پرس بالا سینه دمبل
شما اینجا هستید
اصول تمرین با وزنه » پرس بالا سینه دمبل

پرس بالا سینه دمبل

عضلات درگیر : عضله سینه‌ای بزرگ ، پشت بازو و دلتوئید قدامی اگرچه این حرکت شبیه به حرکت بالا سینه هالتر هست، ولی با توجه به اینکه از دامنه حرکت بیشتری نسبت به آن برخوردار است در رشته‌ای ورزشی که وابسته به این دامنه حرکتی هستند ، کاربرد بیشتری داشته و منافع خاص خود را دارند.

پرس بالا سینه دمبل

پرس بالا سینه دمبل

اخطار : وزنه‌ای را انتخاب کنید که در کل دامنه حرکتی ( چه بخش مثبت و چه بخش منفی ) کنترل کاملی داشته باشید از پرتاب وزنه و همچنین چرخش بدن جهت جلوگیری از آسیب مفصلی و ماهیچه‌ای در حین اجرای تمرین جدا خودداری نمایید . در نقطه ابتدایی حرکت پس از اینکه دمبل‌ها در بالاترین نقطه قرار گرفت ، تعادل بدنتان را کاملاً حفظ نمایید.

۱-بر روی یک میز شیبدار دراز بکشید و دو دمبل را در راستای مفصل سرشانه با حرکات کاملاً کشیده بالا ببرید . دمبل‌ها باید در بالاترین نقطه دامنه حرکتی با یکدیگر تماس داشته باشند.

۲-کاملاً کنترل‌شده و با آهستگی دمبل‌ها را تا جایی که ساعدها در راستای عمود بر زمین قرارگرفته و دمبل‌ها در نزدیکی مفصل سرشانه واقع شوند ، به سمت پایین هدایت کنید.

۳-در یک مسیر منحنی شکل وزنه‌ها را به سمت بالا و به نقطه ابتدایی حرکت پرس کنید. در این حالت دست‌ها باید کاملاً کشیده باشند و دمبل در بالاترین  نقطه یکدیگر را لمس کنند.

  1. مرتضی احمدی

    سلام خداقوت.بنده از سایت خوب شما همیشه بازدید میکنم.میتونم بگم تو کل سایت های بدنسازی داخل ایران سایت ادکوان سایت خوبی بود وتواین چندسال همیشه بهتر شده وپیشرفت داشته.وعالی شده.ازشما تشکر میکنم واسه این همه زحمت.
    واسه ما ورزشکاران داشتن همچین سایتی ارزو هست
    بنده ازشما خواهش دارم مطالب سایتbodybuilding.comدرسایت قراربدهید/واقعا ازشما تشکرمیکنم
    خداقوت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره