلو رفت؟

 

سر این موضوع که هر برنامه تمرینی را باید چه مدتی مورد استفاده قرار داد بحث و جدل بسیار بوده و هست ، بعضی ها معتقدند که یک برنامه باید ۴ هفته اجرا شود ، بعضی دیگر می گویند ۶ ماه ، یک سری مثل رونی کلمن می گویند که هر جلسه باید تمرین متفاوت باشد و . . .

۰ نظر
مدیریت

مدیریت مصرف کربوهیدرات

دسته بندی: کربوهیدراتها

مدیریت مصرف کربوهیدرات

اغلب به شما توصیه می کنیم در مورد زمان مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید. بر این باوریم که بهترین زمان خوردن کربوهیدرات ها هنگام صبح است (برای بازسازی ذخایر گلیکوژن تخلیه شده از کبد و عضلات در طول خواب شبانه) ، قبل از تمرین (برای تامین انرژی) و پس از تمرین (برای بازسازی مجدد گلیکوژن عضلات و کبد و افزایش سریع سطوح انسولین برای تحریک رشد عضلانی).

 

برای چربی سوزی ، توصیه ما این است که از مصرف کربوهیدرات ها در ساعات پایانی روز اجتناب کنید ؛ اگر در طول روز به خوبی ذخایر گلیکوژن عضلات و کبد شما بازسازی شده ، مصرف هر مقدار کربوهیدرات اضافی در اواخر روز  یعنی زمانی که کمترین فعالیت بدنی را دارید – به راحتی به افزایش ذخایر چربی می انجامد.

۰ نظر
مدیریت

آسان ترین روش برای سوزاندن چربی پهلوها و شکم!!

تمرینات ایروبیک ؛

آسان ترین راه برای چربی سوزی

 

تمرینات ایروبیک دارای مزایای بسیار زیادی همچون سوزاندن چربی اضافه ، قوی ساختن قلب و … می باشد. برای دستیابی به حداکثر بازدهی توام با اطمینان خاطر ، تمرینات ایروبیک یا همان تمرینات مربوط به دستگاه تنفسی از یک ترتیب مشخص پیروی می کند. در این مقاله در خصوص روند گرم کردن بدن ، نحو شمارش ضربان قلب و یکسری از اصول مورد نیاز جهت اجرای یک تمرین ایروبیک صحیح بحث خواهد شد. برای موفقیت و دستیابی به یک بدن تراشیده و روی فرم ، ترتیب اجرای صحیح موارد فوق لازم می باشد.

۰ نظر
مدیریت
صفحه 1 از 369123456...102030...قبلی »

ما در شبکه های اجتماعی

آپارات کلوب اینستاگرام یوتیوب گوگل پلاس توییتر فیسبوک

برترین ها