۸ راه برای افزایش بهبود عضلات در خارج از باشگاه
شما اینجا هستید
اخبار روز پرورش اندام » ۸ راه برای افزایش بهبود عضلات در خارج از باشگاه

بهبود عضلات !

وقتی ورزشکاران درباره بدست آوردن عضلات بیشتر فکر می‌کنند، بر آنچه که می‌توانند در سالن ورزش انجام دهند ، تمرکز می‌کنند. این مقاله به ۸ روش برای کسب دستاوردهای بیشتر در خارج از سالن ورزش می‌پردازد.

در اغلب موارد، مقالات بدنسازی نقطه شروعی هستند برای فشار آوردن به بدنتان، پیدا کردن انگیزه برای رفتن به باشگاهها، جنگ با وزنه های آهنین و تمرینات حرفه ای و هوشمند.

هیچکدام از نکات و موارد گفته شده در مقالات اشتباه نیستند، اما شواهد نشان میدهند که عوامل و دستهای نامرئی در پشت صحنه هستند تا نگذارند شما در باشگاه به اهداف خود برسید.

در پایان یک روز، اگر شیوه زندگیتان، انگیزه ای برای ورزشتان ایجاد نکند و در پایان روز شما میلی به دیدن نتیجه تمرینات در بدنتان نداشته باشید، زمان خود را هدر ندهید و زمان تمرین در باشگاه را از زندگیتان حذف کنید.

عوامل گفته شده را که بسیار حیاتی هستند برای موفقیت شما، را در نظر بگیرید، چراکه توسط خبره های متخصص بیان شده اند.

۱- بیشتر بخوابید.

بسادگی تعبیر کنیم: وقتی که شما در خواب هستید بدنتان شروع به رشد میکند.

بنظر که این نظریه، دردناک است. چراکه اغلب ورزشکاران فکر میکنند که عضلات در محیط باشگاه و زیر فشار وزنه ها و حین زدن حرکات رشد میکنند. اما چنین نیست. چراکه حقایق زیادی در این نظریه وجود دارند. خواب عمیق به چرخه های REM اجازه میدهد که به بازی در بدن بپردازند و آزاد شدن تستسترون را بهینه کنند. این حالتیست که عضلات شما واقعا در حال استراحت هستند.

خوابیدن ۵ ساعت در شب اصلا نمیتواند کمکی به این ساختار کند. حتما بین ۷ تا ۸ ساعت را به خواب شبانه اختصاص بدهید و مراقبتهای لازم را از عضلات خود داشته باشید. این برای بازیابی یا ریکاوری بدن حیاتیست و انرژی بیشتری بشما میدهد. مطمئن باشید که سیستم عصبی عضلانی بدنتان از شما ممنون خواهد بود.

۲- واقعا بخاطر اهدافتان غذا بخورید.

اینکه تمرین کنید و عضلانی شوید، یا چربی بدنتان را کاهش دهید یا بمانند یک تانک قوی و قدرتی شوید، همه و همه به یک ترتیب است و آن نظم دادن به بدن خود، آنهم بطور مرتب و هرروزه است.بهبود عضلات

یکی از عادتهایی که در زندگی اغلب ما ورود پیدا کرده، داشتن یک وعده غذایی کامل در طول روز است، و در کنارش داشتن میان وعده هایی که در ساعات دیگر روز قرار دارند. صرفنظر از هدف شما، این رَویه شما را به عقب میبرد. گاهی اوقات که که مشغول به تمرینات شدید هستید و یا بدنبال افزایش وزن و حجم عضلانی خود، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. چراکه شما به مواد غذایی بیشتری احتیاج دارید، و این یعنی باید در طول روز بیشتر بخورید.

برای از دست دادن چربی و کاهش وزن نیز سعی کنید کالری کمتری به بدن خود وارد کنید. انتخاب غذاهای هوشمندانه با کربوهیدرات های با کیفیت تر. البته پایه هر هدف که مربوط به آمادگی جسمانی میشود یک رژیم غذایی حاوی پروتئین میباشد. رژیمی که به تغذیه و ترمیم ماهیچه های بدن میپردازد. در هر سطحی که باشید، عمل به این اصول، غنائم بسیاری رو برای شما بهمراه دارد.

۳- از استرس بکاهید.

“ممکن بود سخت تر از این حالت که بنظر میرسد اتفاق می افتاد”. بعضی وقتها اتفاقات و مسائل گوناگونی در زندگی رخ میدهد که قابل پیش بینی نیستند و میتوانند وضعیت پر استرسی را برای شما بوجود بیاورند. با گفتن اینچنین جملات، میتوانید استرس وارده را کمتر کنید. همچنین میتوانید با رفتن به حالات شبیه به خواب، آنهم در یک ساعات خاص، زمان مناسب و ریتم معقول، و یا انجام تمرینات کوچک مانند تنفس های عمیق، در طول روز، از استرس وارده در روز کم کنید.

انجام کارهایی که عموما آرامش بخش هستند میتواند در داشتن یک روز کم استرس کمک کنند مانند گوش دادن به موسیقی آرام، پیاده روی و یا لذت بردن از مطالعه. اگر شغل پر استرسی دارید و خیلی نمیتوانید شرایط کاری خود رو تغییر دهید(ما انتظار نداریم که شغل خودتون رو بیخیال بشید)، ممکن است به اجبار با این حقیقت سخت روبرو شوید که: شما در جای مناسبی برای پرورش نیستید.

این به این معنی نیست که این امر(پرورش) غیر ممکن است. این فقط بدان معنیست که اگر کار شما عوارش کمتری داشته باشد، میتواند بیشتر کمک کند.

۴- یک ورزش دیگر نیز انجام دهید.

جنب و جوش در ظرفیتهای دیگر ورزشی، حتی یک روز در هفته، میتواند در کمک کردن به بدن، بخوبی عمل کند. حرکت تارهای عضلانی با سرعت بالا، میتواند چربی های اضافه بدن را بسوزاند و بعنوان یک واحد ورزش کامل، عمل کند.بهبود عضلات

۵- مواد مخدر و الکل؟ آنها را از مسیر زندگی خود حذف کنید.

اگر شما یک استفاده کننده مواد مخدر، البته بصورت تفریحی هستید یا اغلب نوشیدنیهای الکلی میخورید، و همزمان بدنبال رسیدن به اهداف خود هستید، بدانید که به اون اهداف نخواهید رسید.

این نه تنها میتواند بر روی کلیه ها و کبد استرس زا باشد، بلکه میتواند بر سیستم عصبی شما تاثیر بگذارد.

۶- دردهای خود را مدیریت کنید.

یک تمرین سخت میتواند “شروع دردهای ناگهانی عضلانی” (DOMS) را در روزهای آتی، در پی داشته باشد. هرچند چنین تمریناتی توصیه نمیشود که هرروز انجام شوند، اما مطمئنا برای پیشرفت و شکوفایی بدن، بطور دوره ای باید تجربه کنید.بهبود عضلات

و اما چطور با این دردها در بیرون از باشگاه برخورد کنیم؟ کشش های روتین صبح در رختخواب، تدارک یک حمام نمکی، استفاده از وسایل کمک تمرینی و همچنین انجام یکسری حرکاتی مانند گرم کردن های درجا و تمرینات استقامت قلبی عروقی در زیر نور خورشید، برای بهبود گردش خون و ارسال اکسیژن بیشتر توسط خون به عضلات، میتواند بشما کمک کند. قطعا اینگونه تلاشها ارزشمند هستند، حتی اگر تنها ۳۰ دقیقه در روز باشند.

( توضیحات بیشتر درباره حمام نمکی: تهیه نمک دریا، یا نمک های معدنی، و ریختن ۲ پیمانه از آن در داخل یک وان حمام، البته با آب ولرم. دقت کنید که آب نباید داغ باشد. آب ولرم به آرامش ماهیچه ای کمک میکند. حتما قبل از وارد شدن به وان، مطمئن شوید که ۲ پیمانه بخوبی در آب حل شده باشد و حتما حداقل ۱۲-۱۵ دقیقه در داخل حمام نمکی بمانید تا نمک های معدنی، فرست کافی برای انجام کارشان را داشته باشند. و یا میتوانید در چشمه های آب گرم غنی از منیزیم سولفات بروید. هر دو‌ قسمت این ماده توانایی خاصی در کمک به افراد برای بهبود صدماتی از جمله دردهای عضلانی و مفصلی را داراست. منیزیم هنگامی که به داخل پوست جذب می‌شود، می‌تواند به صورت اختصاصی باعث کاهش پاسخ‌های درد در مغز شود. هم‌چنین می‌تواند بعضی از پروتئین‌های بدن را نیز کنترل کند که باعث افزایش کلی عملکرد بدن افراد می‌شود. سولفات نیز از جانب دیگری به علت ساخته‌شدن از دو ماده به نام های سولفور و اکسیژن می‌تواند باعث تصفیه سموم بدن شود و هم‌چنین شکل های پروتئنی که می‌توانند باعث افزایش عملکرد ماهیچه‌ای و عضلانی شود.

۷- حتما یک نوبت در کلینیک های پزشکی ورزشی بگیرید.

دو نوع متخصص بالینی وجود دارد که بد نیست برایشان سرمایه گذاری کنید. یک ماساژور ورزشی و یک متخصص شکستن قولنج .

ماساژورهای ورزشی میتوانند کوچکترین ماهیچه های بدن را تحریک کنند، مشت و مال دهند و ورزیده کنند و کیفیت بافت عضلانی را در نقاط مختلف بدن، افزایش دهند. این عمل باعث هایپرتروفی میشود.(بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان شناخته شده در ورزش بدنسازی، با گرفتن یک جلسه ماساژ ورزشی آنهم بلافاصله بعد تمرینات، برنامه تمرینی آنروز خود را به پایان میبرند.)بهبود عضلات

و اما جزء جدانشدنی از ورزش بدنسازی، گیرهای بدنی و گرفتگی های ناشی از تمرینات هستند. اینجاست که به یک متخصص قولنج در کنار تمرینات احتیاج میشود. اگر شما موافق با سروکله زدن با آهن و وزنه هستید و میخواهید سنگین تر و قوی تر شوید، به همان میزان باید حداقل آسیبهای جانبی به مفاصل، بافت های همبند و ستون فقرات را بجان بخرید. متخصصین شکستن قولنج های بدن، میتوانند کمک بسیار شایانی به شما در عبور از این فشارها و مشکلات بدنی کنند.

پیشنهاد ما بشما اینست که حتما بر روی این دو متخصص، تمرکز کرده و وقت و سرمایه بگذارید، چراکه میتوانند انقلابی در چرخه ورزشی شما بوجود بیاورند.

۸- متوقف کردن تفکر در مورد آموزش

این بنظر یک تضاد کامل با همه مطالبیست که ما از ابتدا گفته ایم. درست است؟؟؟

خب حقیقت اینست که مردم در محیط باشگاه به تمرین و پرورش عضلات فکر میکنند و در دیگر ساعات روز آنهم در خارج از محیط باشگاه، زندگی روزانه خود رو انجام میدهند. اینکه بتوانند همه چارچوب زندگی خودشون رو هم راستا با تمریناتشان کنند، اغلب همین مسئله، خود عامل اصلی ایجاد استرس در زندگیشان میشود.

ورزش کردن باید چیزی باشد که همه ما از آن لذت ببریم، نه چیزی که نگرانش باشیم و نه بیش از حد برنامه ریزی شده. سلامت روان بخش دیگری از سلامت بدن شماست که اغلب با عناوین “سخت تلاش کن”، “همیشه بدن خود را در یک قالب نگه دارید” و یا “از هیچ روزی نَگذر” نادیده گرفته میشود.بهبود عضلات

رفتن به باشگاه یا محیط های ورزشی، با یک ذهنیت درست (و نه عادت روزمره) یک بخش ارزشمند از مشاوره ما بشما است که میتواند منجر به بلند پروازیها و رسیدن به اهداف دست نیافتنی برای شما باشد. این دست آورد برای همیشه برای شما میماند و بهیچ وجه در زمانی کوتاه از بین نمیرود.

همیشه ورزش کنید و دیگران را نیز با روشهای ورزش کردن صحیح، آشنا کنید.

متشکر. موفق باشید.

 

منبع: muscleandstrength.com

 

  1. nima

    سلام من میخواستم پریموبولان بزنم
    میخاستم ببینم میشه از داروخانه تهیه کرد
    و قیمت ایرانی و خارجیش چنده ؟؟؟
    لطفا جواب بدید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره