شما اینجا هستید
مقالات متفرقه » قند باید ۵ درصد کالری روزانه باشد

قند باید ۵ درصد کالری روزانه باشد
سازمان جهانی سلامت(WHO) اخیرا در آمریکا محدودیت هایی برای مصرف قند و شکر عنوان کرده است.

قند باید 5 درصد کالری روزانه باشد

گرچه تاکید می شود این روزها کار ساده ای نیست که بخواهید مراقب قند مصرفی روزانه باشید. اما سازمان مذکور رهنمودهای جدیدی اعلام کرده که می گوید تنها ۵ درصد از کل کالری دریافتی روزانه باید از قند تامین شود. هرچند دکتر فرانسسکو برانا مدیر تغذیه سازمان WHO می گوید: “البته ۱۰ درصد عدد واقع گرایانه تری است.”

خیلی ساده می توانید به این محدودیت ۵ درصدی برسید. برای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری در روز یعنی معادل روزی ۲۵ گرم قند در حالی که همه ما می دانیم باید از مصرف شیرنی ها و انواع کیک ها اجتناب کنیم اما شاید متعجب شوید اگر متوجه شوید برخی غذا ها تا چه میزان قند دارند. در این مقاله محتوای قند برخی از مواد غذایی را بررسی می کنیم. البته در اینجا اشاره به ساده ترین نوع قند داریم و کربوهیدرات های مرکب از این تقسیم بندی خارج هستند.

کشمش
یک لیوان کشمش حاوی ۹۷ گرم قند است. پروسه خشک کردن میوه ها باعث می شود هر تکه از میوه حاوی قند بیشتری می شود. به طور حتم اکثر قند موجود در کشمش طبیعی است. بنابر این خیلی هم برایتان بد نیست.
باید دقت کنید چون برخی میوه ها وقتی خشک می شوند خیلی ترش مزه می شوند، بنابر این تولید کننده های میوه های خشک بسته بندی مقداری شکر اضافه می کنند تا طعم آنها شیرین شود.
درحالی که قند شاید خیلی برای ما بد نباشد، اما کالری دریافتی را بالا می برد و در نهایت خیلی سریعتر از آنچه که فکرش را می کنید به محدودیت خود نزدیک می شوید.
برچسب روی محصولات اخیرا قند اضافه شده و قند طبیعی موجود در محصولات را جداگانه مشخص نمی کنند و از این جهت برای مصرف کننده محاسبه قند مصرفی روزانه کار سختی است.

غذاهای چینی
یک وعده مرغ پرتقالی حاوی ۸۸ گرم قند است. یکی از غذاهای پرمصرف چینی در بین دیگر ملل همین مرغ پرتقالی با مرغ شیرین و ترش است.

سالاد کلم
یک لیوان سالاد کلم که در فست فود ها یافت می شود ۲۵ گرم قند دارد . سالاد کلم رستوران های تبلیغاتی و سوپرمارکت ها بسیار پرمصرف است چرا که در تهیه آن از قند اضافی استفاده می شود تا مصرف کننده ها برای مصرف مجدد به آنها مراجعه کنند.

سس پاستا
نصف لیوان پاستا با سس گوجه، پیاز و سیر ایتالیایی حاوی ۱۰ گرم قند است. شاید آن را به عنوان یک غذای خوشمزه و لذیذ بشناسید اما پاستا حاوی مقدار زیادی قند است.
اگر در خانه آن را تهیه کنید می توانید قند اضافه شده را حذف کنید.

سوپ گوجه فرنگی
یک لیوان از این سوپ چیزی حدود کل قند مصرفی مجاز روزانه را برایتان تامین می کند. نصف لیوان از این سوپ حاوی ۱۰ گرم قند است که حتی دسر هم به حساب نمی آید. هیچ دلیل خاصی به غیر از تلاش برای ایجاد طعم خوب وجود ندارد که تولید کننده ها از قند استفاده می کنند.

ماست
این ماده لبنی حاوی مقداری قند طبیعی بواسطه لاکتوز است اما اغلب اوقات وقتی یک محصول کم چرب است، قند به آن اضافه می شود تا افت طعم آن جبران شده.
ماست وانیلی صبحانه شما می تواند حاوی ۱۰ گرم قند باشد.

پیتزا یخ زده
۲۲۰ گرم پیتزا پنیری حاوی ۷ گرم قند است. این مربوط به سس روی پیتزا می شود که منبعی غنی از قند در رژیم های آمریکایی است. گول پیتزای ارگانیک را نخورید که عسل را به هنوان یکی از مواد تشکیل دهنده معرفی می کنند.
عسل خودش قند اضافی است.

سس کچاپ (گوجه)
یک قاشق غذا خوری از سس کچاپ حاوی ۴ گرم قند است . سس هایی مثل باربیکیو می تواند سرشار از شکر باشد.
گوجه فرنگی می تواند گاهی اوقات طعم اسیدی داشته باشد که تولید کننده ها به همین دلیل به آن قند اضافه می گویند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره