شما اینجا هستید
کربوهیدراتها » مدیریت مصرف کربوهیدرات

مدیریت مصرف کربوهیدرات

اغلب به شما توصیه می کنیم در مورد زمان مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید.

بر این باوریم که بهترین زمان خوردن کربوهیدرات ها هنگام صبح است (برای بازسازی ذخایر گلیکوژن تخلیه شده از کبد و عضلات در طول خواب شبانه) ، قبل از تمرین (برای تامین انرژی) و پس از تمرین (برای بازسازی مجدد گلیکوژن عضلات و کبد و افزایش سریع سطوح انسولین برای تحریک رشد عضلانی).

 

carbohydrates

مصرف کربوهیدرات

برای چربی سوزی ، توصیه ما این است که از مصرف کربوهیدرات ها در ساعات پایانی روز اجتناب کنید ؛

اگر در طول روز به خوبی ذخایر گلیکوژن عضلات و کبد شما بازسازی شده ، مصرف هر مقدار کربوهیدرات اضافی در اواخر روز  یعنی زمانی که کمترین فعالیت بدنی را دارید – به راحتی به افزایش ذخایر چربی می انجامد.

مطالعه ای از سویئس دلیل دیگری را برای اجتناب از مصرف کربوهیدرات در ساعات شب نشان داده. محققان گزارش کردند در افرادی که حدود ۲ – ۳ ساعت پیش از خواب غذایی غنی از کربوهیدرات (اسپاگتی و هویج) مصرف کردند.

در طول خواب شب دمای بدن و ضربان قلب بالاتری مشاهده شد نسبت به افرادی که وعده غنی از کربوهیدرات خود را در ساعات اولیه روز مصرف می کردند.

این می تواند اثر منفی بر کیفیت خواب داشته باشد ، به این دلیل که کاهش دمای بدن و ضربان قلب از جمله علائم فرو رفتن بدن در خواب عمیق است و هر اخلالی در خواب می تواند برای رشد عضلانی و چربی سوزی هم مضر باشد.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

اگر در تلاش برای افزودن بر حجم عضلات هستید ، آخرین وعده غنی از کربوهیدرات خود را حداقل چهار ساعت پیش از خواب میل کنید.

دقیقا قبل از خواب ، می توانید تنها مقدار اندکی کربوهیدرات کند هضم (مثلا یک فنجان دو جو سر) به همراه ۴۰ تا ۵۰ گرم پروتئین دریافت کنید.

ولی اگر در تلاش برای سوزاندن چربی ها هستید ، از ۴ ساعت مانده به خواب شب ، کربوهیدراتی نخورید و تنها به پروتئین پایبند بمانید.

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره