شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » چهار دلیل استفاده از تمرینات فول بادی

چهار دلیل استفاده از تمرینات فول بادی

۴ دلیلی که باید از تمرینات فول بادی استفاده کنید

تمرینات کل عضلات بدن یا همان تمرینات فول بادی اشاره به تمریناتی دارد که شما در یک جلسه میتوانید تمام عضلات بدن را تمرین دهید به جای اینکه بخواهید هر عضله‌ را جداگانه تمرین دهید.تمرینات اسپلیت اکنون برای سالهاست که جزوی ثابت در جامعه بدن سازی می‌باشند.

با تمرینات اسپلیت شما میتوانید هر گروه عضلانی را با حجم بیشتری در هر جلسه تمرین دهید اما میزان فراوانی‌ تمرین دادن یک گروه عضلانی در این بین قربانی میشود.اما در تمرینات فول بادی اگرچه در هر جلسه تمرینی حجم تمرینی کمتری را برای هر عضله‌ انجام می‌دهید اما هر گروه عضلانی در هفته با فراوانی‌ بیشتری تمرین خواهد دید.

چهار دلیل استفاده از تمرینات فول بادی

چهار دلیل استفاده از تمرینات فول بادی

همانگونه که مشخص شده فراوانی‌ تمرینات یک اصل بسیار مهم برای رسیدن به فیزیک بدنی دلخواه می‌باشد.برای اینکه چرا من فکر می‌کنم که شما باید به تمرینات فول بادی روی بیاورید ۴ دلیل وجود دارد.

۱) چربی‌ سوزی بیشتر
تحقیقات نشان داده است که تمرینات فول بادی می‌توانند باعث بهبود بهتر چربی‌ سوزی نسبت به تمرینات اسپلیت شود.در یک تحقیق مشخص شد افرادی که در هفته ۳ جلسه تمرین فول بادی را انجام داده بودند توانستند چربی‌ سوزی بیشتری را نسبت به افرادی که از تمرینات اسپلیت استفاده کرده بودند داشته باشند.تمرینات فول بادی اینطور به نظر می‌رسد که میتواند از طریق فعال سازی ژنی‌ باعث تاثیر روی چربی‌ سوزی شود (حوزه تحقیقات من هنگامی که در دانشکده پزشکی‌ یل بودم). فعال سازی ژنی‌ به منظور تعیین نوع نتیجه حاصل شده از تمرینات حیاتی می‌باشد که تعیین می‌کند نتیجه عضله‌ سازی باشد یا چربی‌ سوزی.تمرینات فول بادی با تحریک فعال سازی ژنی‌ باعث حفظ عملکرد مناسب فرایند‌های متابولیکی در هر عضله‌ میشود، تاثیری که میتواند در طول کل روز دوام داشته باشد. اساسا بدن شما با انجام تمرینات فول بادی در طول روز از چربی‌‌ها و کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع سوخت استفاده خواهد کرد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

۲) عضله‌ سازی بیشتر
در همان تحقیق ذکر شده در بالا افرادی که تمرینات فول بادی را انجام داده بودند توانستند کمی‌ بیشتر نسبت به افرادی که از تمرینات اسپلیت استفاده کرده بودند عضله‌ سازی کنند.یک دلیل محتمل آن میتواند این باشد که در افرادی که از تمرینات فول بادی استفاده کرده بودند میزان نسبت تستوسترون به کورتیزول در آنها بهبود پیدا کرده بود.هرچه میزان تستوسترون شما بیشتر و میزان کورتیزول کمتر باشد بدن شما بیشتر در شرایط آنابولیک قرار خواهد داشت.فعال سازی این نسبت آنابولیک ایده‌آل از طریق انجام تمرینات فول بادی با فراوانی‌ زیاد میتواند باعث افزایش حداکثری سنتز پروتئین شود که نتیجه آن رشد عضلات بیشتر می‌باشد.

۳) قدرت بیشتر
هنگامی که محققان نفرات قدرتمند تر هر گروه را جداسازی کردند (کسانی‌ که قادر بودند اسکات سنگین تری را انجام دهند) آنها دریافتند که افراد قویتر در گروه تمرینات فول بادی توانستند افزایش قدرت بیشتری نسبت به افراد قویتر گروه تمرینات اسپلیت داشته باشند.این موضوع نشان میدهد که تمرینات فول بادی برای افراد حرفه‌ای ممکن است حتی دارای مزایای بیشتری نسبت به افراد تازه کار نیز باشد.این موضوع خود نشان دهنده یک تغییر اساسی‌ در بین دانشمندان ورزشی می‌باشد که همیشه توصیه میکردند که مبتدی‌ها از تمرینات فول بادی استفاده کنند زیرا این تمرینات آنها را قادر می‌سازد تا با فراوانی‌ بیشتری دستگاه حرکتی‌ و سیستم عصبی خود را تمرین دهند، همان تغییرات اصلی‌ که یک فرد تازه کار در چند هفته اول تمرینات آن را حس می‌کند. اکنون اینطور به نظر می‌رسد که فراوانی‌ بیشتر تمرینات فول بادی ممکن است برای بدن سازان حرفه‌ای که به دنبال افزایش قدرت هستند مزایای بیشتری را داشته باشد.

۴) افزایش سلامتی‌ بدن
با فعال سازی ژنی‌ در هر فیبر ماهیچه ای در هر روز، تمرینات فول بادی می‌توانند با حفظ سطوح بالای فرایند‌های متابولیکی نقشی‌ مهم در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های متابولیکی ایفا کنند.در ۴۹ سالگی، اکنون من در بهترین فرم بدنی زند‌گیم قرار دارم هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سلامت درونی‌.تمرینات فول بادی یکی‌ از دلایل آن می‌باشد.

منبع:
https://www.bodybuilding.com

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

  1. majid

    با سلام. قبل از هرچیز ببخشید مربوط به مطلب بالا نیست، ولی واقعا سوال مهمی دارم. ممنون میشم کمک کنید.
    من تازگی ها از یکی از آشنایان مکمل هایی گرفتم که چنتا سوال برام پیش اومد:
    ۱٫ مکمل هایی با مارک وایکینگ و ریل فارم مورد تایید هستند؟

    ۲٫ چرا محصولاتی که در بازار هستند با این که بسته بندی اونها مانند محصولات در سایت خودشون هستند ولی با وجود تفاوت برند محتویات آنها بسیار شبیه به هم هستند. مثلا bcaa مارک وایکینگ، الیمپ و ریل که من دیدم داری پوشش کپسول های کاملا مشابهی هستند. و چنتا کپسول چربی سوز از مارک هایی دگه دیدم که کاملا شبیه به اونا بودن.
    ۳٫ چرا درپوش پلم داخلی برند های مختلف به یک شکل و کاملا مشابه هستند؟

    • محمد

      سلام با تشکر از مطالب آموزنده شما : من ۶۲سالمه ۱ساله که در خانه با دمبل و وسایل ساده ورزش بدنسازی و ورزش هوا زی دارم ۶ماه اول پیشرفت خوبی داشتم ولی مدتی است که بدنم تغییر ندارد در هفته ۳جلسه ۱تا ۱/۵ساعت حرکات ترکیبی انجام میدم و ۶روز هفته ۳۰تا۴۵دقیقه ورزش هوازی و شکم کارمیکنم یک روز هم استراحت ، ضمنا داروی فشارخون و چربی و اسپرین هم مصرف میکنم ولی مشکل قلبی ندارم داروی مکمل نمیخورم یک قوطی ۱۸۰عددی قرص امینو و ۱۰عدد آمپول دکا ایرانی برای درد عضلانی مصرف کردم ۱۵روز یکبار الان دوهفته است بدنم بخصوص در ناحیه کتف و پشت مابین دو کتف درد زیاد و مدام دارم نمیتوانم ورزش را ترک کنم لطفا راهنمایی کنید . متشکرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره