شما اینجا هستید
مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه » کدام میوه ها به رشد عضلات کمک میکنند؟

کدام میوه ها به رشد عضلات کمک میکنند؟

هنگامی که به منظور عضله‌ سازی با خود فکر می‌کنید که چه ماده غذایی را بخورید میوه‌ها احتمالا اولین ماده غذائی نخواهند بود که به آنها فکر خواهید کرد.اما میوه‌ها هم همانند هر ماده غذایی دیگری با اهمیت هستند.پتاسیم موجود در آنها باعث عضله‌ سازی میشود، کربوهیدرات آنها با تامین سوخت بدن باعث جلوگیری از تجزیه عضلات میشود و آنتی اکسیدان های آنها باعث حفاظت از ماهیچه‌ها میشود.

کدام میوه ها به رشد عضلات کمک میکنند؟

کدام میوه ها به رشد عضلات کمک میکنند؟

پتاسیم باعث عضله‌ سازی میشود

ممکن است فک کنید که پتاسیم یک ماده معدنی در جهت حفظ تعادل الکترولیت‌ها باشد و نه یک عامل کمک کننده در جهت افزایش رشد عضلات.اما شما برای ساخت پروتئین و عضله‌ در بدن خود نیازمند مقادیر کافی‌ پتاسیم می‌باشید.بزرگسالان روزانه نیازمند مصرف ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم هستند.هر میوه ای میتواند در تامین پتاسیم روزانه شما کمک کننده باشد اما میوه‌هایی نظیر طالبی، موز، پرتغال، کیوی، آلو و زرد آلو خشک شده بهترین منابع آن هستند.

 

کربوهیدرات‌ها باعث حفظ پروتئین میشوند

کربوهیدرات‌ها تامین کننده انرژی بدن هستند و اگر از آنها به میزان کافی‌ مصرف نکنید بدن شما ممکن است برای تامین انرژی خود عضلات را تجزیه کند.بر اساس اعلام آکادمی تغذیه و رژیم غذایی هر فردی که حداقل دو بار هفته تمرینات قدرتی‌ انجام میدهد می‌بایست حداقل نصف کالری روزانه او از طریق کربوهیدرات‌ها تامین شود.کربوهیدرات‌ها درشت مغذی اصلی‌ در میوه‌ها محسوب میشوند و برای یک رژیم عضله‌ ساز انتخابی سالم هستند.از جمله میوه های دارای کربوهیدرات بالا و سالم می‌توان به انگور، گلابی، گیلاس، آناناس و خرما اشاره کرد.

 

آنتی اکسیدان‌ها از عضلات حفاظت میکنند

انجام ورزش های پر فشار و استرس زا باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی در بدن میشوند که ممکن است باعث آسیب رسیدن به سلول‌ها شود و این امر ممکن است شما را به سمتی‌ هدایت کند که مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

اما هنگامی که بحث آنتی اکسیدان‌ها و سلامتی‌ مطرح میشود همیشه بهتر است که آنها را از مواد غذایی تامین کنید.میوه‌ها سرشار از برخی‌ آنتی اکسیدان‌ها نظیر ویتامین ث، کاروتنویید‌ها و فلاوونوید‌ها هستند.با مصرف میوه هایی نظیر انبه، گریپفروت، سیب و گیلاس میتوانید آنتی اکسیدان های لازم در جهت حفاظت از ماهیچه های خود را تامین کنید.

 

چگونه میوه‌ها را به رژیم غذایی اضافه کنیم

چندین راه برای افزودن میوه‌ها به رژیم غذایی عضله‌ ساز شما وجود دارد تا بتوانید از تمام مزایای غذایی آنها استفاده کنید.برای شروع میتوانید در انتهای وعده های غذایی خود با مصرف میوه‌ها یک پایان شیرین داشته باشید.میوه‌ها همچنین یک منبع کربوهیدراتی خوب هستند که میتوانند به عنوان یک اسنک بعد از تمرین مصرف شوند.همچنین میتوانید میوه‌ها را با ماست یونانی و پودر های پروتئینی مخلوط کرده و از مزایای آنها در جهت عضله‌ سازی و تامین نیاز های بدن استفاده کنید.میوه‌ها همچنین یک انتخاب راحت و مناسب برای میا‌‌ن وعده‌ها میباشند.

منبع:

http://www.livestrong.com/

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره