نگاهی به زندگی برتیل فوکس
شما اینجا هستید
برنامه تمرینی بدنسازان حرفه ای » نگاهی به زندگی برتیل فوکس

نگاهی به زندگی برتیل فوکس

برتیل فوکس

کارنامه المپیا

۱۹۸۲: هشتم

۱۹۸۳: پنجم

۱۹۸۷ : دوازدهم

۱۹۸۹ : یازدهم

خصوصیات تمرین:

تعداد حرکات: مجموعا ۱۰ حرکت -۵ حرکت برای جلوبازو، ۵ حرکت برای پشت بازو

تعداد کل ستهای تمرین (بطور متوسط): مجموعا ۶۰ ست

مجموع تعداد تکرار ها: در مجموع حدود ۴۵۶ عدد، ۲۲۲ تکرار (چهار سر)، ۲۳۴ تکرار (پشت بازو)

رنج تکرارها بطور معمول: ۶ تا ۸ تکرار

زمان تمرین: ۳ ساعت

حضور یار تمرین: خیر

فرکانس تمرین: دو بار در هفته

تکنیکهای مورد استفاده: تمرین در حجم بالا، تکنیک تکرارهای تقلبی

نگاهی به زندگی برتیل فوکس

نگاهی به زندگی برتیل فوکس

برخی افراد سنگین تمرین می کنند و برخی افراد به سختی تمرین می کنند. تمرین فوکس ترکیبی از هر دو این خصوصیتها بود؛

او حرکات پایه وزنه آزاد را برای شش تا هشت تکرار بدون پایبندی به فرم محکم در اجرا استفاده می کرد، برای ست های متعدد. حدود ۳۰ است به همین نحو برای جلوبازو و حدود ۳۰ ست برای پشت بازو. سپس، سه یا چهار روز بعد، باز هم همین کار را انجام می داد.

این اثباتی است بر اینکه شیوه تمرینات مایک منزر در دهه هشتاد اهم چندان رواجی نداشت، تنها کافی است برنامه تمرین بازویی را که فوکس برای مستر المپیا ۸۳ استفاده می کرد مرور کنید. بدون شک این تمرین سنگینی است، ولی شاید ۱۰ برابر حجم تمرینی که منزر توصیه می کرد. و در واقع به خاطر تمرینات سنگین و طولانی لقب “وحشی” را به او داده بودند.

او متأسفانه همین لقب در زندگی او حقیقت یافت وقتی فوکس محکوم شد به ارتکاب دو قتل در سال ۱۹۹۸ (و در حال حاضر با حکم حبس ابد، دوران محکومیت خود را سپری می کند). اما زمانی طولانی پیش از آن او یک معمای زنده به شمار می آمد. بازوها، سینه ها و ترپز او حتی در رقابت های المپیای امروز هم می توانست مدعی باشد، ولی عضلات لاتیسموس ضعیفی داشت، ولی تنها زمانی که توانست به حداکثر کیفیت خود دست یابد (در شب قهرمانان ۸۲)، چنان آماده بود که ضعف هایش قابل تشخیص نبود.

در همان اوایل دهه هشتاد، وقی تندیس ساندو بین مردان زیادی دست به دست می شد، اگر فاکس می توانست تنها با همان آمادگی در مسترالمپیا هم حاضر شود، به راحتی قهرمان مستر المپیا می شد. ولی هرگز چنین اتفاقی روی نداد و مقام پنجم در سال ۱۹۸۳ بالاترین مقامی بود که در بزرگ ترین رقابت بدنسازی دنیا نصیبش شد.

البته این به هیچ وجه به خاطر عدم تلاش او نبود. برای برتیل، هر ست آزمایشی بود برای تخمین قدرتش، و غلبه بر خودش در هر جلسه تمرین

نگاهی به زندگی برتیل فوکس

نگاهی به زندگی برتیل فوکس

برنامه تمرین بازوی برتیل فوکس در سال ۸۳

جلوبازو هالتر با میله خمیده ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۹۰ کیلوگرم

جلوبازو دمبل روی میز شیبدار  ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۳۵ کیلوگرم

جلوبازو دمبل تک خم  ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۲۷٫۵ کیلوگرم

جلوبازو هالتر لاری ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۷۰ کیلوگرم

جلوبازو سیمکش تکدست ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۲۷٫۵  کیلوگرم

پشت بازو خوابیده با هالتر ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۹۰ کیلوگرم

دیپ بین دو میز ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۶۰ کیلوگرم

پشت بازو دمبل تک دست از پشت سر  ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۲۷٫۵  کیلوگرم

پشت بازو سیمکش جفت دست ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۱۱۰کیلوگرم

پشت بازو سیمکش تک دست ۶ ست ۶ -۸ تکرار ۴۵ کیلوگرم

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره