محدوده کربوهیدرات برای چربی سوزی
شما اینجا هستید
کربوهیدراتها » محدوده کربوهیدرات برای چربی سوزی

محدوده کربوهیدرات برای چربی سوزی
آیا در رژیم چربی سوزی هستید و سعی می کنید که عضلات خود را به خوبی نمایان کنید ؟ آگاه بودن از چگونگی کاش مصرف کربوهیدرات در رژیم کات از جمله موارد مهمی است که لازم است به خوبی از آن مطلع باشید در این مقاله کریس استو مشاور صاحب نام تغذیه در باره چگونگی دستگاری مصرف کربوهیدرات ها توضیحات کاربردی و مهمی می دهد.

محدوده کربوهیدرات برای چربی سوزی

بهترین روش برای حفظ حجم عضلات ارزشمند خود و در عین حال کاهش دادن درصد چربی بدن باید کربوهیدرات مصرفی خود را دستکاری کنید از نگاه رژیم غذایی و ایجاد اصلاحات اندک بر مبنای وزن بدن روش عاقلانه این است که مصرف کربوهیدرات را به مدت ۳ الی ۵ روز در هفته محدود به روزی ۱۰۰ الی ۱۷۰ گرم کنید پس از آن یک روز مصرف را به ۳۰۰ گرم برسانید.

دلیلش این است که وقتی مصرف کربوهیدرات کم شود ترشح انسولین هم کم می شود در روزهایی که مصرف کربوهیدرات محدود می شود ذخایر گلیکوژن عضلات کم می شود و این باعث می شود چربی سوزی بیشتر شود اما بعد از ۳ الی ۵ روز مصرف محدود کربوهیدرات توانایی ریکاوری بدن افت می کند سطح هورمون های تیروئید افت می کند و متابولیسم رو به کاهش می گذارد.
اینا درست همان جایی است که باید کربوهیدرات ها را دستکاری کنید و مصرف را به حدود ۳۰۰ گرم برسانید همین یک روز مصرف اضافی باعث می شود از افت هورمون های تیروئید جلوگیری شود و ذخایر گلیکوژن عضلات به حد کافی بازسازی می شوند در نتیجه امکان انجام تمرینات سخت و حفظ حجم عضلات را ممکن می سازد
جدا از همه اینها یک روز کربوهیدرات زیاد اثر آنابولیک هم دارد
اگر چه اشاره کردیم که انسولین می تواند چربی ها را ذخیره کند اما در عین حال عضله ساز بسیار قدرتمندی است انسولین آمینو اسید ها را برای رشد داخل عضلات هدایت می کند اما مهم تر اینکه روند کاتابولیسم با تخریب عضلات را که مرتبط با رژیم کم کالری است متوقف می کند
افرادی که رژیم می گیرند و هر از گاهی مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهند اغلب تخریب کمتری را در مقایسه با کسانی که مصرف کربوهیدرات را محدود نگه می دارند در عضلات تجربه می کنند
با حفظ حجم عضلات بدن سخت تر دیده می شود و در عین حال کالری بیشتری هم به بدن می رسد چرا که عضله کالری سوز است با به وجود آمدن افت عضلات بدن شل تر دیده می شود و متابولیسم آرام می شود در این حالت کات کردن بدن دشوار خواهد شد.
کربوهیدرات های درست + غلط
احتمالا می دانید که همه کربوهیدرات ها مثل هم هستند با مقایسه ۱۰۰ کالری از کربوهیدات که از یک شکلات بار تامین می شود با همان مقدار در سیب زمینی شیرین مطالب زیادی دستگیرتان می شود
به نظر شما کدامیک از این ۲ منبع کربوهیدرات بیشتر مستعد ذخیره شدن به صورت چربی هستند؟
موضوع این است که آنها برابر نیستند پاسخ این است که شکلات استعداد بیشتری برای تبدیل شدن به چربی دارد چرا که سرعت ورود کربوهیدرات های آن به خون زیاد تر است سرعت بر اسا سرعت هضم درمسیر گوارش تعیین می شود
مواد غذایی که به سرعت هضم می شوند به عنوان کربوهیدارت های با ضریب گلیسمیک بالا شناخته می شوند در حالی که کربویهدرات های دیر هضم ملقب به کربوهیدرات ها با ضریب گلیسمیک پائین هستند.
به خوبی مشخص است که کربوهیدرات های زود هضم یا قند های ساده باعث افزایش قوی و بلند مدت انسولین خون می شود که سیگنال می دهد تا چربی ها ذخیره شوند و چربی سوزی متوقف شود
بنابراین بدنسازان باید به جای استفاده از قند های ساده روی مصرف کربوهیدرات های با ضریب گلیسمیک پائین تمرکز کنند یعنی روی منابعی مثل سیب زمینی قرمز ,سیب زمینی شیرین, انواع لوبیا, نان های سبوس دار ,جو دو سر و..
این منابع دیر هضم به آرامی می سوزند و به بدن سوخت مورد نیاز جهت تمرین را می رسانند و در عین حال سطح انسولین را در پائین ترین میزان ممکن حفظ می کنند اثر خالص و نهایی این است که انرژی لازم برای تمرین را در رژیم کم کالری دارید بدون آنکه ماکزمیم های چربی سوزی در بدن دچار مشکل شود.

  1. مهرزاد

    سابقه تمرین ۸ ماه سن ۱۸ سال قد ۱۷۵ وزن ۶۵ برای اولین بار برای افزایش حجم از چه مکمل های استفاده کنم از بین پروتئین وی و سوپر وی کدام برای من مناسب تر است

    • ورزشکار حرفه ای

      با توجه به کمبود وزن شما به جای پروتئین وی و یا سوپر پمپ بهتر است از مکمل های حاوی کربوهیدرات بالا با یک سوم پروتئین همراه با کراتین و گلوتامین و سایر نگهدارنده ها استفاده کنید

  2. علی

    آیا مکمی است که در رفع اضطراب روزانه مفید باشد ؟
    آیِا مصرف همیشگی پروتئین و گلوتامین بلامانع است
    با تشکر از سایت خوب ادکوان

    • ورزشکار حرفه ای

      هنگام خواب شب می توانید از ملاتونین و یا زد ام آ استفاده کنید در صورتی که به لحاظ ارگانیکی و بیولوزیکی دچار مشکل خاصی نباشید مصرف مداوم این مکمل ها بلامانع است

  3. رشیذ

    آیا الگوی تمرین برای حجم عضلات مناسب است یا نه ؟
    روز اول سینه و جلو بازو شکم
    روز دوم پا و پشت بازو
    روز سوم سرشانه زیر بغل

    • ورزشکار حرفه ای

      بهتر است یک عضله بزرگ را با یک عضله کوچک تر همراه کنید مثلا سرشانه را همراه پشت بازو و سینه را همراه جلو بازو تمرین دهید

  4. بهزاد

    ضعف در ساق پا ناراحتم کرده یعنی نسبت به بالاتنه ام خیلی کوچکتر است به نظر شما باید چه کار کنم

    • ورزشکار حرفه ای

      عضله ساق را در ۳ حالت همزمان تمرین دهید ۱- پنجه ها دور و پشانه ها نزدیک ۲- پاشنه ها دور و پنجه ها نزدیک و پاشنه ها و پنجه ها را در یک مسیر و با یک فاصله هم اندازه کنید وسنگین تمرین کنید و ست های ۴-۶ تایی همراه تکرارهای ۱۲-۱۵ تایی را فراموش نکنید

  5. قادر

    آیا مکمی است که در رفع اضطراب روزانه مفید باشد ؟ آیِا مصرف همیشگی پروتئین و گلوتامین بلامانع است

  6. احمد

    آیا الگوی تمرین برای حجم عضلات مناسب است یا نه ؟ روز اول سینه و جلو بازو شکم روز دوم پا و پشت بازو روز سوم سرشانه زیر بغل

    • ورزشکار حرفه ای

      بهتر است یک عضله بزرگ را با یک عضله کوچک تر همراه کنید مثلا سرشانه را همراه پشت بازو و سینه را همراه جلو بازو تمرین دهید

  7. مهدی

    ضعف در ساق پا ناراحتم کرده یعنی نسبت به بالاتنه ام خیلی کوچکتر است به نظر شما باید چه کار کنم

  8. رضا نجفی

    با سلام noxplod از شرکت bsn در زمان کات مصرف بشود بهتر است یا در دوران حجم طریقه مصرفش چطور است

    • ورزشکار حرفه ای

      در هر دو دوران می توانید این مکمل را استفاده کنید ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از تمرین می توانید این مکمل را ساتفاده کند

  9. مهرداد گرومی

    سلام دوستان اگر بخواهید بین نیتیک آرژنین و سوپر پمپ یکی را به عنوان بهترین مکمل برای دم عضله معرفی کنید به صورت عمومی اولویت بدنی شما چگونه است

    • ورزشکار حرفه ای

      سوپر پمپ نیتریک و آرژنین به ترتیب در اولویت مصرف می باشند

  10. علی

    چرا قهرمانان حرفه ای که دوز مصرف استروئید شان بسیار بالاست دچار هیچ مشکلی نمی شوند اما من با شش مته مصرف ناندلون و تستسورن دچار عقیمی موقت شده ام ؟؟؟؟؟؟ زود جوابمو بدین

    • علي

      عزیزم اونا چک اپ هفتگی دارن
      زیر نظر بهترین مشاور ها و متخصص ها هستن پاکسازی میکنن و جنس درست و درمون میزنن

  11. ورزشکار حرفه ای

    با سلام اولا به خاطر داشته باشید که میازن عوارض استروئید ها با دوز مصرفی اآن ها الزاما رابطه مستقیمی ندارد به طور مثال اگر دو ورزشکار دوز یکسانی از استروئید ها را مصرف کنند اتینطور نیست که هر دو به یک اندازه دچار عارضه شوند احتمال دارد یکی ظاهرا هیچ مشکلی نداشته باشد و دیگری اسیر سخت ترین عوارض این دارو ها شود درباره حرفه ای ها هم اینطور نیست که هیچ کدام مشکلی نداشته باشند محمد بن عزیر دان یانگ بلاد سونی اشمیت مایک ماتارازو ناصر الصنباتی از بارز ترین افرادی هستند که به خاطر دارو خیلی زود با زندگی وداع کدند فلکس ویلر لوک وود و خیلی های دیگر هم دچار مشکلات جدی هستند

  12. master

    سلام
    ١ساله بدنسازی میرم ٨٢ وزنم و١٨٧قدمه بیشتر عضله ای هستم ولی عضله سینم ضعیف می باشدو حجم کمی دارد میخواستم راهنماییم کنید چه برنامه ای برای بهتر شدن حجم سینه ها پیشنهاد میکنید ؟پروتیین کربو استفاده کنم یا ایزو؟چه چیزایی به همراش لازمه؟
    ممنون

  13. حسین

    با هرص سلاقم .قدم ۱۸۳ و وزنم ۸۴ کیلو هست من برا اولیت بار برای چربی سوزی و رشد اعضلات از چ مکمل هایی استفاده کنم ..

    • مهدی

      بهتره از ال کارنتین یاکافئین استفاده کنی

  14. مسعود

    سلام
    خسته نباشین
    من قدم ۱۸۵ و وزنم ۹۰ کیلو هست
    و از مکمل های پروتئین وی – امینو – گلوتامین – HMB – کراتین – cla استفاده میکنم
    برای کم کردن چربی از کربوهیدرات استفاده نکردم ولی متجه شدم برای چربی سوزی و حفظ عضله کربوهیدرات هم لازمه
    برای من کدوم کربوهیدرات مناسبه؟گلیسمیک بالا و زود هضم یا گلیسمیک پایین و دیر هضم؟
    و به چه اندازه و کی مصرف کنم؟
    ممنون.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره