نکات مهم در ارتباط با تمرینات عضلات شکم
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » نکات مهم در ارتباط با تمرینات عضلات شکم

نکات مهم در ارتباط با تمرینات عضلات شکم
س: با وجودی که من تمرینات شکم را با جدیت انجام می دهم نمی توانم عضلات شکم ام را نمایان سازم به نظر شما کدام قسمت برنامه ای من مشکل دارد؟

تمرینات عضلات شکم

ج: برای داشتن عضلات شش تکه شکم چیزی فراتر از عرق ریخنم و تلاش مورد نیاز است ممکن است که عضلات شکم شما بسیار قوی باشند ولی با وجود این خود را در زیر یک کوپه از چربی مخفی ساخته باشند

برای رسیدن به کات عضلانی باید توجه خود را به رژیم غذایی و تمرینات هوازی بیشتر سازید هر دو مورد فوق به شما کمک خواهند کرد که از چربی اضافه بدن بکاهید و باعث نمایان شده عضلات شکم خود شوید
البته ژنتیک نقش بسیار مهمی در ترکیب بدنی افراد دارا می باشد ولی این به آن معنا نمی باشد که شما رژیم غذایی و تمرینات حرفه ای را کم اهمیت تلقی نمایید پس سعی کنید که خود را به بهترین وضعیت ژنتیک خود برسانید

فاکتورهای دیگری که در رابطه با عضلات شکم باید مدنظر داشته باشید این است که ان عضلات را با شدت تمرین دهید و ترتیب حرکات را رعایت نمایید درست مثل دیگر عضلات بدن عضلات شکم نیاز به تمرینات مقاومتی بدن در مقابل وزنه وزن بدن یا وزنه اضافه دارد و تکرارها هم باید در حد نرمال یعنی ۱۵ باشد در این صورت است که رشد عضلات این قسمت بدست خواهد آمد .
تکرارهای بالا با وزنه خیلی سبک باعث قوی شدن عضلات شکم می شود ولی عضلات رشد نخواهند کرد زیاده از حد تمرین کردن عضلات شکم یکی از موارد متداول می باشد .
پس اگر هر روز تمرینات مربوط به عضلات شکم را انجام می دهید نیاز است که بر گردید و یک تغییری در آن ایجاد نمایید و تمرینات را به حداکثر ۳ روز در هفته کاهش دهید در ضمن باید ببینید کدام یک از تمرینات مربوط به شکم بر روی بدن شما کارایی بیشتری دارد و آن تمرینات را در اولویت قرار دهید عضلات شکم تشکیل شده است از عضلات فوقانی تحتانی و کناری تمریناتی همانند کرانچ و کرانچ مکوس تمرینات بسیار مناسبی برای عضلات فوقانی و تحتانی شکم می باشند و در ضمن انجام دادن این حرکات اگر اندکی چرخش کمر را هم اضافه کنید آن موقع است که عضلات کناری هم بکار افتاده و رشد می کنند.

س: من تصمیم گرفته ام که یکی از این دستگاه های تمرین شکم را در تلویزیون تبلیغ آنها را می کنند بخرم ولی دوستم به من می گوید که این دستگاه ها کلا بی فایده هستند از شما می خواهم که مرا راهنمایی فرمائید ؟
ج: واقعیت این است که هیچ مشکلی در ارتباط با این دستگاه ها وجود ندارد و به طور کلی این دستگاه ها باعث می شوند که بدن در وضعیت مناسبی جهت تمرین قرار بگیرد و اغلب آنها دارایی یک محافظ هستند که از قسمت پایین کمر محافظت می نماید البته شما می توانید بدون استفاده از این دستگاه ها هم عضلات شکم خود را تمرین بدهید فقط سعی کنید که نحوه صحیح انجام دادن هر حرکت را بیاموزید و ببینید کدام یک بهترین نتیجه را برای شما دارد سعی کنید پول خود را هدر ندهید

س: دوستان من در باشگاه هر روز تمرینات شکم را انجام می دهم اما من در مطالب شما خوانده ام که نباید عضلات شکم را بیشتر از ۳ بار در هفته تمرین داد آیا عضلات شکم با دیگر عضلات بدن فرق دارند؟
به طور کل عضلات شکم هم مثل دیگر عضلات بدن می باشند و در اکثر موارد هم باید مثل آنها تمرین داده شوند بر خلاف اکثر عضلات بدن عضلات شکم به نوعی در اکثر حالات و تمرینات درگیر می باشند یعنی حتی در حالت ایستادن هم عضلات شکم درگیر هستند و عضلات شکم جزو عضلاتی هستند که هم در طول روز و کارهای روزمره و هم در باشگاه در حال انقباض و انبساط هستند به همین خاطر هم جزو عضلاتی به شمار می آیند که به آنها عضلات سخت می گویند( مثل عضلات ساق پا عضلات ساعد ) بنابراین اکثر مواقع به تمرین بیشتر و تکرارهای بالاتر نیازمند هستند
اگر هدف شما داشتن عضلات شکم قوی است پس تمرینات خود را بر روی تکرارهای متوسط معطوف سازید حدود ۲۵ تکرار برای هر ست و اگر هدفتان داشتن عضلات شکم برجسته و نمایان است.سایت ادکوان. پس باید از تمرینات قدرتی و با وزنه در عین حال که تکرارهای کم را انجام می دهید استفاده کنید تمرینی را انتخاب کنید که قادر باشید در هر ست بین ۱۲ تا ۱۵ تکرار را انجام دهید یعنی دو تا ۳ تکرار آخر باید زجر آور باشد
اگر مبتدی هستید برای هر سه عضله (بالا و پایین و کناری) یک حرکت انتخاب کرده و ۲تا۳ ست از آن را انجام دهید و استراحت بین هر ست را یک دقیق در نظر بگیرید همین طور که پیشرفت می کنید و عضلاتتان قوی تر می شوند زمان استراحت را به ۲۰ -۳۰ ثانیه رسانده و به تعداد ست ها بیفزایید
فرقی نمی کند که تمریناتتان برای حجیم ساختن عضلات شکم باشد یا اینکه برای تناسب اندام و فیت کردن عضلات شکم در هر دو صورت سعی کنید که تمرینات مربوط به عضلات شکم را حداکثر ۳ روز در هفته برسانید
اینطور به نظر می رسد که عضلات شکم خیلی زودتر از دیگر عضلات بدن بعد از تمرین توان از دست رفته را بازیابی می کنند ولی با تمام این وجود این عضلات هم نیاز به استراحت جهت قوی شدن و رشد دارند.

  1. علی

    عالی

  2. امیر

    سپاس..

  3. yasaman

    دیدگاهتون کاملا منطقیه نسبت به عضلات شکم….. متشکرم

    • مدیریت

      با تشکر از حضورتان و اینکه ما را با نظراتتان خوشحال می کنید

  4. امیر

    سپاس…

  5. bstar

    با سلام.
    مرسی به خاطر مقاله خوبتون…
    اینجور که مطالب نوشته شده، اگه کسی اول راه بدنسازی باشه و نیاز به عضله سازی داشته باشه نیازمند به یک تغذیه مقوی و پرکالری هست. حالا اگه بخواد همراه با عضله سازی شکمش رو هم شش تکه کنه که باید تغذیه کم کالری داشته باشه تا چربی سوزی اتفاق بیفته. تناقضی که بین این دو مورد رخ میده رو چجوری توجیه میکنین

    • مهران

      سلام اینا دو معقوله سواست دوست عزیز اول چربی سوزی بعد عضله سازی با هم نمیشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره