۷۰ سوالی که جواب همه آنها نه می‌ باشد
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » ۷۰ سوالی که جواب همه آنها نه می‌ باشد

کلمه ” نه ” واژه ای‌ است که خیلی‌ از ماها هنگام جواب دادن به سوال‌ها از آن استفاده می‌کنیم.این امر در بدن سازی نیز وجود دارد و بار‌ها شده که از ما سوالاتی پرسیده میشود که جواب همه آنها ” نه ” می‌باشد.خیلی‌ از بدن سازان فکر میکنند که رشد زمانی‌ حاصل میشود که آنها حتما از یک فرمول بسیار پیچیده جادوئی استفاده کنند.چیزی که آنها از درک آن عاجزند این است که فرایند بدن سازی واقعاً یک فرایند ساده می‌باشد.شما فقط برای عضله سازی به این موارد نیاز دارید:

 

 

تمرین مستمر، استفاده از بهترین ابزار‌های موجود، پیشرفت در وزنه ها، تغذیه صحیح و یک صبر طولانی‌.

برای ساده سازی این موضوع تصمیم گرفتیم تا برای شما لیستی از سوالات مرتبط با بدن سازی را فراهم آوریم که جواب همه آنها ” نه ” می‌باشد.

۷۰ سوال رایج در بدن سازی

 

۱) آیا انجام چندین بار جلسات هوازی در هفته باعث کاهش عضله‌ سازی میشود؟

۲) آیا یوگا باعث کاهش سرعت رشد عضلات میشود؟

۳) آیا اگر یک هفته از تمرینات دور شویم مقدار زیادی از عضلات خود را از دست خواهیم داد؟

۴) آیا یک محدوده جادوئی از تکرار‌ها وجود دارد؟

۵) آیا یک برنامه تمرینی کامل و بی‌ نقص وجود دارد؟

۶) آیا برای ساختن عضلات سینه خود حتما باید از پرس سینه هالتر استفاده کرد؟

۷) آیا نسبت بندی میان درشت مغذی‌ها ( پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌) به صورت ۴۰-۲۰-۲۰ تنها راه موجود می‌باشد؟

۸) آیا خوردن کربوهیدرات‌ها در شب باعث چاقی میشود؟

۹) آیا در صورت پیشرفت باز هم نیاز به تعویض برنامه مکرر داریم؟

۱۰) آیا استفاده از دستگاه اسمیت به خوبی‌ استفاده از هالتر در حرکات می‌باشد؟

۱۱) آیا انجام اسکات با فرم صحیح همچنان برای زانو‌ها مضر می‌باشد؟

۱۲) آیا انجام ددلیفت با فرم صحیح همچنان برای کمر مضر می‌باشد؟

۱۳) آیا برای ساختن پشتی‌ حجیم حتما باید از ددلیفت استفاده کرد؟

۱۴) آیا برای داشتن پاهایی حجیم حتما نیاز به اسکات داریم؟

۱۵) بسیار خوب، پس یعنی‌ میشود که به طور کامل ددلیفت و اسکات را برای همیشه کنار بگذاریم؟

۱۶) آیا برای استفاده از کراتین حتما باید دوره بارگیری را انجام دهیم؟

۱۷) آیا حتما نیاز است که هر ۲/۵-۳ ساعت یک وعده غذایی مصرف کنیم؟

۱۸) اگر که وعده بعد از تمرین ما کامل نباشد آیا مزایای تمرین آن روز را از دست میدهیم؟

۱۹) آیا داشتن رابطه جنسی‌ زیاد رشد ما را محدود می‌کند؟

۲۰) آیا نیاز است که تغذیه ما به طور ۱۰۰% از غذاهای سالم باشد؟

۲۱) آیا برای سوالات مرتبط با بدن سازی می‌توان مطلقاً جواب ” بله ” یا ” نه ” داد؟

۲۲) آیا باید به طور کامل از بستن کمربند بدن سازی اجتناب کنیم؟

۲۳) آیا حتما باید از تقسیم بندی عضلات به صورت تفکیک شده استفاده کرد؟

۲۴) آیا به تمرین بیشتر از ۴ روز در هفته نیاز داریم؟

۲۵) آیا دریافت پروتئین در صورت سالم بودن آن برای کلیه‌ها مضر می‌باشد؟

۲۶) آیا تمرینات با وزنه رشد بدن را مختل می‌کند؟

۲۷) آیا می‌توان به فلان برنامه یک روز دیگر تمرینات سینه را نیز اضافه کرد؟

۲۸) آیا می‌توان به فلان برنامه یک روز دیگر تمرینات پشت بازو را نیز اضافه کرد؟

۲۹) آیا انجام تمرینات زیاد شکم باعث پدیدار شدن عضلات شش تکه شکمی میشود؟

۳۰) آیا نیاز است که گرم به گرم پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ مصرفی روزانه خود را بشماریم؟

۳۱) اگر که در شب نتوانم ۸ ساعت را بخوابم آیا عضله‌ سازی من متوقف میشود؟

۳۲) آیا برای رشد نیاز است که برای دم عضلات تمرین کرد؟

۳۳) آیا برای عضله سازی باید همانند دورین یتس تمرین کنیم؟

۳۴) آیا برای عضله‌ سازی نیاز به تمرینات پر حجم داریم؟

۳۵) من شنیده‌ام که تمرینات کل بدن در یک جلسه بی‌ فایده هستند.آیا این موضوع درست است؟

۳۶) آیا میشود از برنامه بدن سازان حرفه ای‌ استفاده کرد؟

۳۷) آیا سیستم تمرینی ( Doggcrapp training) جادویی می‌باشد؟

۳۸) آیا سیستم تمرینی ( Wendler’s 531) جادویی می‌باشد؟

۳۹) آیا سیستم تمرینی (Starting Strength) جادویی می‌باشد؟

۴۰) آیا سیستم تمرینی (StrongLifts ) جادویی می‌باشد؟

۴۱) خیلی‌‌ها می‌گویند تعداد وعده‌های غذایی کوچک و متعدد بی‌ فایده هستند.آیا این موضوع صحت دارد؟

۴۲) خیلی‌‌ها می‌گویند که روش رژیمی‌ ( intermittent fasting) ناکارآمد است.آیا این موضوع صحت دارد؟

۴۳) اگر که در یک وعده بیشتر از ۴۰ گرم پروتئین مصرف کنم آیا بقیه آن به هدر خواهد رفت؟

۴۴) آیا پودر پروتئین وی باعث چاقی میشود؟

۴۵) آیا تغذیه سالم به تنهایی برای عضله‌ سازی کافی‌ می‌باشد؟

۴۶) آیا همه‌ مکمل‌ها دارای مواد اولیه مشابه هستند؟

۴۷) آیا نیاز است که در هر ‌ست تا ناتوانی تمرین کنیم؟

۴۸) آیا بدون استروئید میشود همانند بدن سازان حرفه ای‌ شویم؟

۴۹) قد من ۱۷۵ و وزن من ۱۱۲ کیلو گرم می‌باشد.با توجه به مقیاس مادرم او می‌گوید که بدن من دارای درصد چربی ۱۲% می‌باشد!آیا این موضوع صحت دارد؟

۵۰) آیا می‌توان در عرض ۸ هفته ۴۰ پوند عضله‌ سازی کرد؟

۵۱) پرس سینه من طی‌ ۴ هفته اخیر فقط ۱۰ پوند پیشرفت داشته است.آیا با استپ عضلانی مواجه شده‌ام؟

۵۲) آیا باید نگران مدت زمانی‌ که عضلات تحت فشار هستند باشیم؟

۵۳) آیا بدون افزایش قدرت نیز می‌توان حجیم شد؟

۵۴) آیا با هالتر مخصوص اسکات میشود جلو بازو انجام داد؟

۵۵) آیا همه پاور لیفتر‌ها چاق هستند؟

۵۶) آیا در صورت انجام تمرینات با وزنه بدن زنان همانند مردان حجیم خواهد شد؟

۵۷) آیا خوردن چربی‌‌ها باعث چاقی میشود؟

۵۸) در دوره کات آیا نیاز است که بلافاصله مقدار زیادی از تمرینات هوازی را به برنامه خود اضافه کنیم؟

۵۹) شنیده‌ام که در زمان درد عضلات به هیچ وجه نباید تمرین کنم.آیا درست است؟

۶۰) محدوده تکرار ۱-۵ عضله‌ ساز نیست.درست است؟

۶۱) ‌ست‌های شامل تکرار‌های زیاد عضله‌ ساز نیست.درست است؟

۶۲) آیا برنامه خود را زمانی‌ که یک روز تمرینی بد را داشته باشیم می‌توان عوض کرد؟

۶۳) آیا نیاز است که هر ۸ هفته یک بار برنامه خود را عوض کنیم؟

۶۴) اگر بیشتر از یک ساعت تمرین کنم آیا همهٔ عضلات خود را از دست خواهم داد؟

۶۵)آیا برای عضله‌ سازی حتما نیاز است که قسمت منفی‌ حرکات را به آهستگی انجام دهیم؟

۶۶) به من گفته شده که نمی‌توان با دستگاه‌ها عضله‌ سازی کرد.آیا درست است؟

۶۷) آیا کراتین یک استروئید است؟

۶۸) آیا همه فیلم‌های آموزشی روی اینترنت به طور کامل فرم صحیح حرکات را به ما می‌آموزد؟

۶۹) آیا انجام تکرار‌های بالا باعث تفکیک عضلات میشود؟

۷۰) آیا در زمان دوره کات باید طور متفاوتی تمرین کرد؟

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

  1. shayan

    salam khaste nabashid
    mishe chanta harakat be man moarefi konid ke tasirat khobi ro ghesmat 8te posht bazo dashte bashe vaghean bade 2sal tamrin daram khaste misham posht bazo ham roshteshon zaife
    makhsosan ghesmat bironish

  2. hesam

    آقا شایان به نظر من اول از همه رژیم غذاییتو ببین مشکل داره یا نه.اگر تغذیه ات خوبه سعی‌ کن پشت بازو هاتو اول جلسه یه مدت تمرین بعدی.حرکاتی مثل پرس دست جمع، پشت بازو هالتر خوابیده و دیپ بسیار روی حجم پشت بازو تاثیر دارن.نظر من این بود.

  3. bahar

    سلام
    یک سوال داشتم از خدمتتون ، آیا بعد یک ساعت تمرینات ایروبیک در باشگاه ، کار کردن با دستگاه و وزنه برای کاهش وزن مفید هست ؟ یا بخاطر قرار گیری بعد تایم ایروبیک تاثیر کمتری داره ؟
    ممنونم

  4. مهدی

    ۴۸) آیا بدون استروئید میشود همانند بدن سازان حرفه ای‌ شویم؟ چرا نه یعنی اصلا امکان نداره

  5. hesam

    امکان نداره چون بدن به لحاظ فیزیولوژیکی به طور طبیعی نمیتونه به حجم بدن سازان حرفه‌ای برسه.

  6. hesam

    بهار خانوم بهتره اول شما تمرینات با وزنه رو انجام بدین.چون تمرینات ایروبیک و کلا تمرینات هوازی انرژی زیادی میگیره.تمرینات با وزنه اگه کامل و دقیق انجام بشه هم برای شما عضله‌ سازی خواهد کرد و هم چربی‌ سوزی چون متابولیسم سرعتش بیشتر می‌شه با انجام تمرینات با وزنه.

  7. sobhan

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    میخواستم بدونم اگر بعد از مدتی مثلا ۱ سال بدنسازی (بدون مصرف مواد نیرو زا) رو کنار بگذاریم برای بدن ضرر داره؟ یا چه مشکلی براش پیش میاد ؟ چون میگن اگه کنار بگذاری بدن حتی از فرم اولیه هم میوفته! البته نه اینکه ورزش رو بزاریم کنار فقط بدنسازی
    ممنون میشم توضیح بدین

    • قاسم

      سلام وقتی به یکباره ورزش را ترک می کنیم چه می شود؟
      برای جلوگیری از این عوارض پزشکان توصیه می کنند تا افراد با برنامه و هماهنگی با مربی ورزش خود به تدریج با کم کردن ورزش شروع کنند.
      پزشکان در خصوص ترک ورزش ناگهانی به افراد هشدار می دهند زیرا می تواند باعث صدمات جدی به آنها شود.

      ترک ورزش که به دلایل مختلف از جمله مسافرت، تغییر و جابه جایی محل زندگی، تحصیل، امتحانات، تغییر ساعات کاری، بارداری، بیماری و یا حتی بی حوصلگی و بی انگیزگی رخ می دهد می تواند عواقب بسیار بدی بر روی سلامت فرد بگذارد.

      گفتنی است: از جمله این عوارض افزایش ناگهانی توده چربی بدن، بروز حس افسردگی و کلافگی، دردهای عضلانی به ویژه در ساعاتی که فرد مبتلا ورزش می نموده است و همین طور از دست رفتن توده عضلانی است.

      بررسی ها نشان می دهند: برای جلوگیری از این عوارض پزشکان توصیه می کنند تا افراد با برنامه و هماهنگی با مربی ورزش خود به تدریج با کم کردن ورزش شروع کنند، حتی اگر ورزشکار حرفه ای هم نباشند و سعی کنند تا در اولین فرصت دوباره فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنند و حین این مدت هم خودشان ورزش کنند.
      همین طور مادران باردار و سایر افرادی که مشکلات پزشکی دارند با مراجعه به پزشک و تایید صلاحدید و با کنترل و نظارت می توانند ورزش نمایند.

  8. sobhan

    ممنون بابت توضیحات خوبتون

  9. ناصر

    سلام خسته نباشد
    ۱سوال کراتین فارما فیرست(pharma first)چجوریه؟
    ۲کراتینی که تو اب زود حل میشه خوبه یا دیر حل میشه؟

    من همیشه ساتن میخریدم.ولی چند روز پیش یه کراتین مونوهیداراتpharma first خریدم
    خیلی هم زود تو اب حل شده خواهشا جواب بدید که خوبه یا نه؟
    ۵۰۰گرمی ۶۲هزار تومان پول دادم

    • حسین

      بنظر من انواع کراتین با هم آنچنان فرقی ندارن و اگه ویژگیهای هر کدوم رو مطالعه کنی یکی هستن.ولی خب طبیعیه هر چی دونه هاش ریزتر و پودری باشه جذبش و دفعش سریعتر و راحتره تا دونه های درشت که به سختی حل میشن.
      من خودم از کراتین با دونه های ریز و پودری بهتر از دونه درشتا نتیجه گرفتم،در ضمن دانه های درشت تو بعضی از موارد و کم مصرف کردن آب باعث سنگ کلیه میشن

  10. روح الله

    سلام خسته نباشین میشه بدون وزنه هروزتمرین بدنسازی کرد

    • حسین

      بله میشه ولی انتظار حجم آنچنانی نباید داشت،بدون وزنه فقط میشه عضلات رو قوی کرد.انجام تمرینات ممتنوع بارفیکس و شکم،شنا،پارالل…

  11. مهسا

    سلام خسته نباشید
    من ۳ ماه است که باشگاه میروم
    ایا میتوان سینه ها را کمی بزرگ تر کرد؟!
    برای بزرگ شدن سینه چه حرکاتی انجام بدهم؟!
    ضمن این که ۲۱ ساله هستم

  12. محمد

    با سلام خدمت همه شما عزیزان
    یه سوال داشتم
    اینکه من از ۸ سالگی شادم کمتر فوتبال میکردم به طور حرفه ای
    به دلایلی گذاشتم کنار.الان سنم ۱۷ سالمه دارم ۱۸ رو پُر میکنم(۷۷/۱۱/۱۱)
    برادرم ۸ ساله پیش بدنساز بود حرفه ای اما به دلیل دعوا پاره شدن عضله ها دیگه گذاشته کنار،من میخوام بدنسازی شروع کنم یعنی شروع کردم
    بدنم شکل گرفته فقط منتظر یه حجمه. برادرم راستش نمیزاره مکمل بخورم.میگه ضر داره.راستش راستم میگه الن بچه دار نمیتونه بشه چون دکترا همه گفتن اصرات اون مکملاست.
    میخواسم بپرسم من میتونم بدون مکمل با برنامه غذایی حجم بگیرم بیام بالا ؟؟
    یا حتمأ باید مکمل استفاده کنم؟
    وزنم ۶۷ کیلو
    قدمم بلند حدودا ۱۸۵ یا بیشتر نمیدونم
    ممنون میشم کمکم کنین

    • رضایی

      اره میشه بدون مکمل به بدن حجمی برسی ولی باید صبور باشی پشتکار داشته باشی هر روز از منابع پروتئینی خوب مثل ماهی گوشت مرغ تخم مرغ حبوبوات و… استفاده کنی چجون واقعا مکمل ها تقلبی زیاد شده ریسکش نیم ارزه بخری بخوری

  13. باقر

    سلام
    من ی سوالی دارم آیا زدن موهای بدن به رشد عضلات اندکی کمک میکنه؟

    • رضا

      نه ربطی نداره

    • حسین

      نه اینطور نیست ولی بدن بدون مو حجیم بنظر میاد

  14. فرهاد

    سلام انگیزه من در بدنسازی رسیدن ب عضلات شش تکه است اما من جایی خوندم ک بعضی از ژنتیک ها هر چقدر هم ک تلاش کنن نمیتونن سیکس پک داشته باشن آیا این درسته؟؟؟
    ممنون میشم جواب رو واسم میل کنین

    • حسین

      بله استعداد بدن تو ساخت هر عضله مهمه

  15. مهران

    خیلی خنده دار بود دمت گرم کلی خندیدم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره