شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » چگونه بر اساس اهداف مختلف مکمل های مورد نیاز را تعیین کنیم

چگونه مکمل مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چگونه بر اساس اهداف مختلف مکمل های مورد نیاز را تعیین کنیم

در دنیای بدن سازی و فیتنس صد‌ها مکمل مختلف ورزشی را میتوانید یافت کنید که همگی‌ مدعی بهترین بودن هستند و به شما وعده‌های زیادی را میدهند و به شما می‌گویند در صورت مصرف مکمل آنها شما به تمام اهداف خود رسیده و قویتر، سریعتر، حجیم تر و بدنی تفکیک شده تر خواهید داشت.اما شما کدام مورد می‌خواهید باشید؟ آیا می‌خواهید قویتر، سریع تر یا حجیم تر و تفکیک شده تر باشید؟ متأسفانه شما تنها میتوانید یک یا دو هدف را در یک زمان دنبال کنید و به آنها پایبند باشید زیرا اگر بخواهید در آن واحد به دنبال تمام این اهداف باشید به احتمال بسیار زیاد شکست خواهید خورد و هیچگاه به نتایج دلخواه خود نخواهید رسید.اما این موضوع یک بحث جدا می‌باشد که باید جداگانه در مورد آن صحبت کرد ما در اینجا می‌خواهیم به شما مکمل‌های مناسب برای هدف‌های مختلف را معرفی‌ کنیم.

چگونه-مکمل-مناسب-خود-را-انتخاب-کنیم؟

چگونه مکمل مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انجام این کار قطعا باعث بهبود شانس ریکاوری بهتر، طرز فکر بهتر برای انجام تمرینات سخت تر، یک ارتباط ذهنی‌ عضلانی بهتر و دیگر موارد خواهد شد. اما مصرف مکملی که هدف آن ترمیم ماهیچه‌ها می‌باشد قطعا به شما در تفکیک بیشتر عضلات کمکی‌ نخواهد کرد.مطمئنا شما نمیخواهید که دور خود را پر از انواع مکمل‌ها و محصولات مختلف کنید در صورتی‌ که هنوز هم نمیدانید چه مصرف کنید و دلیل مصرف مکمل‌های کنونی چه می‌باشد.در زیر مکمل‌هایی را که شما می‌بایست مصرف کنید را ذکر خواهیم کرد تا به شما در تعیین اهدافتان کمک کند.

 

مکمل‌های اصلی‌ : پروتئین وی، روغن ماهی‌، مولتی ویتامین/مینرال

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

این سه مکمل پایه اصلی‌ هر کدام از اهداف مرتبط با بدن سازی و فیتنس می‌باشد.ممکن است اینجا بگویید که نیازی به مصرف پروتئین وی نمی‌باشد زیرا می‌توان تمام پروتئین مورد نیاز بدن را از مواد غذایی به دست آورد که می‌توان گفت درست می‌باشد اما شک داریم که شما قادر به مصرف انواع مختلف و متنوعی از مواد غذایی باشید تا بتوانید تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را در روز تامین کنید.

 

قدرت و افزایش حجم : کراتین، آمینو اسید‌های شاخه دار، گلوتامین

تحقیقات مختلف به کرات نشان داده است که سه مکمل آمینو اسیدی ذکر شده برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال ریکاوری بهتر و رشد بیشتر عضلات هستند می‌باشد.مکمل کراتین از طریق افزایش ذخایر فوسفوکراتین در ماهیچه‌ها عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا بازتولید آدنوزین تری فسفات را سریعتر انجام دهید که اولین منبع انرژی بدن می‌باشد.آمینو اسید‌های شاخه دار (لوسین، ایزولوسین و والین) آمینو اسید‌های ضروری هستند که به شما در فرایند سنتز پروتئین کمک خواهند کرد.ال گلوتامین نیز بیشتر از ۶۰% آمینو اسید‌های مورد نیاز بافت‌های ماهیچه ای اسکلتی را تشکیل میدهد.

مکمل‌های-افزایش-دهنده-حجم-خشک-عضلانی

مکمل‌های افزایش دهنده حجم خشک عضلانی

بهبود عملکرد ورزشی : بتا آلانین، کافئین، ویتامین‌های گروه ب

هنگامی که بحث عملکرد ورزشی به میا‌‌ن میاید چندین سناریوی مختلف وارد کار میشود.ورزش‌های بیرونی، ورزش‌های سالنی، دوندگی، پیاده روی، شنا و بسیاری ورزش‌های دیگر.اما حقیقت این است که اگر شما در ورزش مورد نظر خود می‌خواهید کمی‌ بیشتر دوام آورده و استقامت خود را بالا ببرید سه مکمل ذکر شده قطعا به شما کمک خواهند کرد.ویتامین‌های گروه ب باعث افزایش تولید انرژی میشوند و در ضمن آنها کوفاکتور‌های انتقال دهنده عصبی عضلانی نیز میباشند که به بهبود حالات خلقی‌ و سم زدایی از بدن کمک میکنند که این امر بعد از ورزش ضروری می‌باشد.به علاوه فرایند ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها وییتامین‌های ب بدن را تخلیه می‌کند پس اگر تمرینات با وزنه سنگین انجام میدهید یا ورزش شما طوری است که بافت‌های ماهیچه ای آسیب زیادی میبینند باید از مقادیر اضافه ویتامین‌های گروه ب استفاده کنید تا فرایند بازسازی سرعت بیشتری گیرد.

بتا آلانین میتواند باعث بهبود قدرت انفجاری عضلات، بهبود استقامت غیر هوازی عضلات و افزایش ظرفیت ورزشی عضلات شما شود که نتیجه آن انجام بیشتر ورزش توسط شما خواهد شد.در آخر کافئین که بیشترین تحقیقات روی آن صورت گرفته است برای آنهایی که به دنبال یک افزایش انرژی بیشتری هستند به شکل فوق العاده ای عمل می‌کند.کافئین یک تحریک کننده سیستم عصبی مرکزی می‌باشد که بسیاری از مکمل‌های قبل از تمرین شامل این محرک میباشند و قطعا مصرف آن میتواند باعث هوشیاری بیشتری در شما شود.

 

مکمل‌های افزایش دهنده حجم خشک عضلانی

نکته مهم در اینجا ریکاوری و بهبود محیط آنابلیک در بدن می‌باشد که این یعنی‌ دریافت مقادیر مناسب پروتئین و انتقال مواد غذایی به ماهیچه‌ها و مصرف کالری کافی‌ برای رشد عضلات می‌باشد.کراتین و مکمل‌های نیتریک اکسید میتوانند شما را در ریکاوری عضلات و افزایش جریان خون کمک کنند.مصرف ترکیبی‌ از پروتئین و کربوهیدرات‌ها قبل و بعد از تمرین به شما کمک خواهد کرد تا انرژی شما حین تمرین پایدار بماند و فرایند ریکاوری بعد از آن را افزایش خواهد داد.به یاد داشته باشید که رشد شما خارج از باشگاه روی خواهد داد.

 

مکمل‌های چربی‌ سوزی

از آنجایی که اساسا تنها چیزی که واقعا باعث کالری سوزی میشود ماهیچه‌ها هستند پس ضروری می‌باشد که حین چربی‌ سوزی ماهیچه‌های خود را نیز حفظ کنید.مکمل‌های ترموژنیک میتوانند شما را در افزایش سرعت متابولیسم کمک کنند.مقادیر فراوانی‌ از پروتئین‌های با کیفیت باعث جلوگیری از تجزیه ماهیچه‌ها به عنوان سوخت بدن خواهند شد.مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده خوب و با کیفیت نیز باعث میشود تا سطح انرژی شما بالا حفظ شود و همچنین از افزایش سطح ناگهانی انسولین که باعث تجمع بیشتر چربی‌ در بدن میشود نیز جلوگیری می‌کند.

منبع :

http://www.fitnessrxformen.com/

 تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره