شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » نظر حرفه ای ها برای شوک دادن به عضلات

نظر حرفه ای ها برای شوک دادن به عضلات دیر رشد

آیا شما نیز این احساس را داشته اید که یک ناحیه از بدنتان که هر کاری انجام می‌دهید انگار هیچ بهبودی پیدا نمیکند؟ این نواحی دیر رشد بسیار ناامید کننده هستند اما با یک روش صحیح شما میتوانید دوباره آنها را وادار به رشد کنید.

این عضلات دیر رشد معمولا در نواحی قرار دارند که اغلب افراد مایل به انجام تمرینات آنها نیستند که در نتیجه این امر این عضلات به مرور زمان ضعیف تر خواهند شد.اما در هر صورت باید این عضلات را بیشتر تمرین دهید.اما در این راستا میتوانید از برخی‌ تکنیک‌های خاص که در این مقاله بدن سازان تحت اسپانسر کمپانی ماسل تک برای شما بیان می‌دارند استفاده کنید تا بتوانید کمی‌ بیشتر این نواحی را وادار به رشد کنید.

نظر حرفه ای ها برای شوک دادن به عضلات دیر رشد

نظر حرفه ای ها برای شوک دادن به عضلات دیر رشد

سانتی آراگون

روش موفقیت آمیز آراگون هنگامی که می‌خواهد به عضلات پشت دیر رشد خود شوک وارد کند افزودن یک برنامه دوم تمرینی برای عضلات پشت می‌باشد.او می‌گوید “ یک روز تمرینی پشت من سنگین می‌باشد که شامل انجام زیربغل دمبل خم و رک پول میشود.

سپس در روز دوم تمرینی این تمرینات از تکرار‌های بالا استفاده می‌کنم و از لت سیمکش با عرض دستان متنوع و پول آور در این روز استفاده می‌کنم. “ ترفند او برای رشد عضلات پشت خود تمرین دادن این عضلات بیش از یک بار در هفته می‌باشد و اطمینان حاصل می‌کند که در رنج‌های مختلفی‌ از تکرار‌ها تمرین کند.اگرچه یک بار تمرین دادن عضلات در هفته میتواند به اندازه کافی‌ باعث حفظ عضلات شود اما آراگون می‌گوید که تمرین دادن عضلات دو بار در هفته میتواند باعث رشد و افزایش قدرت بیشتر در آنها شود.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

رایان کورک

کورک به منظور بهبود تمرینات و افزایش رشد عضلات دیر رشد خود از تمرینات سنگینتر استفاده می‌کند.او می‌گوید “ ‌ست‌های سنگین تر در بازه ۳-۵ تکرار همراه با انجام همان حرکت با وزنه سبکتر همیشه برای من بسیار خوب عمل کرده است.ماندگاری دم عضلانی بعد از هر سوپرست در این حالت بسیار زیاد است. “ کورک می‌گوید اگر یک بخش از بدن شما نسبت به تمرینات نرمال واکنش نشان نمیدهد سعی‌ کنید از چیزی استفاده کنید که غیر نرمال باشد.

این موضوع میتواند به معنی‌ تغییر وزنه‌ها و دامنه انجام تکرار ها، تغییر در ترتیب انجام حرکات یا انجام حرکات کاملا متفاوت از قبل برای هر گروه عضلانی باشد.بدن شما نسبت به تغییر واکنش نشان میدهد پس ایجاد تغییر در جنبه‌های مختلف تمرینی باعث تحریک یک عضله‌ دیر رشد میشود.

 

آبل آلبونتی

آلبونتی می‌گوید “ من دوست دارم به عضلات خود از طریق انجام تمرینات محدود کننده جریان خون (BFR) شوک وارد کنم. “ (BFR) شامل بستن یک وسیله نظیر دستگاه کاتسو یا حتی یک زانو بند به دور قسمت بالایی یک اندام به منظور محدود کردن جریان خون در عضله‌ در حال کار می‌باشد.هنگامی که شما از (BFR) به شکل صحیح استفاده کنید خون میتواند به راحتی‌ وارد عضله‌ شده اما به شکل ناقص میتواند عضله‌ را ترک کند.در این حالت متابولیت‌هایی نظیر اسید لاکتیک که برای تحریک عضلات به رشد مورد نیاز هستند ساخته میشوند و خستگی‌ عضلانی که به واسطه این محدودیت ایجاد میشود سیستم عصبی را وادار می‌کند تا بیشتر فیر‌های ماهیچه ای تند انقباض را به کار بگیرد که دارای بیشترین ظرفیت برای رشد هستند.

تکنیک (BFR) برای همه نیست.انجام آن آسان نیست اما مطمئن باشید میتواند نتایج دلخواه شما را به ارمغان آورد.به منظور دریافت حداکثری نتایج از این تمرینات آلبونتی از آن در انتهای تمرین خود و با وزنه‌های سبک تر استفاده می‌کند. او می‌گوید “ هیچگاه هنگام استفاده از تکنیک محدود کردن جریان خون از وزنه‌های سنگین استفاده نکنید. هنگامی که جریان خون شما در محدودیت قرار دارد قادر نخواهید بود حداکثر نیرو و توان را ایجاد کنید پس در این حالت کار با وزنه‌های سنگین نباید هدف شما باشد.روی وزنه‌های سبک با تکرار‌های بالا تمرکز کنید. تکنیک (BFR) یک دم عضلانی بسیار خوب ایجاد می‌کند و در نتیجه خستگی‌ ایجاد شده توسط آن این احساس را به شما میدهد که واقعا به چیز با ارزشی رسیده‌اید. “ از تکنیک (BFR) چند بار در ماه روی عضلات دیر رشد خود استفاده کنید و سپس شاهد تغییرات ایجاد شده باشید.

 

دیلان توماس

ایجاد تغییرات یکی‌ از متد‌های مورد علاقه توماس برای رشد بیشتر عضلات دیر رشد می‌باشد. او می‌گوید “ من دوست دارم حرکات و ترتیب انجام آنها را تغییر دهم.برای مثال اگر معمولا اسکات را در اول برنامه انجام دهم جلسه بعد برای شوک آن را آخرین حرکت انجام میدهم. “ با نگه داشتن اسکات برای آخر تمرین او در واقع این حرکت را زمانی‌ انجام میدهد که عضلات چهار سر خسته شده‌اند و باید سخت تر از قبل کار کنند.هنگامی که یک حرکت را به آخر تمرین موکول می‌کنید فراموش نکنید که باید فرم انجام صحیح حرکت را نیز حفظ کنید.هنگامی که عضله‌ بیش از حد خسته باشد بسیار آسان است که فرم صحیح حرکت خود را از دست بدهید.

منبع

https://www.bodybuilding.com=

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره