شما اینجا هستید

۱۰ اشتباه غذایی

روش صحیح برای کاهش وزن ، مصرف چندین وعده غذایی در روز است. به این ترتیب ، سطح قند خون در طول روز ثابت مانده و تولید انرژی به صورت یکسان انجام می پذیرد تا از ذخیره شدن چربی ها جلوگیری شود.

10 اشتباه غذایی

10 اشتباه غذایی

۱- رژیم گرفتن و حرام کردن زندگی

قبل از هر چیز بگویم این به معنی مجوز برای خوردن هر چیز که دوست دارید نیست ، کلمه رژیم برای بسیاری از مردم معادل چند برگ کاهو است ! در حالی که این واژه بسیار عمیق تر از تصور شماست. داشتن رژیم غذایی به معنی تغییر روش زندگی و پیروی از دستورات غذایی سالم است.

گرچه به گفته انیشتین علم همان تجربه است ، اما بعضی از مردم تمام عمر در حال آزمودن راه های مختلف برای داشتن برنامه غذایی و تمرینی صحیح و مناسب خود هستند و در واقع در مسیری بی پایان ، دور باطل می زنند که در نهایت منجر به سرخوردگی و دست کشیدن از تلاش می شود. بنابراین اگر به دنبال مسیر صحیح برای ساختن اندام ایده آل خود هستید ، برای شروع این ۱۰ اشتباه را از برنامه غذایی تان حذف کنید.

۲- مصرف ناکافی پروتئین

یکی دیگر از اشتباهات اکثر مردم مصرف کم مواد پروتئینی است ، در حالی که پروتئین ماده غذایی اصلی برای ساخت و نگهداری عضلات می باشد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

بهانه بیشتر آنها گرانی مواد پروتئینی است ، امام حقیقت این است که   می توانید با استفاده از برخی مواد غذایی ارزان تر مانند تخم مرغ ، نیازهای پروتئینی خود را برطرف کنید. سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین هایی است که به سرعت جذب بدن می شود و اسیدهای آمینه لازم را به عضلات   می رساند. همچنین می توانید از مکمل های غذایی مانند پروتئین وی استفاده کنید.

۳- گرسنگی کشیدن

این طرز فکر که برای کاهش وزن باید گرسنگی کشید ، این روزها در موزه نگهداری می شود. در واقع برای رسیدن به اندام دلخواه تان هیچ گاه نباید گرسنه بمانید. تحمل گرسنگی در نهایت باعث آسیب رساندن به بدن تان خواهد شد.

همچنین موجب می شود بافت های عضلانی با ارزش تان را از دست بدهید و این در حالی است که هنوز چربی های اضافه تان را دارید. از عوارض دیگر گرسنگی می توان به کاهش انرژی ، پایین آمدن سطح سلامت عمومی بدن ، ضعف سیستم ایمنی و پایین آمدن سطح سوخت و ساز بدن اشاره دارد.

۴- بی توجهی به کالری های دریافتی

باید حواس تان به هر چیزی که می خورید باشد. از خودتان بپرسید آیا این غذایی که می خورم ، سالم است؟

به جدول ارزش غذایی خوراکی ها توجه کنید و به سادگی فریب عباراتی مانند : « کم چرب » یا « بدون چربی » را نخورید.

همواره به مواد غذایی موجود در خوراکی ها و مقدار کالری آنها توجه نمایید.

۵- وقتی گرسنه هستید خرید نکنید!

خرید کردن هنگام گرسنگی باعث می شود خواه ناخواه به سمت مواد غذایی ناسالم و ممنوع بروید ، بنابراین سعی کنید پیش از رفتن به سوپر مارکت محل ، حتماً یک وعده غذایی سالم مصرف کنید. همچنین سعی کنید همیشه برای خریدهای تان لیست تهیه نمایید تا سراغ چیزهایی که نباید بخرید ، نروید.

۶- هر غذای سالمی سالم نیست

به سادگی عباراتی چون « غذای سالم » را نپذیرید. به عنوان مثال اگر در رستوران سالاد جوجه سفارش می دهید و دیگر خیالتان راحت است که غذایی سالمی نوش جان خواهید کرد ، باید بگویم متاسفانه همین سالاد ، مملو از کالری های اضافه و ناخواسته است. اگر خوب دقت کنید ، موادی مثل سس ، پنیر پیتزا ، نودل و نان برشته را      می بینید که پر کالری و غیر ضروری هستند.

۷- حذف کامل فست فودها

همه ما انسان ها نیاز داریم گاهی غذاهای خوشمزه اما ممنوع را امتحان کنیم. نمی شود کسی را برای همیشه از این لذت ها محروم کرد. اما حواس تان باشد مصرف بی رویه و بیش از حد این نوع غذاها به دلیل داشتن چربی های غیر سالم و مواد هورمونی باعث ایجاد این مواد غذایی استفاده کنید.

 

۸- حذف صبحانه

بی شک صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول روز است. در اولین ساعات روز صبحانه بخورید تا موتور سوخت و ساز بدن را روشن کنید. نخوردن صبحانه باعث سوزاندن چربی ها نمی شود ، بلکه برعکس با پایین آمدن سطح سوخت و ساز ، باعث ذخیره شدن چربی های بیشتری در بدن خواهد شد.

نکته مهمی که نباید فراموش کرد اینکه سعی کنید در وعده صبحانه تان حتما از مواد پروتئینی استفاده نمایید.

۹- استفاده از نوشیدنی ها به جای آب

تحقیقات نشان می دهد مردم این روزها ۲۰ – ۲۵ درصد کالری دریافتی روزانه شان را از نوشیدنی ها می گیرند. این نوشیدنی ها اغلب حاوی مواد قندی است و کالری بالایی دارد. سعی کنید حتماً آب بنوشید و تا حد ممکن از آب سرد استفاده کنید. آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

۱۰- هوس را با غریزه اشتباه نگیرید

همه انسان ها به طور طبیعی احساس گرسنگی می کنند و این غریزه ماست که هنگام گرسنگی ، غذا بخوریم اما این حس را با هوس اشتباه نگیرید. احساساتی مانند استرس های عصبی ، خستگی و . . . می تواند باعث پرخوری و احساس گرسنگی کاذب شود.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره