شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » کوتاه از دنیای مکمل ها

 

کوتاه از دنیای مکمل ها

راندمان فعالیت های ورزشی وابسته به مقدار مصرف مواد غذایی توسط عضلات برای تولید نیرو است . بدن ما تقریباً یک چهارم کالری های دریافتی اش را صرف انقباض عضلات می کند . هرچه توان عضلات برای جذب مواد غذایی افزایش پیدا کند ، راندمان ورزشی افراد بهبود پیدا می کند .
معمولاً سعی می شود راندمان ورزشکاران را با تکنیک ها و تکنولوژی های برتر افزایش دهند اما یافته های جدید نشان می دهد مکمل های حاوی نیترات که سطح نیتریک اکساید خون را افزایش می دهند ، کارایی بیوشیمیایی مواد غذایی را بهبود می بخشند .
نیتریک اکساید گازی است که از دیواره داخلی رگ ها ترشح می شود و برای تنظیم فشار خون و جریان خون ضروری است .

مواد غذایی و مکمل هایی مانند آرژنین ، عصاره چغندر و زالزالک که نیتریک اکساید را افزایش می دهند ، باعث افزایش جریان خون به عضلات می شوند و در نتیجه انتقال مواد غذایی حین و پس از تمرین به عضلات بیشتر شده و راندمان ورزشی و ریکاوری پس از آن افزایش می یابد .

نیترات راندمان تمرین را افزایش می دهد

کوتاه-از-دنیای-مکمل-ها

کوتاه از دنیای مکمل ها

 

 

کافئین بیماری های متابولیکی را کاهش می دهد

بیماری های متابولیکی به مشکلاتی نظیر فشار خون بالا ، چربی خون غیر طبیعی ، اختلالات تنظیم قند خون ، افزایش توده چربی شکمی و آدم گفته می شود که پیامد رژیم غذایی ناصحیح ، نداشتن فعالیت بدنی و مشکلات ژنتیکی هستند . داشتن رژیم های غذایی با کربوهیدرات و چربی بالا منجر به افزایش این مشکلات متابولیکی می شود .

اما در یک تحقیق جدید مشخص شد استفاده از مکمل های غذایی حاوی کافئین باعث کاهش فشار و چربی خون بالا و همچنین تنظیم قند خون می شود . به طور کلی کافئین در بهبود وضعیت قلبی عروقی و سلامت افراد نقش مثبتی دارد .

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

مصرف بیش از حد لوسین ممنوع :

لوسین یک اسید آمینه شاخه ای است که در ساختمان پروتئینی عضلات و به عنوان محرک سنتز عضله به کار می رود . پیش از این دانشمندان به نقش مهم این اسید آمینه در عضله سازی پی برده بودند اما مقدار مصرف آن را مشخص نکرده بودند .

به تازگی مشخص شده است مصرف بیش از ۵۰۰ میلی گرم از این اسید آمینه به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن باعث اسیدی شدن خون شده که برای اندام های داخلی مانند کلیه و کبد حالتی سمی و خطرناک محسوب می شود . ورزشکاران می توانند روزانه ۳۵ گرم از مکمل های حاوی لوسین را بدون نگرانی مصرف کرده و از فواید آن بهره مند شوند .

کربوهیدرات ساده یا پیچیده ؟

بدن ما از کربوهیدرات ها به عنوان منبع تامین انرژی در فعالیت های ورزشی با بیش از ۶۵ درصد توان ، استفاده می کنند . سال هاست که متخصصان دریافته اند ورزشکارانی که پیش از تمرین از مواد غذایی کربوهیدارتی استفاده می کنند نسبت به عده ای که مواد پروتئینی و یا چربی مصرف کرده اند ، از استقامت بیشتری حین تمرین برخوردارند . حال سوال اینجاست کدام نوع کربوهیدرات برای افزایش استقامت و انرژی پیش از تمرین و مسابقه موثر است ؟

کربوهیدرات های ساده ( با شاخص گلایسمیک بالا ) و یا کربوهیدرات های پیچیده ( با شاخص گلایسمیک پایین ) ؟

دانشمندان انگلیسی به تازگی دریافتند که مصرف کربوهیدرات ها با هر نوع شاخص گلایسمیکی باعث افزایش استقامت می شود .

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره