عضلات شکم و پنج دلیل که نمی توانید آنها را ببینید
شما اینجا هستید
اسلایدر » عضلات شکم و پنج دلیل که نمی توانید آنها را ببینید

عضلات شکم. بی وقفه تمرین می‌کنید،  متوجه رژیم غذاییتان هستید؛. اما زمانی‌که پیراهنتنان را در‌می‌آورید، چیزی کاملاً درست نیست. رفیق سیکس پکت کجاست؟ تعجب می‌کنید که کجای سخت‌کوشیتان اشتباه بوده‌است؟

در اینجا پنج مورد از رایج ترین دلایلی که نمی‌توانید شکم خود را ببینید و آنچه می‌توانید برای تغییرش انجام دهید، آورده‌شده‌است.

چربی بسیار زیادِ بدن

صاف و ساده، چربی بسیار زیادی دارید. مردان بهتر است به دنبال درصد چربی زیر ۱۰٪  و زنان باید میانه‌های ۱۳% تا ۱۹% باشند.  اگر چربی بدنتان را از طریق یک مربی معتمد اندازه‌گیری‌کردید و درصد چربی بدنتان بالاتر از این اعداد بود، مقدار زیادی چربی بین ماهیچه راست شکم و پوست وجود دارد. این اولین دلیل است که باعث می‌شود اکثر مردم هرگز شکم خود را نبینند. وقت خود را با استفاده از ابزارهای متناوب بیوالکتریک به جهت مشخص‌کردن چربی بدنتان تلف نکنید. متغیرهای زیادی وجود دارند که می توانند نتایج شما را تغییر دهند؛ مانند آبرسانی، دمای اتاق، خواه شما قبل یا بعد از تمرین اندازه گیری می کنید، و حتی آخرین باری که یک وعده غذایی را می‌خورید! مؤثر‌ترین روش برای تعیین چربی بدن، یافتن مربی است که در انجام «تست پوستی هفت مکانه با کولیس» ماهر باشد.

 

عضلات شکم شما به اندازه کافی ضخیم نیستند.

اگر دور کمر کوتاه و کمترین مقدار چربی بدن را دارید و هنوز قادر به دیدن شکمتان نیستید،  پس باید روی ضخیم‌تر شدن عضله راست‌شکم خود (عضله سکس پک) کار کنید. اگر عضلاتی که در شکمتان وجود دارد ضعیف و کوچک باشند، هرگز قادر به دیدن شکم خود نخواهید بود. بیشتر افرادی که عضلات شکم خود را تمرین می‌دهند، در هفته هزاران بار تمریناتِ وزن بدن را انجام می دهند یا از وزن کافی برای ایجاد هر نوع رشد در عضلات شکم استفاده نمی‌کنند. اگر نیاز به افزایش اندازه و قدرت عضلات شکمتان دارید، نمی‌توانید مثل دیگران تمرین کنید؛ عضلات شکم خود را با وزنه تمرین دهید!

 

عضلات شکم شما تن کافی را ندارند.

نه، من در مورد عبارتی گنگ صحبت نمی‌کنم که برای توصیف کسی که در حضور چربی کم توده عضلانی داشته باشد! چیزی به نام تن عضله وجود دارد که شامل میزان کششی است که عضلات شما در حالت استراحت دارند. بدون توضیح اضافه و خلاصه، تمام عضلات شما هنگام استراحت دارای مقدار مشخصی تنش هستند و می‌توان میزان تنش یا تن در حالت استراحت را در عضلات افزایش داد. آیا عضلات شکمتان هنگام انعطاف ظاهر می‌شوند، اما به محض استراحت ناپدید می شوند؟  عضلات شکم خود را با افزایش میزان کششی که در حالت استراحت دارند، قابل مشاهده نگه‌دارید.

 

«سیکس پک» در یخچال شما

من مردانی را دیده‌ام که رگ‌هایی مانند نقشه راه‌ها از بالا و پایین بازوهایشان بالا و پایین می‌رود و به نظر می‌رسد، چربی بدن کمی دارند؛ اما در نگاه دوم، دارای خطوط کمر بسیار قابل توجهی هستند. بیشتر این افراد یک چیز مشترک دارند، عشق به مشروبات الکلی. نه تنها الکل در هر گرم هفت کالری دارد (در مقایسه با پروتئین و کربوهیدرات‌هایی که فقط چهار کالری در هر گرم دارند)، بلکه الکل باعث تغییر هورمونی بدن شما به سمت ذخیره چربی معده‌ای می‌شود.

 

استرس زیاد موجب تحلیل شکمتان شده‌است.

دوستان درست است. اگر همیشه استرس دارید و نمی‌توانید  شکم خود را ببینید، کاملاً ممکن است که افزایش مزمن کورتیزول داشته‌باشید. وقتی که کورتیزول بدنتان خارج از تعادل است، می‌تواند رسیدن به هدف داشتن «سیکس چپ» را تقریباً غیر‌ممکن کند. از استرس که موجب نابود‌شدن تلاش شما برای داشتن «سیکس پک» می‌شود، ممانعت بعمل آورید. به یاد داشته باشید که استرس انواع مختلفی دارد از عوامل روانی و عاطفی تا فشارهای جسمی مانند تمرین  و رژیم شدیداً محدود برای مدت طولانی. تلاش کنید و عوامل استرس زا در زندگی خود را مدیریت‌کنید تا بتوانید به اهداف تمرینی خود برسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره