مکمل های ویژه حجم و کات
شما اینجا هستید
مکمل های کاربردی متفرقه » مکمل های ویژه حجم و کات

مکمل های ویژه حجم و کات

برای افزایش عضله خشک و افزودن به قدرت خود در فصل نگهداری عضلات و پایین نگه داشتن مقدار چربی بدن به تنها چیزهایی که احتیاج دارید تمرین سنگین است البته در کنار آن داشتن یک رژیم مناسب و اصولی و سرشار از مواد مغذی بسیار مهم است.

مسلما برای کسی نتیجه بهتر لازم است چند مکمل مناسب نیز استفاده کنید البته باید خاطر نشان کنم داشتن یک برنامه مکملی عالی تنها به این معنا نیست که فقط پروتئین وی و کراتین در برنامه شما جای ثابتی داشته باشند.

هیچ شکی نیست که پروتئین و کراتین برای ساختن سلول های عضلانی و افزایش قدرت مکمل های فوق العاده ای هستند ولی دانستن و داشتن اطلاعات کافی در مورد اینکه چه مکمل هایی دیگری می تواند نتیجه بهتری را برایتان رقم بزنند بسیار مهم است.

مکمل های ویژه حجم و کات

اگر می خواهید برای رسیدن به حجم عضلانی راه میانبری را انتخاب کنید این مکمل ها می تواند کمک خوبی برای شما باشند.

۱ – وی پروتئین

برای استارت برنامه عضله سازی پروتئین وی خالص یک مکمل کامل است این مکمل با جذب سریع خود به سرعت وارد جریان خون شده و مقدار اسید آمینه‌ای آزاد خون را بالا می برد تا بدن در مواقع لزوم برای تولید انرژی و ساخت عضلات از آنها استفاده کند  همچنین وی باعث بالا رفتن نیترواکسید می‌شود که در رشد عضلات نقش بسزائی دارد.

 

۲- کازئین

همانطور که پروتئین وی بسیار زود جذب است پروتئین کازئین نقطه مقابل آن است و به آرامی جذب میشود.

در بعضی موارد تا ۷ ساعت طول میکشد پروتئین کازئین جذب شود کازئین همانطور که آهسته جذب میشود پروسه جذب پیوسته و یکنواخت است .

این پروتئین برای وعده  بعد از تمرین بسیار مناسب است چرا که در این حالت سنتز پروتئین عضلات بالا می‌رود و این پروسه برای رشد عضلات بسیار حیاتی است.

از آنجایی که این حالت تا ساعت‌ها بعد از تمرین ادامه دارد شما می توانید تا چند ساعت بعد از تمرین در بهترین حالت عضله سازی باشید.

در یک تحقیق در دانشگاه بایلور ایالت تگزاس انجام شد مشخص شد افرادی که در وعده بعد از تمرین خود پروتئین وی و کازئین را به صورت مخلوط استفاده کرده اند در مقایسه با افرادی که در وعده بعد از تمرین فقط پروتئین وی مصرف کرده اند رشد عضله بیشتری را تجربه کرده‌اند.

۳- اسید آمینه های شاخه دار

اسید آمینه‌ای شاخه دار متشکل از اسید آمینه های لوسین ایزولوسین  و والین هستند .

این اسیدهای آمینه از مهمترین اسید آمینه ها برای بالابردن رشد عضلات هستند.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که لوسین مانند یک کلید برای ورود اسید آمینه به سلول های عضله است.

همچنین اسیدهای آمینه به عنوان یک منبع مهم انرژی در طول تمرین برای عضلات هستند پروتئین وی سرشار از بی سی ای ای است اما این مقدار برای فراهم کردن انرژی و رشد عضلات شما در حین تمرین کافی نیست.

۴-  کراتین

مسلماً کراتین باعث افزایش حجم عضلانی می شود هزاران آزمایش اثرات عالی کراتین در بالا بردن سایز و قدرت عضلات را به اثبات رسانده اند.

کراتین با مکانیسم های متفاوتی از قبیل افزایش سطوح انرژی و سلولهای عضلانی افزایش ظرفیت مقدار آب عضلات (که این امر در دراز مدت باعث افزایش کشش عضلات می شود) افزایش پمپ عضلانی و افزایش میزان حساسیت به انسولین عضلات برای شما سودمند است.

صرف نظر از این چگونه کراتین باعث رشد عضلات میشود تحقیقات زیادی ثابت کرده اند که اکثر بدنسازان می توانند در یک دوره کوتاه مدت با مصرف کراتین مقدار قابل توجهی عضله به دست آورند.

۵-بتا آلانین

بتاآلانین با اسید آمینه هستیدین ترکیب شده با فرم مخلوط شده با کارنوزین وارد سلول های عضله می شود.

بالا رفتن سطح کار نوزین در عضلات به طور قطع باعث افزایش قدرت و توان عضلات خواهد شد که این پدیده باعث افزایش سایز عضلات می شود مخصوصا وقتی که مصرف این مکمل با کراتین ترکیب شود.

تحقیقی که در دانشگاه نیوجرسی آمریکا انجام گرفته است بر این اصل صحه  می گذارد که کسانی که بتاآلانین  و کراتین را با هم مصرف می کنند به مراتب بیشتر از کسانی که کراتین و تنها مصرف می‌کند عضله بدست می آورند .

چگونه عضلات مان را تفکیک کنیم

وقتی به حجم زیاد و مناسبی از توده عضلانی دست پیدا می کنید طبیعی است که دوست دارید آنها را بخوبی تفکیک کرده و ترش و کات مناسب آمها را در هر حالتی به رخ دیگران بکشید  .

با وجود اینکه داشتن یک رژیم غذایی اصولی و صحیح و زیرکانه مهمترین بخش این هدف است اما این سه مکمل که در ادامه معرفی می‌شود باعث می شود که شما نتیجه متفاوتی را تجربه کنید.

  • کافئین

دلیل اینکه وقتی عضلات تحریک می‌کنیم و چربی بیشتری می‌سوزانیم این است که کار بیشتری انجام می‌دهیم .

کافئین یک اثر بسیار قوی در چربی سوزی دارد چرا که باعث بالا رفتن درجه حرارت بدن و آزاد شدن بیشتر چربی ها از سلول‌های چربی می‌شود.

از آنجایی که کافئین توانایی بدن را در سوزاندن بیشتر کالری بالا میبرد بدن انسان چربی بیشتری را به عنوان سوخت استفاده میکند اثر تحریک کافئین به شما کمک می کند که وضعیت بهتری در هنگام رژیم داشته باشید و بتوانید با قدرت و شدت بیشتری تمرین کنید که این نیز کمک می کند تا با اراده بیشتر به ادامه رژیم و تمرین پرداخته و چربی بیشتری بسوزانید.

همچنین کافئین به شما کمک می کند تا گرسنگی تان کاهش پیدا کند و رژیم خود را راحت‌تر تحمل کنید شما می توانید  ۲۰۰تا۴۰۰  میلی گرم کافئین را در هر وعده مصرف کنید.

  • عصاره چای سبز

چای سبز یکی دیگر از مکمل های محبوب برای اضافه کردن به رژیم چربی سوزی است تحقیقات و پژوهش‌های زیادی نشان داده که عصاره چای سبز برای چربی سوزی بسیار مناسب است.

مواد فعال چای سبز (اپیگالوکاتچین گالات) به بدنتان توانایی می‌دهد که چربی سوزی بیشتری داشته باشد.

معروف ترین مواد فعال کننده چربی سوزی کاتچین باعث مهار آنزیمی می‌شود که به طور معمول کاهش نوراپی نفرین را دارد که یک انتقال دهنده عصبی و هورمونی آدرنالین است و  آدرنالین نیز باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی میشود .

میتوان روزانه دو بار نه صد۹۰۰  میلی گرم عصاره چای سبز مصرف کنید تا کاتچین مورد نیاز را فراهم کنید.

  • یوهمبین

یوهمبین یا ماده فعال درخت آفریقایی یوهمبه است که آنرا با اثرات چربی سوزیش می شناسیم.

یوهمبین هم مثل کافئین باعث بیشتر آزاد شدن چربی از سلول های چربی می شوند که البته ماکنیسم و اثر متفاوتی دارد .

وقتی شما یوهمبین را با کافیئن استفاده می کنید این یک عمل بسیار هوشمندانه است مقدار چربی آزاد شده از بافت های چربی بمراتب بیشتر از زمانی است که هر کدام از این ۲ مکمل را تنها استفاده کنید .

با مصرف یوهمبین چربی آزاد بیشتری در دسترس بدن قرار میگیرد تا بعنوان سوخت از آنها استفاده کند و این حالت وقتی به اوج خود می رسد که شما  یوهمبین و عصاره چای سبز را همزمان مصرف کنید

یک تحقیق که روی قهرمانان ورزشی انجام شده است ثابت کرده که یوهمبین اثر بسیار خوبی در کاهش چربی بدن دارد

همچنین با یک اثر مشابه نیترواکسید باعث گشاد شدن عروق خونی می شود .

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره