شما اینجا هستید
مقالات متفرقه » ۱۰ روش برای غلبه بر استرس

۱۰ روش برای غلبه بر استرس
مطمئنا استرس برای هر فردی اتفاق خواهد افتاد و هر شخصی به نوعی متفاوت دوست دارد این استرس را کنترل کند. با پیشرفت تکنولوژی و توقعات بالا از زندگی و همچنین سرعت بخشیدن به نحوه زندگی این عارضه به زندگی ما انسان ها حاکم شده و متاسفانه اگر خیلی سریع کنترل نشود می تواند عواقب ناخوشایندی مخصوصا برای یک ورزشکار به دنبال داشته باشد. همانطور که مطلع هستید بسیاری از افراد برای غلبه بر استرس سراغ راهکارهایی مناسب از جمله سیگار ، رانندگی با سرعت خیلی زیاد در بزرگراه ها و یا حتی انجام تمرینات بسیار سخت و پرشدت در باشگاه می روند.

10 روش برای غلبه بر استرس

استرس بخشی از زندگی هر انسانی در هر جا و هر زمانی محسوب خواهد شد و هر وقت این مشکل در زندگی مشخص هر فردی رخنه کرد باید خیلی سریع منبع این مشکل را پیدا کرده و با اجرای راه حل های علمی و منطقی از شر این عارضه خلاص شویم. حال اگر استرس به سراغ تان آمد اصلا نگران نباشید زیرا با انجام چند راه حل ساده و منطقی که امتحانش را پس داده است می توانید به راحتی با این پدیده شوم مقابله کنید .

۱- اولین قدم این است که باید با پزشک و یا روان پزشک خود مشاوره کرده تا ریشه این عارضه مشخص گردد. معمولا پزشکان معتقدند چون استرس برای هر فردی تاثیرات متفاوتی را خواهد گذاشت، بنابر این راهکارهای مقابله با این عارضه برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.
۲- مطمئنا یکی از روش های مقابله با استرس فعالیت فیزیکی یا همان ورزش کردن خواهد بود. ورزش مرتب و منظم مخصوصا ایروبیک می تواند عملکرد بدن و سیستم خوابتان را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.
۳- تا آنجایی که برایتان مقدور خواهد بود برای خواب کافی و کیفیت شبانه ارزش خاصی قائل شوید.
۴- در روزهایی که واقعا تراکم کاریتان بالا خواهد بود و وقت رفتن به باشگاه را ندارید سعی کنید حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی و یا حرکات کششی انجام دهید. اجرای این حرکات به تنهایی باعث ریلکس شدن تن و روان خواهد شد.
۵- از حرکت های مدیتیشن برای رسیدن به آرامش درونی تان بهره کافی را ببرید.
۶- سعی کنید در صورت مواجهه با استرس چند نفس عمیق بکشید، مطمئا باشید به آرامش نسبی دست پیدا خواهید کرد.
۷- در آخر هفته پس از چند روز ورزش سخت و نفس گیر به سالن ماساژ و یا سونا بروید.
۸- همواره در زندگیتان هدف های مثبت را در ذهنتان طرح ریزی کرده و برای رسیدن به آن همیشه تلاش و کوشش همراه با آرامش سرلوحه کارهایتان قرار دهید.
۹- تمامی اهداف مهم زندگیتان را به ۵ بخش شامل ؛ روحی ، معنوی ، ذهنی، فکری ، عاطفی، بدنی ، اقتصادی تقسیم کرده و آنها را به صورت فایل در گوشه ذهنتان ذخیره کنید و مطمئن باشید این اهداف به شما خواهد گفت که از زندگی چه می خواهید.
۱۰- خودتان را غرق در تصورات شاد و مهیج زندگی کرده و همواره لبخند بر لب داشته باشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره