شما اینجا هستید
مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه » ۵ ماده غذایی ضروری و برتر که میبایست مصرف شوند

۵ ماده غذایی ضروری در بدنسازی

سالمون

سالمون سرشار از پروتئین (۳۱.۵ گرم در هر ۶ انس) و یک منبع بسیار با کیفیت از ویتامین د و اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشد.مصرف دوز کافی‌ از امگا ۳ در هر روز نشان داده است که میتواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و درد‌های مفاصل را کاهش دهد.

 

۵ ماده غذایی ضروری

۵ ماده غذایی ضروری

 

سالمون

سالمون

 

بلوبری

بلوبری یکی‌ از محبوب‌ ترین مواد غذایی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد.مصرف مقادیر کافی‌ از آنتی اکسیدان‌ها سلول‌های بدن را حفاظت خواهد کرد و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش میدهد.بلوبری همچنین سرشار از ویتامین ث و فیبر می‌باشد و نشان داده است که میتواند اثرات اختلالات شناختی‌ حاصل از افزایش سن را کاهش دهد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

بلوبری که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری می‌باشد میتواند یک ماده غذایی بسیار کامل برای وعده صبحانه همراه با جو دو سر یا ماست باشد.نصف پیمانه از بلوبری تنها دارای حدود ۴۰ کالری و کمتر از ۸ گرم شکر می‌باشد.

 

بلوبری

بلوبری

چغندر

اگر به دنبال یک ماده غذایی بسیار برتر می‌باشید چغندر را می‌توان در صدر قرار داد.هنگامی که بحث عضله‌ سازی مطرح میشود چغندر به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار بالای نیترات میتواند نقش بسیار زیادی را داشته باشد.

 

نیترات باعث بهبود جریان خون و افزایش قطر رگ ها میشود و به همین دلیل است که در بسیاری از مکمل‌های مختلف از چغندر استفاده میشود.

همچنین مقادیر بالای نیترات موجود در چغندر نشان داده است که میتواند باعث کاهش فشار خون شود.چغندر همچنین سرشار از بیتین و اسید فولیک می‌باشد که میتوانند باعث بهبود استقامت و کاهش التهابات درون بدن شوند.

آووکادو

آووکادو

 

آووکادو

آووکادو که یک منبع سرشار از چربی‌‌های سالم می‌باشد در هر نصف وعده شامل ۵ گرم فیبر می‌باشد.آووکادو همچنین دارای مقادیر بسیار زیادی از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد.آووکادو یک منبع بسیار با کیفیت از ویتامین‌های آ، ب، ث و ویتامین ک می‌باشد و تامین کننده یکی‌ از مهم‌ ترین آنتی اکسیدان‌ها به نام گلوتاتیون می‌باشد.گلوتاتیون نشان داده است که میتواند باعث مقاومت بدن در برابر برخی‌ سرطان‌های خاص شود.

موز

موز

 

موز

موز معمولا به عنوان یک ماده غذایی دارای ارزش بالا توجه زیادی را به خود نمی‌بیند. موز یکی‌ از بهترین منابع پتاسیم می‌باشد که میتوانید از آن استفاده کنید و میتواند باعث حفظ عملکرد مناسب قلب و کنترل فشار خون شود.

مصرف دوز‌های کافی‌ از پتاسیم در روز میتواند باعث کمک به افزایش قدرت استخوان‌ها شود و همچنین هر موز با دارا بودن ۱ میلی‌گرم سدیم میتواند با افزایش فشار خون مقابله کند.

اگرچه موز در هر وعده شامل تقریبا ۳۰ گرم کربوهیدرات میشود اما نباید از مصرف آن دوری کنید زیرا همچنان به شدت کم کالری و کم سدیم می‌باشد.

اگر در مورد مصرف کربوهیدرات‌های خود دارای شرایط خاصی‌ هستید پس میتوانید موز را نصف کرده و به عنوان میا‌‌ن وعده از آن استفاده کنید تا همچنان بتوانید از مزایای این میوه خوشمزه بهره ببرید.

 

 

منبع:

http://www.fitnessrxformen.com/

 تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره