نکاتی‌ برای داشتن بدنی کامل
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » نکاتی‌ برای داشتن بدنی کامل

نکاتی‌ برای داشتن بدنی کامل

نکاتی‌ برای داشتن بدنی کامل

برای داشتن بدنی کامل شما نیاز دارید که:


۱) عضله‌ سازی کنید: ساختن عضلات اضافه باعث بهبود ظاهر، بهبود عملکرد و زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس در شما میشود.
۲) چربی‌ سوزی: چربی‌ سوزی باعث تفکیک شدن عضلات، بهبود عملکرد و ایجاد ظاهری متناسب تر میشود.
۳) تمرینات هوازی: انجام تمرینات هوازی باعث بهبود در سطح انرژی، استقامت، عملکرد و باعث کاهش فشار خون، کاهش ابتلا به دیابت و… میشود.
۴) بهبود سلامت: با کاهش حداقلی عادات بد خود نظیر سیگار کشیدن، مصرف الکل، عدم تحرک و عادات غذایی بد شما میتوانید به عمری طولانی‌ تر دست یابید.
یک بدن کامل نه تنها باید زیبا باشد بلکه باید کاملا سالم و روی فرم باشد.شما باید توانایی این را داشته باشید که امور داخل و بیرون از باشگاه را طبق اهداف خود کنترل کنید

 

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

  1. shayan

    سلام
    استاد 30دقیقه تناب زدن میتونه یک تمرین هوازی خوب باشه؟

    • محسن جعفری

      سلام طناب زدن جز تمرینات هوازی است تمرینات مناسبی برای تقویت عضلات تحتانی بدن هستند هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند هنگام طناب زدن ضربان قلب افزایش می­ یابد به گونه­ ای که می ­توان ضربان را به ۱۶۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه رساند میزان اکسیژن مصرفی نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد حداکثر اکسیژن مصرفی و یا بیشتر مشاهده شده است ۱۰ دقیقه طناب زدن به همان اندازه در بهبودی آمادگی جسمانی مؤثر است که ۳۰ دقیقه انجام فعالیتی به نام جاگینگ (دوی آرام) میزان پیشرفت آمادگی جسمانی مربوط به تمرین، رابطه مستقیمی با شدت تمرین دارد
      هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود ۹ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می ‌شود.این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌ آید.این ورزش باعث افزایش ظرفیت قلبی تنفسی شده و به دلیل فشاری که بر استخوان‌ های اندام تحتانی وارد می ‌کند خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و موجب تقویت عضلات و تاندون‌ ها می‌ شودالبته اینم بگم افراد خیلی چاق اگه طناب بزنند به زانو و مچ پا و… فشار میاد. نباید بزنن
      برای اینکه از طناب زدن خسته نشی میتونی برای تنوع در فواصل طناب زدن، حرکات شنا و یا بارفیکس را انجام بدی موفق باشی

  2. ali

    سلام استاد اگر بدن من به ان حدی که خودم میخواهم برسد و دیگر خواستار حجم و بزرگ شدن عضلات نباشم باید چگونه کار کنم که بدنم در همین سطح بماند؟ایا باید سبک کار کنم؟لطفا راهنمایی کنید.مرسی.

  3. ajwan

    سلام
    من چند سال هست بدنسازی کار میکنم ولی خیلی سخت حجم پیدا میکنم و زود هم حجم عضلاتم از دست میره.
    پروتیین وی شرکت ONمصرف میکنم .خیلی کم کراتین.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره