نگاهی به زندگی مایک منزر
شما اینجا هستید
برنامه تمرینی بدنسازان حرفه ای » نگاهی به زندگی مایک منزر

نگاهی به زندگی مایک منزر

مایک منزر:

کارنامه المپیا:

۱۹۷۹: قهرمان سنگین وزن

۱۹۸۰: مقام پنجم

خصوصیات تمرین :

تعداد حرکات: ۴

تعداد کل تکرارها (بطور متوسط): ۳۴ عدد

تعداد کل ستهای اصلی تمرین: ۴ تا ۵ ست

رنج تکرارها به طور معمول : ۶ تا ۹ تکرار

زمان تمرین: ۲۵ دقیقه

حضور یار تمرین : بله

فرکانس تمرین: یک بار در هفته

تکنیکهای مورد استفاده : تکرارهای کمکی، توقف کوتاه، تکرارهای منفی، پیش خستگی

هر چه شما به یک انقلاب نزدیک تر می شوید،  هرج و مرج هم افزایش می یابد.

برنامه تمرین سرشانه مایک منزر برای مسترالمپیای ۱۹۷۹

برنامه تمرین سرشانه مایک منزر برای مسترالمپیای ۱۹۷۹

در تابستان ۱۹۷۹، اگر به دنبال یک ستاره نواندیش و انقلابی بودید، کسی نبود جز فلسفه پرداز ۲۷ ساله و دانشجوی اسبق پزشکی با نام مایک منزر که آماده می شد برای اولین حضورش در رقابت المپیا در حالیکه همراه برادر جوانترش ری تمرین می کرد (ری هم قهرمانی همان سال در رقابت مستر آمریکا را بدست آورده بود)؛ تمرین آنها به نوعی دیوانگی شبیه بود.

شاید هم از دید برخی واقعا اینطور بود. ولی در انتهای دهه ۷۰، آن روش در تضاد کامل با شیوه تمرینات با حجم بالا و فرکانس بالایی بود که تقریبا توسط همه بدنسازان دیگر اجرا می شد، از جمله قهرمان آن زمان مسترالمپیا – فرانک زین.

تنها یک ست برای هر حرکت!

و تنها چهار ست برای هر بخش از بدن!

با تکنیک های توقف کوتاه، تکرارهای منفی، و پیش خستگی برای پیش رفتن فراتر از ناتوانی.

به نظر می آمد تمام قوانین تمرین رایج توسط این بت شکن زیر و رو شده بود، کسی که تلاش می کرد با اجرای ست های بسیار کم ولی با تحمل شدتی بسیار بالا و حداکثر پیشروی در قلمرو درد ، تاج بدنسازی دنیا را در اولین تلاش خود تصاحب کند.

البته منزر بنیان گذار روش تمرین با شدت بالا (HIT) نبود، ولی نقش زیادی در رواج این شیوه داشت. با این روش تمرین، او به بزرگترین مرد دنیا بدل شد، و قهرمانی در دسته سنگین وزن مسترالمپیای ۱۹۷۹ را به دست آورد ولی قهرمانی اورال را به فرانک زین سبک تر واگذار کرد.

اما با کمال تعجب در مسترالمپیا ۸۰ در رقابتی پر از  حرف و حدیث، در مقام نازل پنجم قرار گرفت و دیگر هرگز در رقابتی حاضر نشد، و در سن ۲۸ سالگی از دنیای حرفه ای کناره گیری کرد.

( او در سال ۲۰۰۱ درگذشت. ولی قهرمان شش دوره مستر المیپا – دوریان یتس کسی بود که قوانین HIT را در تمام طول دوران رقابت خود به کار بست، به موفقیت حیرت انگیزی دست یافت و باعث رواج هر چه بیشتر اصول این روش تمرین در میان بدنسازان شد.

تلاش منزر برای تصاحب تندیس ساندو کوتاه بود، مثل جلسات تمرینش، ولی پیش از او هرگز کسی با شدتی معادل او تمرین نکرده بود.

 

پیشنهاد ما :فیگور مایک منزر مسترالمپیای ۱۹۸۰

پیشنهاد ما : تصاویر یکی از زیباترین بدنهای تاریخ بدنسازی Mike Mentzer

 

برنامه تمرین سرشانه مایک منزر برای مسترالمپیای ۱۹۷۹

حرکت نشر طرفین با دستگاه ۱ الی ۲ ست ۶ الی ۹ تکرار با حداکثر وزنه ۱۱۰ کیلوگرم

نشر تک از جانب با دمبل ۱ ست ۶ الی ۹ تکرار با حداکثر وزنه ۳۰ کیلوگرم

 پرس سرشانه با دستگاه  ۱ ست ۶ الی ۹ تکرار با حداکثر وزنه ۱۶۰ کیلوگرم

نشر خم با سیمکش  ۱ ست ۶ الی ۹ تکرار با حداکثر وزنه ۳۰ کیلوگرم

در اغلب حرکات ابتدا یک ست گرم کردنی اجرا می کرد و در ست اصلی پس از رسیدن به ناتوانی با اجرای دو یا سه تکرار کمکی، با استفاده از تکنیک توقف کوتاه و یا با تکرارهای منفی فراتر از ناتوانی پیش می رفت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره