۱۰ قانون برای کات کردن عضلات شکم در خانم ها و آقایون
شما اینجا هستید
اسلایدر » ۱۰ قانون برای کات کردن عضلات شکم در خانم ها و آقایون

۱۰ قانون برای کات کردن عضلات شکم در خانم ها و آقایون

بسیاری از ورزشکاران زن و مرد از مربی خود راجع به داشتن شکم شش تکه سوال می‌کنند آنها می‌خواهند بدانند بهترین تمرین برای داشتن عضلات شکم کدام است و یا چه غذایی مصرف کنند یا حرکات مادر و اصلی در تمرینات شکم کدام است؟

برای جواب دادن به این سوالات و داشتن شکم شش تکه از ۱۰ قانون زیر پیروی کنید:

۱- آیا حرکت دراز و نشست روی سطح صاف حرکات خوبی برای شش تکه کردن عضلات شکم است:
حرکت دراز و نشست به عضلات شکم فشار وارد میکند ولی حرکات اصلی و مفید زیادی دیگری وجود دارد به طور مثال طبق تحقیقاتی که در دانشگاه سن دیاگو انجام شد حرکت زیر شکم خلبانی تا ۲۱۰ درصد فشار بیشتر نسبت به دراز و نشست روی سطح صاف به عضلات شکم وارد می کند.

زیر شکم خلبانی
همچنین ماهیچه شکم به طور بسیاری موثری در حرکات لیفت و اسکات مورد فشار قرار می گیرد و تاثیر این دو حرکت دو حرکت در فشار به عضلات شکم و چربی سوزی بسیار بیشتر از حرکت دراز نشست روی سطح صاف است

۲- چه تمریناتی باعث از بین رفتن چربی های شکم می شود؟
جواب این سوال انجام تمرینات با وزنه با شدت و حجم بالا است.
از انجام اینگونه تمرینات باعث ترشح هورمون‌ لیپو لیتیک می‌شود .

هورمون لیپولیتیک شامل هورمون رشد و هورمون اپینوفرین از این دو هورمون باعث سوزانده شدن چربی بیشتر پس از ورزش می‌شود هنگامی که تمرینات شدید انجام می‌دهید اکسیژن بیشتری مصرف می شود و باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش چربی سوزی بیشتری می شود و تا ۷۲ ساعت پس از تمرین ادامه پیدا می‌کند.

محققان دانشگاه ملی تایوان طی یک آزمایش به این نتیجه رسیدند که انجام تمرین با وزنه های بیش از ۷۵ درصد یک تکرار بیشینه و به مراتب باعث چربی سوزی بیشتری می شود تا کمتر از ۵۰ درصد یک تکرار بیشینه.

پس برای سوزاندن چربی به ویژه در ناحیه شکم از حرکات با وزنه در حجم و رشد بالا استفاده کنید و حرکاتی مانند لیفت و اسکات را فراموش نکنید.

۳- چرا چربی های شکم زیر آب می شوند ؟

فیزیک بدنی هر فرد یا دیگر تفاوت می کند ولی ناحیه شکم یکی از مکان های دلخواه چربی‌ها برای جمع شدن است.
حتی اگر رژیم غذایی و دقیق و تمرینات ورزشی برنامه ریزی شده ای داشته باشیم باز احتمال اینکه مقداری چربی در ناحیه شکم داشته باشیم وجود دارد تغییرات هورمونی ناشی از کم خوابی, دیر خوابیدن و استرس و افزایش سن, افزایش چربی در ناحیه شکم می شود .

متاسفانه هیچ راه حل سریع برای آب کردن چربی های شکم وجود ندارد بلکه باید با تغذیه کافی و مناسب و تمرینات ورزشی منظم و. استفاده از مکمل های مناسب به جنگ چربی های شکم رفت.

۴- چه مدت طول میکشد تا عضلات شکم شش تکه شود؟

این متداول ترین سوالی از مربیان می‌شنود جواب این سوال بستگی به این موارد دارد که فرد ورزشکار چه رژیم غذایی دارد؟
چه سابقه تامین می دارند ؟

چه نوع تمرینات ای و با چه حجمی انجام می دهد؟

میزان چربی بدن و سن افراد ورزش کار شغل و میزان فعالیت و کار باید مورد توجه قرار گیرد شما نمی‌توانید یک شبه عضلات شش تکه بسازید بلکه باید برای آن تمرین منظم انجام دهید و نیز وقت کافی صرف این موضوع کنید همچنین باید یک برنامه تغذیه ای و مکمل و تمرینی منظم به مدت حداقل ۱۲ هفته داشته باشید تا نتایج قابل توجه ای به دست آورید.
۵- مواد غذایی برای داشتن شکم شش تکه باید بخوریم؟

باید کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر مصرف کنید. سعی کنید از کربوهیدرات مغذی مانند غلات سبوس دار استفاده کنید در تمام مواد غذایی خود سبزی و گوشت بخصوص گوشت سفید مانند مرغ و ماهی مصرف کنید.

ماست بدون چرب را فراموش نکید از خوردن چربی های خوب مانند روغن زیتون روغن آجیل یا روغن آووکادو نترسید.

من شخصاً در روز ۴ وعده غذایی کامل در برنامه ام دارم و دو مرتبه از مکمل های پروتئینی استفاده می کنم در روز تمرین هم قبل و هم بعد از تمرین پروتئین مصرف می کنم .
سعی می کنم از کربوهیدرات پیچیده مانند نان جو دوسر و یا برنج قهوه‌ای یا سیب زمینی شیرین مصرف کنم به طور کلی رژیم غذایی من شامل تخم مرغ کامل ,سیب زمینی شیرین ,ماست یونانی, ماهی, مرغ ,گوشت گاو ,آجیل ,روغن زیتون, روغن بادام, میوه ها سبزیجات و دیگر غلات و دانه های مغذی است.

۶- آیا مصرف مکمل ها باعث شش تکه شدن شکم میشود ؟
به یاد داشته باشید که هر مکملی احتیاج به مکمل دیگری دارد من همیشه به شاگردانم توصیه می کنم ابتدا رژیم غذایی خود را اصلاح کنند سپس برنامه تمرینی منظم و هدفمند داشته باشند بعد از آن به سراغ مصرف مکمل بروند.

باید با مطالعه و تحقیق از چربی سوزی ها استفاده کنند.
کافئین وch-19 و عصاره فلفل قرمز و کتون و تمشک موادی هستند که هر چربی سوزی خوب باید آنها را داشته باشند.

۷- سوال:آیا هنگامی که خوردن چربی سوز را متوقف ‌کنیم شکم دوباره چاق می‌شود یا خیر؟

تا زمانی که تغذیه مناسب و ورزش را ادامه دهیم شکم شش تکه باقی می‌ماند و نیاز نیست تا آخر اون چربی سوزی بخورید خیلی از مردم در یک مدت کوتاه شروع به انجام ورزش سخت می کنند و رژیم غذایی و مکمل مناسبی نیز مصرف می‌کند و نتایج خوبی نیز می‌گیرند ولی ناگهان ورزش را رها می‌کند و نتایج به دست آمده را خراب می‌کنند.
به این بلایی که گریبان ورزشکاران را می گیرند و می گویند سندرم یو یو می گویند پشتکار کار کلید موفقیت است.

۸- آیا شش تکه کردن شکم برای مردان آسان است یا زنان؟
بطور کلی چون بدن مردان تستسترون تولید می‌کند در اثر تمرینات ورزشی بیشتر چربی سوزی میکند و بیشتر عضله می سازد و بدن مردان در هنگام استراحت کردن یا ورزش سوخت و ساز بیشتری دارند.
زنان به دلیل ساختار عضلانی ترکیبات هورمونی که دارد کار سخت‌تری در پیش روی دارند .

به همین دلیل است که برای برنامه شکم زنان غیر از آنکه باید حرکات شکم به صورت سوپرست داده شود در سایر حرکات غیر از شکم نیز باید حرکاتی که عضلات شکم در آنها درگیر است و مانند لیفت داده شود پمپاژ آهن به عضلات برای چربی سوزی در بانوان کلیدی است.

سایر مکمل ها و چربی سوزی ها برای آن که در بدن چربی سوزی اتفاق بیافتد به این امر کمک می‌کنند.

۹- آیا حرکت شکم کمک می کند معده کوچک شود ؟

بله . حرکات شکم ۳ تا ۵ بار در هفته کمک می‌کند که شکم شما تخت شود اگر حتی شش تکه بودن شکم برای شما مهم نباشد حرکات شکم می‌تواند کمک کند عضلات شکم شما قوی تر شوند و شما سلامت تر باشید

۱۰- بزرگترین اشتباهی که اکثر افراد در کوچک کردن شکم مرتکب می شود چیست؟

در ۹۹ درصد مواقع هنگامی که افراد می‌خواهند سریع شکم خود را کوچک کنند یا از تمرینات کوچک کردن شکم نتیجه نگرفته‌اند شروع می‌کند به کم کردن غذا یا رژیم غذایی بد یا تمرینات شدید هوازی یا هر سه این موارد. به جای اینکار کار شما باید ست ها و تکرارهای حرکت شکم را بنویسد و هر غذایی که می‌خورید یادداشت کنید سپس با برنامه ریزی دقیق اشتباهات تمرینی و غذایی خود را اصلاح کنید تا نتیجه بگیرید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره