ناتوانی عضله چند بار در یک جلسه
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » ناتوانی عضله چند بار در یک جلسه

ناتوانی عضله چند بار در یک جلسه

در بدنسازی رساندن عضلات حین تمرین به ناتوانی کامل یک اصل مهم است که هر فردی باید این مهم را عملی کند اما اینکه در طول یک جلسه تمرین چند بار باید یک عضله را به ناتوانی رساند و اینکه دفعات ناتوانی چه تاثیری در رشد یا عدم رشد عضلات دارد را شما می‌دانید؟

بدنسازان به دفعات در یک جلسه تمرین تا ناتوانی تمرین می‌کنند و به همین ترتیب است که میزان شدت تمرین را تعیین می‌کنند .


پاورلیفتر ها و ورزشکاران رشته های قدرتی از سوی دیگر میزان شدت تمرین خود را با مقدار وزنه ای که به کار می‌برند مشخص می کنند و به ندرت پیش می‌آید که تا رسیدن به ناتوانی عضلات تمرین کنند.
چنانچه هدف شما ساختن قدرت عضلانی است شاید لازم باشد بیشتر مثل یه بدنساز تفکر کنید محققان موسسه استرالیا ورزش در کانبرا مشخص کرده‌اند که برای به حداکثر رساندن میزان قدرت عضلات رسیدن به ناتوانی در تمرین مهم می‌باشد.

ناتوانی عضله چند بار در یک جلسه

ناتوانی عضله چند بار در یک جلسه

سوال این است در زمان تمرین با وزنه هر چند وقت یکبار باید ناتوانی پیش بروید؟

دانش رسیدن به ناتوانی

دانشمندان دو تحقیق برای یافتن پرسش فوق انجام دادند در اولین بررسی ورزشکاران ۴ست ۶ تکراری( با رسیدن به ناتوانی در آخرین ست) و یا سه ست ۸ تکراری بدون رسیدن به ناتوانی حرکت پرس سینه را انجام دادند .

در پایان تحقیق گروهی که تا ناتوانی کار کرده بودند حدود دو برابر گروه دوم که تا ناتوانی پیش نرفته بودند افزایش قدرت نشان دادند ( گروه اول ۱۰ درصد و گروه دوم ۵ درصد افزایش قدرت داشتند)
در تحقیق دوم به بررسی مقدار ناتوانی مورد نیاز برای به حداکثر رساندن قدرت عضلات پرداخته شد

در این بررسی سه گروه از ورزشکاران مدت ۶ هفته با حرکت پرس سینه آزمایش شدند.
گروه اول ۴ ست ۶ تکراری با ۴ بار ناتوانی در طول تمرین گروه دوم با ۸ ست ۳ تکراری با ۲ بار ناتوانی در طول تمرین و گروه سوم با ۱۲ ست ۳ تکراری با ۴ بار ناتوانی در طول تمرین تحت آزمایش قرار گرفتند .

بر خلاف تفاوتی که در مدت زمان به ناتوانی رسیدن هر یک از گروه ها وجود داشت تمامی ورزشکاران سه گروه ۶ درصد افزایش قدرت عضلات خود شاهد بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره