پنج قدم تا انتخاب بهترین چربی سوز
شما اینجا هستید
چربی سوزی ( هوازی و بی هوازی) » پنج قدم تا انتخاب بهترین چربی سوز

پنج قدم تا انتخاب بهترین چربی سوز

چربی سوزها می توانند مثل یک نعمت الهی بر شما نازل شده و درصد خشکی بدن تان را تا سطح غیر قابل باوری افزایش دهند، اما این فقط به شرطی است که درست از آنها استفاده کنید. پس، لطفا قبل از اقدام به خرید به پنج سوال زیر پاسخ دهید. برای سوزاندن آماده هستید؟

 

زمانی که برنامه رژیم و تمرین تان کاملا درست و اصولی باشد، می توانید به فکر مصرف چربی سوز بیفتید و نمونه ای مناسب را برای اهداف خاص خودتان انتخاب کنید. بازار مکمل هر روز با هجوم انواع جدیدی از مکمل های کاهش وزن بمباران می شود، پس هر کسی میتواند یک چربی سوز متناسب با اهداف و ویژگی های بدنی اش را انتخاب نموده و از شر چربیهای سرسخت خلاص شود. قبل از اقدام به خرید چربی سوز به دقت به ۵ سوال زیر پاسخ دهید و خودتان را برای مشاهده نتایج حیرت انگیز آماده کنید.

پنج قدم تا انتخاب بهترین چربی سوز

پنج قدم تا انتخاب بهترین چربی سوز

۱) از چربی سوزتان چه توقعی دارید؟

از آنجا که چربی سوزهای مختلف برای دستیابی به اهداف مختلفی طراحی می شوند، در اولین قدم باید تصمیم بگیرید که از چربی سوز مصرفی خود چه توقعی دارید. به بیان دیگر، دوست دارید مصرف این چربی سوز باعث بروز چه تغییرات و نتایجی شود؟

آیا به دنبال انرژی بیشتر هستید؟ می خواهید اشتهایتان را سرکوب کنید؟ یا شاید می خواهید

انتظار و توقع شما در بازار وجود خواهد داشت. اگر نتوانستید محصولی را پیدا کنید که همه خواسته های شما را یکجا برآورده کند(مثلااگر محصولی را می خواهید که عصاره چای سبز را برای چربی سوزی طبیعی، “هودیا” را برای کنترل اشتها، و کافئین را برای انرژی داشته باشد) آن وقت شاید بهتر باشد که هریک از این خواسته ها را با خرید یک مکمل جداگانه برآورده سازید. قبل از اقدام به خرید باید حتما مشخص کرده باشید که چربی سوز مورد نظرتان باید حاوی چه ترکیباتی باشد.

بسیاری از چربی سوزها در دسته محصولات ترکیبی” جای می گیرند، که حاوی طیف وسیعی از ترکیبات متنوع بوده و برای تاثیر بر سطوح انرژی متابولیسم، و اشتها طراحی شده اند. پس شما هم اگردنبال یک حمایت چند بعدی در زمینه چربی سوزی هستید، یک محصول ترکیبی را امتحان کنید

۲) آیا نسبت به مصرف کافئین یا مواد محرک حساس هستید؟

کافئین در بسیاری از چربی سوزهامورداستفاده قرار می گیرد تا به ارتقاء سطوح انرژی کمک کرده و تحرک پذیری اسیدهای چرب را نیز افزایش دهد (این یعنی همان چربی سوزی خودمان). اما اگر می دانید که حتی نوشیدن یک فنجان قهوه، اعصابتان را به هم می ریزد و خواب شب تان را کاملا مختل می کند، احتمالا بهتر است به فکر تهیه یک چربی سوز فاقد محرک باشید

درست است که محرکها از نظر افزایش انرژی دارای مزایایی هستند، اما اگر این مساله به بهای از دست دادن خواب و سلامتی عمومی تان تمام می شود، بهتر است قید مصرف کافئین، یوهیمبین یا سینفرین (سه محرک رایج مورد استفاده در چربی سوزها) را بزنید.

چربی سوزهای فاقد محرک معمولا حاوی ترکیباتی مثل عصاره چای سبز، آن-کارنیتین CLA، و دیگر گیاهان طبیعی ای هستند که مزایای ارزشمندی را بدون تحریک سیستم عصبی مرکزی عاید شما می کنند

بهترین چربی سوز

بهترین چربی سوز

۳) آیا در حال حاضر داروی خاصی مصرف می کنید؟

همیشه بسیار خوب است که قبل از شروع برنامه چربی سوزی با پزشکتان مشورت کنید، و خصوصا قبل از اینکه تصمیم به مصرف چربی سوز بگیرید.

اگر هر دارویی مصرف می کنید که ممکن است بر قلب یا فشار خون تان تاثیر بگذارد، یا حتی با محرکها یا ترکیبات گیاهی مکمل تان تداخل پیدا کند، حتما در مورد آن از پزشکتان سوال کنید. در واقع، پزشکتان ممکن است نکات خاصی را در مورد مصرف چربی سوزهای محرک دار یا فاقد محرک به شما گوشزد کند همچنین، با کمی دقت متوجه خواهید شد که بر روی بر چسب تقریبا تمام مکمل های موجود در بازار نیز به این موضوع اشاره شده است. هر چند که کاهش وزن برای دستیابی به ظاهر بدنی ایده آل می تواند بسیار مطلوب و لذت بخش باشد، اما این موضوع هرگز نباید به بهای از دست رفتن سلامتی باشد

۴) برای چه مدت قصد استفاده از چربی سوز را دارید؟

بسیاری از افراد برای چربی سوزی از رژیمهای یک تا ۶ ماهه استفاده می کنند، و این یعنی که برای چند ماه به رژیم چربی سوزی پایبند مانده و پس از آن از رژیم فاصله می گیرند و کالری مصرفی روزانه را به حد نرمال می رسانند. در اکثر موارد، مصرف چربی سوز نیز بهتر است به همین شکل دوره ای باشد.

اگر مصرف شما هم همینطور است، می توانید به سراغ چربی سوزهای قوی بروید، چون قرار نیست که دوره مصرف تان طولانی باشد.

چربی سوزهای محرک دار ممکن است به مرور موجب فرسودگی و اعمال فشار بر سیستم عصبی مرکزی شوند. پس بسیار مهم است که هر چند ماه یکبار نسبت به قطع مصرف اقدام نموده و به بدنتان اجازه دهید تا سموم احتمالی ناشی از مصرف چربی سوز را دفع کند.

۵) آیا دچار استرس شدید هستید؟

استرس یکی از موانع اصلی بر سر راه موفقیت در رژیم های کاهش چربی به شمار می آید. و علاوه بر آن، خود رژیم گرفتن برای چربی سوزی نیز موجب اعمال استرس فیزیکی زیاد بر روی بدن می گردد. استرس زیاد می تواند موجب تخریب بافت خالص عضلانی، افزایش ذخیره سازی چربی، و کاهش سرعت ریکاوری در بین جلسات تمرین شود. بنابراین، در حالی که اکثر افراد به چربی سوزها به عنوان تنها راه حل عبور از مانع چربی سوزی نگاه می کنند، محصولات مفید دیگری نیز در بازار وجود دارند که نباید نسبت به آنها بی توجه بود.

اینکه یک محصول آنتی اکسیدان، یک مولتی ویتامین با کیفیت، یا یک محصول کاهش استرس را انتخاب کنید چندان فرقی نمی کند؛ تعداد زیادی از گیاهان طبیعی و عصاره های گیاهی این چنینی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا تک تک روزهایتان را با روحیه ای خوب و نگرشی مثبت آغاز کنید

به عنوان مثال، یکی از گیاهانی که می تواند در مواقع توقف چربی سوزی ناشی از استرس زیاد به کمک شمابیاید “جین سینگ” میباشد. این ترکیب به شکل مثبتی موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی، بهبود خلق و خو، و افزایش سطوح انرژی می شود. اگر قرار گرفتن در معرض استرس موجب خستگی و بی رمقی شما می گردد. این محصول برایتان بی نهایت مفید خواهد بود بنابراین، بهترین اقدام این است که همه محصولات مختلف موجود در بازار را به خوبی بشناسید و نهایت استفاده را از خواص احتمالی آنها برای رسیدن به اهدافتان ببرید. همچنین، ممکن است بخواهید بیش از یک نوع چربی سوز را در رژیم تان استفاده کنید تا از مزایای مختلف آنها در کنار هم بهره مند شده و بهترین نتایج را به دست بیاورید

فقط یادتان باشد که مصرف همزمان دو محصول حاوی محرک معمولا ضروری نیست و ممکن است موجب تحریک بیش از حد احساس خستگی در انتهای روز و حتی کاهش نتیجه گیری شما از رژیم شود. همیشه در مورد کافئین دریافتی در طول روز دقت به خرج دهید. قهوه، نوشیدنیهای قبل از تمرین، و چربی سوزها همگی حاوی کافئین هستند و خیلی راحت ممکن است شما را با زیاده روی ناخودآگاه در مصرف کافئین مواجه سازند

خوب، حالا به خوبی با نکات مهم و تاثیرگذار در نحوه انتخاب چربی سوز مناسب آشنا شدید استفاده از این نکات به شما اجازه خواهد داد تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و مکملی را برگزینید که شما را به بهترین شکل به سمت اهداف تان راهنمایی کند

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره