چگونه می توان در اهداف خود باقی ماند و به اهداف خود رسید
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » چگونه می توان در اهداف خود باقی ماند و به اهداف خود رسید

چگونه می توان در اهداف خود باقی ماند و به اهداف خود رسید

بسیاری از افراد در در سال نو اهداف خود را کم کردن وزن و سبک زندگی سالم تر قرار میدهند.آیا میتونید هر تصمیمی که میگیرد را انجام بدهید؟

بدون شک! شما میتونید هرکاری را که هدف ‌قرار‌ میدهید انجام دهید ولی عمل،پشتکار و رویاروی با مشکلات لازم است و به احتمال زیاد خارج شدن از محدوده ی راحت خود ولی چیزی که از راه راحت به دست بیاید ارزش زیادی ندارد.


۸۰ درصد از مردم از هدف سال نو خود در دومین هفته دست میکشند، پس به خودت لطف کن و اهداف واقع گرایانه ای انتخاب کن. باید این رو در نظر دشته باشید که انتخاب هدف های واقع گرایانه و رسیدن به آن ها باعث تقویت ذهنیت شما میشود.حتی یک برد کوچک همچنان یک برد است و شما رو به هدف های بزرگتر آماده میکند.من هر ماه هدف های خودم رو تغییر میدم چون به بعضی از آن ها رسیدم و بعضی ها جای کار دارند.

چگونه می توان در اهداف خود باقی ماند و به اهداف خود رسید

چگونه می توان در اهداف خود باقی ماند و به اهداف خود رسید

وقتی به هدفی میرسم یک هدف دیگر جایگزین آن میکنم و بهش حمله میکنم، هیچ حسی بهتر از چک کردن هدف ها نیست.
کدوم هدف رسیدنی تر است؟ کم کردن ۴۰ کیلو وزن یا قطع کردن قند از رژیم غذایی؟ اگر قند رو از رژیم غذایی حذف کنید به احتمال زیاد وزن هم کم میکنید.در هدف هاتون هر روز یک قدم کوچک بردارید. لازیم نیست که آب چغندر و گوشت خرگوش بخورید تا سالم باشید. کاهش وزن با فداکاری،تمرکز و انگیزه و یک نقشه ی درست محقق میشه.

تسلیم شدن بسیار راحت است.مقاومت و تداوم وقتی که میخواهید تسلیم بشید چیزی هستش که باعث تغییر میشه. چه دلسرد بشید چه علاقتون رو از دست بدین،به راحتی تسلیم شدن باعث از بین رفتن اهداف میشن.من مدتی هست که مردم را تمرین میدم و الگوی خاصی را هر سال میبینم.

انگیزه ی کم کردن وزن و سالم زندگی کردن در ۵ هفته ی اول بسیار بالاست و بعد انگیزه از بین میره و مردم کم کم دیگه به باشگاه نمیان. بسیاری از مردم اهدافشون را با این فکر که میتونن انجام بدن تعیین میکنن ولی بعد از یک ماه کم کم کار های دیگه ای اولویت پیدا میکنه.سعی کنید اهداف کوچکتری را در طول سال در نظر بگیرید. با انجام این کار میتونید خودتون را در این راه نگه دارید و با انگیزه ی که از پیروزی های کوچک به دست میارید به راه ادامه بدید.

کوچک شروع کنید.قبلا این رو گفتم ولی این یکی از مهمترین نکات در انگیزه دادن به خود و دیگران به سمت اهداف است.اهداف کوچکتان را به عادت تبدیل کنید. همه چیز در زندگی در نتیجه ی عادت هاست. اگر میخواهید از یک عادت بد دست بردارید باید آن را با یک عادت خوب جایگزین کنید.

برای مثال اگر شما هر روز ساعت ۲ ظهر گرسنه هستید، خوردن شکلات و شیرینی کمکی به کم کردن وزن شما نمیکند ولی جایگزینی آن با توت فرنگی و بادام هر دو هدف شما یعنی خوردن یک چیز شیرین و از بین بردن گرسنگی رو برطرف میکنه.اکثر اهداف سال نو کم کردن وزن،ورزش و خوردن غذای سالم هست.این ها اهداف دست یافتنی هستد با این حال خیلی از نمیتونیم به آن ها برسیم.به این دلیل که ما اهدافی انتخاب نمیکنیم که ریشه در واقعیت داشته باشد.

در مورد اهدافتون واقع بین شوید. انتخاب اهداف هدیه نیست بلکه مهارتی است که باید دقیق باشد. اکثر افراد اهداف خود را دو هفته پس از انتخاب رها میکنند. انگار اینکه زیر سنگ زندکی کرده باشید، میدونید که چگونه میتوان زندگی سالمی داشت.حرف زدن راحت است ولی عمل کردن است که که نتیجه بخش است.نوشتن این ها روی کاغذ و حتی نگه داشتن آهن ها در ذهن در طول روز راحت است‌.

چه تعداد از ما میتونیم بگیم که این کار ها را انجام میدهیم؟ من با اعتماد به نفس و قطعیت میتونم بگم که من چیزی را که قراره انجام بدم، انجام میدم. من به اهدافم میرسم چون ذهنیت این کار را دارم. پس پیش به سوی سلامتی.
کلمه ی (سلامت) هم به سلامت فیزیکی و هم ذهنی اشاره دارد. مراقبت از سلامتی وجود داره تا ما این سلامتی را نگه داریم.
موضوع خوردن چند عدد هویج و رد کردن یک وعده ی غذایی نیست. این است که از بدن خود مراقبت کنید و سبک زندگی سالم را نگه دارید.

۹ قدم که به شما کمک میکنه سالم ترین و طولانی ترین زندگی رو داشته باشین:

۱.سیگار نکشید
۲.هر روز فعالیت فیزیکی داشته باشید
۳.رژیم غذای را بخورید که غنی از تمام مواد، پروتئین،سبزیجات و میوه ها باشد
۴.یک وزن و شکل بدنی را نگهداری کنید
۵.ذهنتیون رو به چالش بکشید
۶.آب بنوشید
۷.به سلامت ذهنی خود رسیدگی کنید
۸.استرس خود را کم کنید
۹.ورزش کنید

این یک هدیه است که ما میتونیم هرروز از خواب بیدار شیم و از زنده بودن خود شکر گذار باشیم.

زندگی کوتاه است و ما فقط یکبار زندگی میکنیم.هرچه سالم تر سالم تر زندگی کنید و مواظب بدن خود باشید،احتمال اینکه زندگی طولانی تری داشته باشید بیشتر است. شما چیزی هستید که میخورید.این جمله نشان میده که چگونه چیزی که شما میخورید روی سلامتی شکل بدن شما تاثیر می گذارد.

خوردن هر روز فست فود های سمی تاثیر بدی روی بدن شما میگذارد.فست فود به صورت درست سوخت بدن ما را تامین نمیکند و فقط باعث میشود احساس زننده و کند بودن کنیم.با خوردن ریزمغذی ها و مواد معدنی لازم به بدن خود احترام بگذارید تا بدن شدن در بهترین حالت ممکن عمل کند.خوشبخت زندگی کنید.

لینک منبع:

https://www.fitnessrxformen.com/health/how-to-stay-on-track-and-reach-goals/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره