شما اینجا هستید
چربی سوزی ( هوازی و بی هوازی) » مجموعه مکمل های چربی‌ سوزی

مجموعه مکمل های چربی‌ سوزی

واژه سینرژی به فعل و انفعال بین دو یا چند ماده برای تولید یک تاثیر بزرگ تر بیش از اثر هر کدام از آن مواد به شکل تکی‌ اشاره دارد.در دنیای مکمل‌ها که هر هفته یک مکمل جدید معرفی‌ میشود اکثر این تاثیرات ترکیبی‌ از مصرف مکمل‌ها گزارش شده به شکل شفاهی و تجربی‌ میباشند زیرا در زمینه مصرف ترکیبی‌ مکمل‌ها روی افرادی که در حال تمرین هستند تحقیقات زیادی وجود ندارد.اما به شکل جالبی‌ در دنیای بدن سازی توصیه‌ها بر پایه سال‌ها گزارش تجربی‌ و نقلی که از هزاران ورزشکاری که از مکمل‌ها مصرف کرده‌اند به دست آمده است میتواند بسیار مفید باشد.

به هر حال بهترین نقد‌ها آنهایی هستند که از مکمل‌ها مصرف کرده‌اند زیرا هیچ کس دوست ندارد پول خود را صرف مکمل‌هایی کند که در بهترین حالت نتایجی‌ بسیار محدود به ارمغان می‌آو‌رند.خوشبختانه جامعه علمی‌ نیز اکنون در حال دیدن و درک این هستند که آن مکمل های کلاسیکی که تحقیقات زیادی هم نیز روی آنها انجام شده است می‌توانند به صورت ترکیبی‌ دارای مزایای بسیار بیشتری باشند.

هدف شما چه کاهش و عضله‌ سازی و چه افزایش قدرت یا استقامت و انرژی می‌باشد در این مقاله بهترین مکمل‌هایی را که میتوانید به شکل ترکیبی‌ برای دستیابی به اهدافتان از آنها مصرف کنید را برای شما معرفی‌ خواهیم کرد.

مجموعه چربی‌ سوزی

مجموعه چربی‌ سوزی

مجموعه چربی‌ سوزی : کافئین، عصاره چای سبز، یوهیمبین، سینفرین

اگر شما نیز مواد مورد استفاده در فرمول اکثر چربی‌ سوز‌ها را مشاهده کنید می‌بینید که مکمل‌های نام برده شده در زمینه چربی‌ سوزی بسیار خوب عمل میکنند.در طول سال‌ها تحقیقات نشان داده‌اند که این مکمل‌ها چه به صورت تکی‌ و چه به صورت ترکیبی‌ میتوانند باعث بهبود اکسیده شدن چربی‌‌ها در بدن شوند.مجموعه مکمل‌های معرفی‌ شده میتوانند با همکاری یکدیگر باعث ایجاد یک چربی‌ سوزی قویتر شده و آزاد سازی و اکسیداسیون چربی‌‌ها را بسیار بهبود بخشند.بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که شما میتوانید با مصرف آنها قبل از تمرینات هوازی خود اثرات چربی‌ سوزی آنها بیشتر بهبود دهید.

به طور مخصوص در این مجموع یوهیمبین با بلاک کردن (prejunctional alpha-2 adrenoreceptors) در دستگاه عصبی سمپاتیک میتواند باعث افزایش آزاد سازی نور اپینفرین شود.سپس با افزایش میزان نور اپینفرین موجود آنها میتوانند به گیرنده‌های بتای روی سلول‌های چربی‌ متصل شده و باعث آزاد سازی چربی‌‌ها شوند.این اثر میتواند با افزوده شدن سینفرین تقویت شود.سینفرین نیز از لحاظ ساختاری مشابه نور اپینفرین می‌باشد و میتواند به همان گیرنده‌های مشابه متصل شود.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

کافئین نیز یک محرک کلاسیک سیستم عصبی مرکزی می‌باشد اما تحقیقات نشان داده است که کافئین میتواند با تاثیرات مثبت خود در متابولیسم چربی‌‌ها در چربی‌ سوزی موثر باشد.کافئین این عمل را از طریق افزایش آزاد سازی چربی‌‌ها به درون سیستم گردش خون انجام میدهد.در نتیجه این امر چربی‌‌های بیشتری به عنوان انرژی مورد استفاده قرار میگیرند و با افزایش میزان آزاد سازی چربی‌‌ها مصرف عصاره چای سبز میتواند در این زمان بسیار تاثیر گذار باشد.

عصاره چای سبز دارای مقادیر بالایی از ترکیبات پلیفنولیک به نام کاتچین می‌باشد.همچنین در چای سبز ترکیب اپیگالوکاتچین ۳ گالات (EGCG) نیز یافت میشود که فراوان‌ ترین ماده در چای سبز می‌باشد. (EGCG) به تنهایی خود میتواند میزان سرعت متابولیسم را ۴% افزایش دهد.تحقیقات نشان داده‌اند که عصاره چای سبز و کافئین با همکاری یکدیگر میتوانند با مهار آنزیم‌های کاتکول و متیلترانسفراز و فسفدیستراز باعث چربی‌ سوزی شوند.این دو آنزیم معمولا در تجزیه کاتکولامین‌ها نظیر نور اپینفرین شرکت دارند.در نتیجه این امر کاتکولامین‌ها میتواند حضور بیشتری در سطوح بالا داشته باشند که نتیجه آن تقویت اکسیداسیون چربی‌‌ها می‌باشد.

 

دوز‌ها :

در این مکمل‌های ذکر شده به شکل طبیعی محرک‌ها نیز یافت میشوند پس شما باید ابتدا در پایین‌ ترین دوز‌های پیشنهادی شروع کرده و سپس به آهستگی بر اساس میزان مقاومت بدن و نتایج حاصل شده دوز خود را افزایش دهید :

* کافئین : برای ایجاد بیشترین اثر چربی‌ سوزی ۱۰۰-۲۰۰ میلی‌گرم سه بار در روز بین وعده‌های غذایی مصرف کنید.در روز‌های تمرینی ۳۰ دقیقه قبل از تمرین دوز خود را به ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم افزایش دهید.

* عصاره چای سبز : از عصاره چای سبز که دارای مقادیر استاندارد (EGCG) می‌باشد ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم سه بار در روز بین وعده‌های غذایی مصرف کنید.در روز‌های تمرینی اطمینان حاصل کنید که ۳۰ دقیقه قبل از تمرین یک دوز را مصرف خواهید کرد.

* یوهیمبین : از یوهیمبین به میزان ۲-۲۰ میلی‌گرم سه بار در روز بین وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.در روز‌های تمرینی ۳۰ دقیقه قبل از تمرین یک دوز از آن را مصرف کنید.

* سینفرین : از عصاره سیتروس آرانتیوم که دارای دوز ۵-۲۰ میلی‌گرم از سینفرین در خود می‌باشد استفاده کنید.این میزان را سه بار در روز بین وعده‌های غذایی مصرف کنید.در روز‌های تمرینی یک دوز را ۳۰ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید.

 

منبع :

https://www.muscleandperformance.com/supplements-performance/supplement-synergy-6582

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره