نکاتی‌ در مورد داشتن بدنی شش تکه
شما اینجا هستید
چربی سوزی ( هوازی و بی هوازی) » نکاتی‌ در مورد داشتن بدنی شش تکه

جدایی از اینکه شما چه هدفی‌ دارید باید این را بدانید که نمیتوانید مواد غذایی نظیر کیک را به مقدار زیاد مصرف کنید.سعی‌ کنید که به تدریج میزان مصرف این ماده غذایی را کاهش دهید.اگر که شما خواهان رسیدن به عضلات شش تکه شکمی خود هستید در این مقاله می‌خواهیم برای شما یک راز کوچک را فاش کنیم.شکم درون باشگاه ساخته نمی‌شود بلکه درون آشپزخانه این اتفاق میافتد.

نکاتی‌ در مورد داشتن بدنی شش تکه

اگر که شما نیز با وجود انجام تمرینات هوازی بسیار و انجام حرکات شکم فراوان باز هم نمیتوانید به عضلات شش تکه دست یابید زمان ایجاد تغییرات فرا رسیده است.

هر کسی‌ می‌خواهد راز رسیدن به شکمی شش تکه را بداند.البته این راز ممکن است کمی‌ شما را آزار دهد چون این راز همان رژیم غذایی شما می‌باشد.تا زمانی‌ که شما رژیم غذایی خود را سالم سازی نکنید خبری از عضلات شش تکه شکم نخواهد بود.
طرف صحبت ما با آن افرادی می‌باشد که در این مورد ناامید هستند.همه آنها به من می‌گویند که رژیم غذایی آنها سالم می‌باشد؟اما آیا واقعاً اینطور است؟! نظر شما در مورد یک تغذیه سالم چیست؟

برای یک لحظه به این موضوع فکر کنید.همانطور که گفتیم این مساله ممکن است کمی‌ آزار دهنده باشد ولی‌ واقعا میل شما برای رسیدن به شکمی که آرزویش را دارید چقدر است؟
برای یک چربی‌ سوزی موفق نه تنها شما باید کالری مصرفی خود را محدود کنید بلکه باید از منابع غذایی سالم و با کیفیت تغذیه داشته باشید.این یعنی‌ اینکه شما باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.هر چقدر که کمتر از این منابع غذایی مصرف کنید برای شما بهتر است.منبع سایت اد کو ان برچسب حاوی اطلاعات روی بسته بندی این غذاها را بخوانید و هر کدام که شامل مواد تشکیل دهنده کمتری بود همان را انتخاب کنید.تمام کنسرو‌ها جزو غذاهای فرآوری شده میباشند.موادی نظیر سوسیس و کالباس نیز فرآوری شده هستند و سرشار از نیترات هستند.از هر دوی این مواد غذایی به دور باشید.
هنگامی که برچسب حاوی اطلاعات روی این مواد غذایی را می‌خوانید در مورد وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها هوشیار باشید.اگر که این مواد موجود بودند آن محصول فرآوری شده می‌باشد و انتخاب خوبی‌ نیست.بدن در یک زمان تنها میتواند ۳-۶ گرم شکر را هضم کند.مصرف بیشتر از این مقدار در یک وعده به چربی‌ تبدیل خواهد شد.
در مورد کربوهیدرات‌ها میتوانید از منابع کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر برنج قهوه ای‌، جو دو سر و سیب زمینی‌ شیرین استفاده کنید.از کربوهیدرات‌های ساده نظیر برنج سفید و نان سفید دوری کنید.

وعده‌های تقلبی و عضلات شش تکه شکم
اما در مورد وعده‌های تقلبی چطور؟ در این مورد من از روش آزمون و خطا برای خودم استفاده کردم تا بفهمم که چگونه باید از وعده‌های تقلبی استفاده کنم.مدت‌ها بود که گفته میشد داشتن یک وعده تقلبی در هفته باعث افزایش سرعت مجدد متابولیسم میشود.در این مورد من از روش‌های مختلفی‌ نظیر داشتن یک وعده تقلبی در جمعه‌ها یا یک روز کامل برای این مورد را امتحان کردم.بعد از این آزمایش‌ها مشخص شد که برای من داشتن یک وعده تقلبی در ماه بهترین گزینه می‌باشد.
البته من در مورد داشتن وعده‌های تقلبی زیاد علاقمند نبودم.زیرا فهمیدن اینکه چه موقع باید این وعده را مصرف کرد میتواند استرس زیادی را وارد نماید.برای من آسان‌تر بود که طبق برنامه غذایی خود پیش بروم.
اگر که شما در خوردن منابع غذایی سالم هم زیاده روی کنید باز هم به عضلات شش تکه شکمی نخواهید رسید.شما نه تنها باید از منابع غذایی سالم استفاده کنید بلکه باید به نسبت درصد چربی‌ بدن خود مصرف کالری خود را نیز محدود کنید.

 

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

  1. mohammadali

    با سلام….
    ۲۳ ساله هستم…قد ۱۸۳٫٫وزن۶۵…نسبت به دو سال پیش ۹ کیلو وزن کم کردم…تقریبا ۳ ساله بدنسازی کارمیکنم ولی نه منظم…در طول این مدت مکمل وی وکربو پروتئینو کراتین مصرف کردم…وی که تقلبی از آب در آومد…نتیجه خوب نگرفتم…زیر بغل هام رشد زیادی نداره همینطور سر شانه ها و بازوها….تمرین زده میشم…شیراز نمیتونم اعتمادکنم به خرید مکمل…..تغذیه هم نمیدونم چجور باشه….اگه یه راهنمایی کامل و مفصل کنید در مورد برنامه و تغذیه و مکمل ممنون میشم.

    • کریم

      سلام به نظر من شما بهتره به یه متخصص تغذیه مراجعه کنید و یک مربی مجرب بهترین توصیه این میتونه باشه

  2. mohammadali

    با مواردی که توسوال قبل پرسیدم..با توجه به قدم وزن ایده آل من چقدر میتونه باشه…برای داشتن بدنی زیبا…همینطور داشتن شکمsix pack….چند دوره باید مکمل استفاده کنم؟؟؟حدودا یک دوره کامل هزینه اش چقدرمیشه؟؟؟
    ممنون

    • بیژن

      سلام برای برای نمایان شدن شکم شش تکه درصد چربی بدن باید خیلی پایین باشد تمرینات هوازی + تمرین با وزنه(تمرین منظم برای کاهش وزن) + رژیم متعادل(رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات کم) + صبر این 4فاکتور رعایت کن اقای محمدی یک مرد برای اینکه ۶ تکه شکمش نمایان باشد باید حداکثر ۱۰٪ چربی داشته باشد برای خانم‌ها این مقدار حداکثر ۱۲٪ است اگر شما بتوانید چربی بدنتان را به این مقدار برسانید، در این صورت می‌توانید شکمی ۶تکه داشته باشید ببین رفیق! به نظر من با اول با ورزش و رعایت رژیم غذایی برو جلو که البته هر دو باید زیر نظر یه مربی درست و حسابی باشه
      هر وقت دیدی دیگه نتیجه لازم نمیگیری اونوقت شروع کن به استفاده از چربی سوز.فراموش هم نکن این مکملها فقط بهت کمک میکنند نه اینکه اینارو بخوری و رژیم و تمرین خوب هم نداشته باشی و انتظار داشته باشی شکمت شش تیکه بشه مکمل ها میتونی از پروتئین 100درصد و امینو ها وگلوتامین استفاده کنی در کنار یه رزِم غذایی خوب بهت جواب میده
      چربی سوزهایی مثل لیپو6 یا هیدروکسی کات و بقیه اگر اصلش گیر بیاد همشون خوب هستند.اما بعضیها هم معتقدند هر چربی سوزی به یه بدنی میسازه من خودم از لیپو6 هیچ نتیجه ای نگرفتم ولی میتوتروپین عالی بود برام به امید رسیدن به عضلات شش تیکه

  3. mohammadali

    با سلام خدمت دوستان و مدیریت…
    مکمل هایی که روی سایت قرار داره واقعا مطمئن هستن؟؟
    یه دوره کامل شامل چه چیزهایی میشه؟؟
    از دوستانی که اهل شیراز هستن آیا یه مربی متخصص و مجرب و مطمئن در شیراز وجود داره؟؟

    • سپهر

      سلام ببین پروتئین که پایه عضله سازیه این که شکی درش نیست باید داشته باشی تغذیه روزانتم که خودت باید تنطیم کنی یابری پیش یه متخصص تغذیه منتهی یه سری مکمل هست که جواب میده و اولویت بندی کنی اینا پایه و اساس مصرف مکمل هستن بعد بنا به بودجه ای که داری و هدفی که داری اگه چیزی اضافه ته جیبت مونده بود میتونی مکمل های دیگه ای هم بگیری فعلا واسه استارت کار پروتئین ، کراتین ، گلوتامین ، مولتی رو تهیه کن که خیلی خوب جواب میدن بی سی ای ای هم اگه بودجه ات کافی باشه بگیری ضرر نمیکنی تو عضله سازی خیلی نقش داره ویتامین هائی مثل ویتامین سی و ویتامین ای و دی 3 و کلسیم و روغن ماهی و یه مولتی ویتامین خوب و.. باشن بهتره من که تاحالا از سایت خرید نکردم نمیدونم والا ولی از یه شخص معتبر خرید کن که اعتبارشو به پولش نفروشه تو شیراز هم مربی های خوبی هستن باید بگردی داش

  4. amir

    shoma barname gahziae shakhsy ham minevisid?
    ba ghaboole hazine!?

  5. ایمان

    با سلام
    ۱۶ سال سنمه و اهل ورزش هستم و شکمم تکه است اما در وسط های شکمم چربی وجود داره
    که باعث میشه خط وسط در نیاد دراز نشست هم خیلی میرم تمرین دویدن هم میکنم اما اصلا تکون نخورد در ابتدا شکم بعد از انجام تمرین درد می امد اما الان فقط بعد از اجرای حرکات سوزش ۵ ثانیه میاید و دیگر دردی صورت نمیگرد عرق شکمم خیلی میزنه اما زیر نافم کم میزنه
    باید چی کار کنم دراز نشت هام هم اجرای حرکات صحیحه و ۳۰ دقیقه هم میرم یا هر ۱ روز در میون یا هر روز
    لطفا کمکم کنید مشکل ژنی ام ندارم هرکی منو میبینه میگه بدنساز اما فقط خودم ورزش میکنم باید چه کار کنم

    ادمین عزیز لطفا درباره در اوردن عصلات دلتویید فقط با دمبل کمکم کنید عضلات دلتویید دستم نداره چه کار کنم
    با تشکر

  6. ایمان

    و همچنین ۶۵ کیلو ام و چند دقیقه بعد از انجام تمرینات شکمی باید غذا خورد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره